Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG BRC sekwencja w Galancie Problem
Autor Wiadomość
Ellobo 
Nowy Forumowicz
Ellobo

Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 10
Skąd: śląsk
  Wysłany: 20-09-2008, 18:47   LPG BRC sekwencja w Galancie Problem

Witam

Założyłem 7 000 km temu sekwencje BRC do Galanta 97 z motorem 2 litry. Od pewnego czasu zauważyłem, że podczas dodawania gazu pomiędzy 1000 a 2000 obrotów auo zaczęło szarpać, tak jakby nie palił na wszystkie gary. Powyżej 2000 obr auto przestaje szarpać i ciągnie normalnie. Ciekawe jest to, że nie dzieje się to za każdym razem. Podczas delikatnego wciśnięcia gazu jest OK, natomiast przy wciśnieciu mocniejszym zaczynają się szopki *i to nie zawsze(. Zna ktoś odpowiedź na taką bolączkę??

Będę wdzieczny za pomoc :D
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-09-2008, 19:28   

Znam twój problem przerabiałem to u siebie :wink: problemem są cewki zapłonowe a dokładniej mają one przebicie do masy silnika . Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie :D
 
 
Ellobo 
Nowy Forumowicz
Ellobo

Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 10
Skąd: śląsk
Wysłany: 21-09-2008, 08:47   

OK

Dziękuję za szybką odpowiedź ale...

Jak to jest przebicie to samochód powinien też tak głupieć na benzynie prawda??

Tak mi się przynajmniej wydaje.
A u mnie jak przełączysz na paliwo to ma super kopa bez żadnych zakłóceń :?

Czy przebicia są odczuwalne tylko na gazie??
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-09-2008, 10:52   

Gaz ma to do siebie że jest bardziej czuły na układ zapłonowy niż bęzyna dlatego dba się o swiece , przewody i filtry :wink: u mnie na Pb też chodził bez zarzutu a na LPG już szarpał posmarowałem i jak ręką odjął :wink:
 
 
Ellobo 
Nowy Forumowicz
Ellobo

Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 10
Skąd: śląsk
Wysłany: 21-09-2008, 11:09   

Deejay

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź.

Kupię nowe przewody i dam znać czy pomogło :p
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 20:17   

deejay napisał/a:
Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie :D

jak dokładnie nazywaja sie te preparaty.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-09-2008, 20:41   

Ja uaważam ze nic nie zastąpi nowych przewdów , smary silikonowe to tak jak czyszczenie pomoze tylko na jak długo?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-09-2008, 21:44   

Jeśli chodzi o nazwę tego specyfiku to dokładnie nie pamiętam bo używam tego w swoim serwisie a jest tam opis w języku Francuskim :wink: ale postaram się jutro napisać lub zrobić fotkę :) Marcino tu nie chodzi o przewody zapłonowe że mają przebicie tylko o same cewki które są wewnątrz komory tam gdzie się wkręca świecę , tam właśnie dochodzi do przebicie do ścianek głowicy i z sąd te szarpanie . Ps. pracuje w serwisie Renault i bardzo często cewki padaja w Renówkach i specjalnie dla Reno wymyślono taki Specyfik który miał ograniczyć palenie się cewek ,ten specyfik jest naprawdę rewelacyjny :lol:


Nazwa pasty do cewek :wink: FLUOSTAR 2 L " ELECTRICAL INSULATING GREASE FREE OF SILICONE FOR SPARK PLUG CONNECTORS " tak to wygląda w tłumaczeniu na Angielski :)
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 24-09-2008, 23:28   

jak nie pomoże z kablami - trzeba pomierzyć czy reduktor trzyma ciśnienie na listwie.
Jeśli nie - należy zwiększyc poprawkę na spadek ciśnienia dokładając czas wtrysku (wzbogacając mieszankę). Siśnienie różnicowe - listwa - kolektor ssący ma być stałe, jesli spada - komputer gazowy musi zareagować zwiekszając czas wtrysku - o ile - to się ustala czasem indywidualnie. Czkawka przy gwałtownym depnięciu to raczej efekt za ubodiej mieszanki niż bogatej.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 02-10-2008, 17:36   

Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2008, 18:45   

Havoc napisał/a:
Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika.


której gen LPG ?
jeżeli II lub starsza to lambda do sprawdzenia
i wszystko inne co jest emulowane

poza tym do spr wtryski benzyny
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 02-10-2008, 20:38   

II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.

Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie?
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 02-10-2008, 21:15   

Havoc napisał/a:
II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.

Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie?

tak, ma wpływ. jak złą emulacja - może rozjechać mapę benzyny.
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 02-10-2008, 22:24   

Okey to ostatnie pytanie. Jako że nie mam bladego pojęcia o czym mówisz ;) to czy mamy gdzieś na forum info o tym jak to sprawdzić/naprawić/wymienić ? Nie wiem nawet czego szukać konkretnie więc mam małe schody ;]
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Ellobo 
Nowy Forumowicz
Ellobo

Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 10
Skąd: śląsk
Wysłany: 10-10-2008, 21:14   

Jutro jadę wymienić kable i świece i zaraz będę meldował, czy pomogło :lol:

[ Dodano: 12-10-2008, 22:02 ]
Uff

Pomogło

Dzięki Deejay za pomoc.

Myślę, że ta informacja pomoże także innym.

Pozdrawiam :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.