Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:38 |
uszczelka pod głowicę - zagadka |
Autor |
Wiadomość |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2006, 21:44 uszczelka pod głowicę - zagadka
|
|
|
witam mama zagadkę dla wszystkich
musiałem ostatnio lekko remontować silnik i przy tym zmieniałem uszczelkę pod głowicę, i stara miała grubości 1,7 mm a nowej nie mogłem takiej samej kupić bo podobno nigdy takiej nie było.
i co wy o tym myślicie ???
Dodam że silnik to 1,9 TD GLX (podobno rzadki okaz w Polsce) |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-03-2006, 21:52
|
|
|
Masz silnik produkcji francuskiej F9QT a konkretnie od chłopaków z renault (jeździły na takim o ile sie niemyle R-19)
Żadki wcale nie jest (przykład na allegro- poprostu jest go mniej niż benzyniaków)
a GLX to wersja wyposażenia, ponad 50% carism z tego okresu to GLX-y
ale wyjaśnij co to z tą uszczelką? dostać nie możesz do Carismy w dieslu?
może w sklepach "francuskich" do diesla 1.9 z tego okresu |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 27-03-2006, 21:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2006, 21:52
|
|
|
Bo nie było. Nie chcę być czarnowidzem ale czy przy okazji zmiany uszczelki mierzyłeś wysokość głowicy? Żeby się nie okzazło że głowica jest splanowana poza znaki... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:01
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Bo nie było. Nie chcę być czarnowidzem ale czy przy okazji zmiany uszczelki mierzyłeś wysokość głowicy? Żeby się nie okzazło że głowica jest splanowana poza znaki... |
hmm to dziwne, a co do planowania to nie była ruszana wcale, to był pierwszy remont od nowości. pozdr |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:13
|
|
|
Edit - sorry coś mi się pozajączkowało - 1,7mm to wymiar uszczelki.
jak chcesz części taniej kupić do tego silnika to oprócz Mitsu zostaje Ci VOLVO i Renault. Volvo - bo też miały te silniki a Renault bo to ta firma produkowała te silniki. Sorry za zamieszanie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:18
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Edit - sorry coś mi się pozajączkowało - 1,7mm to wymiar uszczelki.
jak chcesz części taniej kupić do tego silnika to oprócz Mitsu zostaje Ci VOLVO i Renault. Volvo - bo też miały te silniki a Renault bo to ta firma produkowała te silniki. Sorry za zamieszanie. |
spoko nic sie nie stało każdemu może sie zdażyć, ale jak na razie samochód chodzi dobrze i lepiej niech nie nawala |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 28-03-2006, 06:53
|
|
|
Tak ogólnikowo...
Sprawa w dieselach wygląda w ten sposób iz za każdym zdjęciem głowicy i w dziwnych okolicznościach planowania jej (zmniejszanie grubości całkowitej) a co za tym idzie zmniejszanie komory spalania - trzeba stosować grubsze uszczelki... można to robic obliczeniowo lub tez na wyczucie... o wyczuciu nie będe pisął bo to nie tędy droga... przynajmniej dla mnie...Stosuje sie grubsze uszczelki ponieważ istnieje ryzyko delikatnego spotkania sie zaworów z tłokami (tak tak bo to diesel wszystko na setki mm) lub tez na tyle zmniejszy sie komoroa spalania że będziemy mieli problemy z płynna i przyjemna dla ucha praca silnika - jeżeli można woogóle powiedziec że diesel może pracowac przyjemnie dla ucha...
W prostu sposób - mierzymy dokładnie ile wystaja w GMP tłoki powyzej płaszczyzny bloku - do tego musimy dokładnie znać grubosc zebranego materiału z głowicy... wtedy na podstawie tych dwóch wyników jesteśmy w stanie dobrać odpowiednią grubość uszczelki...
Uszczelki dla wiekszości dieseli ma tzw. dziąbki sa umieszczone na krawędzi uszczelki - (wcięcia) im więcej wcięć tym grubsza uszczelka - wszystko znormalizowane dla danej marki...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2006, 08:09
|
|
|
ROMEL napisał/a: | jeżeli można woogóle powiedziec że diesel może pracowac przyjemnie dla ucha...
|
V6 cdi 320 merca pracuje cudnie |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 28-03-2006, 09:05
|
|
|
Arturro...
Achh... no z tego sobie zdaje sprawe, ale musisz przyznac że takie silniki diesela jak te merca to poprostu rodzynki... z najwyzszej półki...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-03-2006, 09:09
|
|
|
.... z pompowtryskiwaczami, które pięknie na naszym paliwie działają - i raczej krótko, a potem 20 tyś zł na nowe |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2006, 10:47
|
|
|
CDI Merca to Common Rail ... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 28-03-2006, 11:01
|
|
|
Czyli coś takiego :
 |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-03-2006, 11:25
|
|
|
A to spox - o ile pamiętam, to masowo stosowali właśnie pompowtryskiwacze - pewnie z powodów jw. się z tego wycofali. |
|
|
|
 |
|