Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:38
uszczelka pod głowicę - zagadka
Autor Wiadomość
jacekr2
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2006, 21:44   uszczelka pod głowicę - zagadka

witam mama zagadkę dla wszystkich

musiałem ostatnio lekko remontować silnik i przy tym zmieniałem uszczelkę pod głowicę, i stara miała grubości 1,7 mm a nowej nie mogłem takiej samej kupić bo podobno nigdy takiej nie było.
i co wy o tym myślicie ???

Dodam że silnik to 1,9 TD GLX (podobno rzadki okaz w Polsce)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2006, 21:52   

Masz silnik produkcji francuskiej F9QT a konkretnie od chłopaków z renault (jeździły na takim o ile sie niemyle R-19)
Żadki wcale nie jest (przykład na allegro- poprostu jest go mniej niż benzyniaków)
a GLX to wersja wyposażenia, ponad 50% carism z tego okresu to GLX-y ;)

ale wyjaśnij co to z tą uszczelką? dostać nie możesz do Carismy w dieslu?

może w sklepach "francuskich" do diesla 1.9 z tego okresu
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
Ostatnio zmieniony przez Chooper 27-03-2006, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2006, 21:52   

Bo nie było. Nie chcę być czarnowidzem ale czy przy okazji zmiany uszczelki mierzyłeś wysokość głowicy? Żeby się nie okzazło że głowica jest splanowana poza znaki...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jacekr2
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2006, 22:01   

Hubeeert napisał/a:
Bo nie było. Nie chcę być czarnowidzem ale czy przy okazji zmiany uszczelki mierzyłeś wysokość głowicy? Żeby się nie okzazło że głowica jest splanowana poza znaki...


hmm to dziwne, a co do planowania to nie była ruszana wcale, to był pierwszy remont od nowości. pozdr
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2006, 22:13   

Edit - sorry coś mi się pozajączkowało - 1,7mm to wymiar uszczelki.
jak chcesz części taniej kupić do tego silnika to oprócz Mitsu zostaje Ci VOLVO i Renault. Volvo - bo też miały te silniki a Renault bo to ta firma produkowała te silniki. Sorry za zamieszanie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jacekr2
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2006, 22:18   

Hubeeert napisał/a:
Edit - sorry coś mi się pozajączkowało - 1,7mm to wymiar uszczelki.
jak chcesz części taniej kupić do tego silnika to oprócz Mitsu zostaje Ci VOLVO i Renault. Volvo - bo też miały te silniki a Renault bo to ta firma produkowała te silniki. Sorry za zamieszanie.


spoko nic sie nie stało każdemu może sie zdażyć, ale jak na razie samochód chodzi dobrze i lepiej niech nie nawala :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-03-2006, 06:53   

Tak ogólnikowo...

Sprawa w dieselach wygląda w ten sposób iz za każdym zdjęciem głowicy i w dziwnych okolicznościach planowania jej (zmniejszanie grubości całkowitej) a co za tym idzie zmniejszanie komory spalania - trzeba stosować grubsze uszczelki... można to robic obliczeniowo lub tez na wyczucie... o wyczuciu nie będe pisął bo to nie tędy droga... przynajmniej dla mnie...Stosuje sie grubsze uszczelki ponieważ istnieje ryzyko delikatnego spotkania sie zaworów z tłokami (tak tak bo to diesel wszystko na setki mm) lub tez na tyle zmniejszy sie komoroa spalania że będziemy mieli problemy z płynna i przyjemna dla ucha praca silnika - jeżeli można woogóle powiedziec że diesel może pracowac przyjemnie dla ucha... :roll:
W prostu sposób - mierzymy dokładnie ile wystaja w GMP tłoki powyzej płaszczyzny bloku - do tego musimy dokładnie znać grubosc zebranego materiału z głowicy... wtedy na podstawie tych dwóch wyników jesteśmy w stanie dobrać odpowiednią grubość uszczelki...
Uszczelki dla wiekszości dieseli ma tzw. dziąbki sa umieszczone na krawędzi uszczelki - (wcięcia) im więcej wcięć tym grubsza uszczelka - wszystko znormalizowane dla danej marki...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2006, 08:09   

ROMEL napisał/a:
jeżeli można woogóle powiedziec że diesel może pracowac przyjemnie dla ucha... :roll:


V6 cdi 320 merca pracuje cudnie :D
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-03-2006, 09:05   

Arturro...

Achh... no z tego sobie zdaje sprawe, ale musisz przyznac że takie silniki diesela jak te merca to poprostu rodzynki... z najwyzszej półki...

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2006, 09:09   

.... z pompowtryskiwaczami, które pięknie na naszym paliwie działają - i raczej krótko, a potem 20 tyś zł na nowe :shock:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2006, 10:47   

:shock: CDI Merca to Common Rail ... :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 28-03-2006, 11:01   

Czyli coś takiego :
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-03-2006, 11:25   

A to spox - o ile pamiętam, to masowo stosowali właśnie pompowtryskiwacze - pewnie z powodów jw. się z tego wycofali.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.