Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak cofnąć tłoczek w tarczy z tyłu
Autor Wiadomość
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 14-08-2008, 17:10   Jak cofnąć tłoczek w tarczy z tyłu

Kochani jak cofnąć tłoczek przy hamulcu tarczowym w tylnym kole??
Wyjalem klocki wszystko poczyscilem razem z tłoczkiem ale mam ogromny problem z wlozeniem go w stare miejsce zeby zrobil miejsce klockom :(
Znalazlem na jakims forum ze trzeba kluczem imbusowym odkrecic srubke za tloczkiem i on sie chowa. Faktycznie jest taka sruba ale nie wiem czy w Mitsubishi jest tak samo jak w Mazdzie... :(
Samochod mam na lewarku bardzo prosze o pomoc :(
Z gory slicznie dziekuje
Pozdrawiam...
_________________
Ayeee!!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-08-2008, 17:13   

kręć tłoczkiem przy jednoczesnym nacisku
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-08-2008, 17:15   

odkrec odpowietrznik i wcisnij tloczek - wycieknie troche plynu
pilnuj zeby nie wyszedl tloczek, bo sie zapowietrzy
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 18:04   

Są też specjalne urządzenia do wciskania tłoczka. Można też go wcisnąć np. 2 kluczami lub przedłużkami, opierając je o widełki zacisku i stosując metodę dźwigni. Ale ostrożnie!
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 14-08-2008, 18:29   

Bartek napisał/a:
kręć tłoczkiem przy jednoczesnym nacisku

oj nie mam za bardzo jak :( Zaden srubikret nie chce w to wejsc :(
gregorbu napisał/a:
Są też specjalne urządzenia do wciskania tłoczka. Można też go wcisnąć np. 2 kluczami lub przedłużkami, opierając je o widełki zacisku i stosując metodę dźwigni. Ale ostrożnie

czego ja juz nie probowalem i "lapy" i rozpychakow i kluczami i imadlem hydraulicznym...juz pomysly mi sie wyczerpaly :(

Widze ze bede musial pojechac samochodem bez hamowania do centrum miasta...
ehh
pozdrawiam i bardzo dziekuje za odpowiedzi :!:
_________________
Ayeee!!
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 20:48   

Zaraz zaraz - czy wyjmowałeś cały tłoczek z zacisku do czyszczenia? Jeśli tak - czy przed włożeniem go posmarowałeś uszczelki pastą do tłoczków?
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 15-08-2008, 10:08   

Nie wyciagnalem go tylko troszeczke i wysmarowalem pod guma pasta miedziana
I teraz jest problem...musze jakos do serisu chyba dojechac... :?
Pozdrawiam
_________________
Ayeee!!
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 15-08-2008, 10:18   

Ja do rozpychania tłoczków zrobiłem swoje urządzenie, które funkcjonuje znakomicie już przy kolejnym aucie. Metalowe części od starych klocków jedna z otworem w środku i dospawaną nakrętką śruba klucz i narzędzie gotowe
_________________

 
 
 
xxcarixx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2008, 10:32   

Takim specjalnym urządzeniem do tłoczków może być zwykły zacisk stolarski. Połóż na tłoczku jakiś klucz lub stary klocek, załóż zacisk i skręć zacisk. Tłoczek ładnie się chowa. Wydatek na taki zacisk to astronomiczna kwota około 10PLN, a przyda się na przyszłość.
 
 
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2008, 10:44   

Koledzy a ja mam inny problem z tylniki hamulcami. Na przegladzie swierdzone zostało ze nie mam efektywnego hamowania co moze byc pryczyna? Klocki i tarcze są w stanie b. dobrym.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 15-08-2008, 10:50   

ja ostatnio tez robiłem wymianę klocków,
noi dziwna rzecz z przodu tłoczek wciskałem za pomoca :) "wichajstra" z śruby, nakrętki i dwóch dużych podkładek,
natomiast z tyłu tłoczek :) niechciał sie wciskać z trzeba było go wkręcać - załatwiłem to kluczem do szlifierki (tym do odkręcania tarczy szlifierskiej) :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
xxcarixx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2008, 10:59   

jaceko
a czy zauważyłeś jakieś niepokojące objawy?
ja miałem ten problem z hamulcami, że pedał wpadał w podłogę i trzeba było dwa razy nacisnąć żeby załapał
okazało się, że puszczał cylinderek
po wymianie i odpowietrzeniu całego układu wszystko działa jak wcześniej

obejrzyj wszystkie przewody, tłoczki itp. spróbuj odpowietrzyć układ
może też wydawać się że pompa hamulcowa woła o pomoc
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2008, 11:00   

Robert napisał/a:
wysmarowalem pod guma pasta miedziana

pod gume daje sie specjalny smar silikonowy do tloczkow
zrobiles niezle kuku i wkrotce twoja guma moze przestac istniec ergo i tylny hamulec tez

miedziany daje sie na pozostale elementy hamulca ale nie pod gume tloczka!
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 15-08-2008, 12:45   

Krzyzak napisał/a:
zrobiles niezle kuku i wkrotce twoja guma moze przestac istniec ergo i tylny hamulec tez

o chol...ra :shock:
Czyli co teraz zrobic mam :?:
Moze uda mi sie jakos do serw podjechac bez hamowania bo mam 2km od siebie i powiem zeby mi to wyczyscili i zrobili od nowa :?:
w zyciu sie juz nie zabiore za robienie czegokolwiek przy samochodzie...od tego sa serwisy :evil:
pozdrawiam
_________________
Ayeee!!
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-08-2008, 13:36   

No bez przesady, umyj tłoczki denaturatem ( lub spirytusem :partyman: ) i daj smar silikonowy a potem wkręć tłoczki tak jak pisze gulgulq.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.