LPG BRC sekwencja w Galancie Problem |
Autor |
Wiadomość |
Ellobo
Nowy Forumowicz Ellobo
Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 10 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 20-09-2008, 18:47 LPG BRC sekwencja w Galancie Problem
|
|
|
Witam
Założyłem 7 000 km temu sekwencje BRC do Galanta 97 z motorem 2 litry. Od pewnego czasu zauważyłem, że podczas dodawania gazu pomiędzy 1000 a 2000 obrotów auo zaczęło szarpać, tak jakby nie palił na wszystkie gary. Powyżej 2000 obr auto przestaje szarpać i ciągnie normalnie. Ciekawe jest to, że nie dzieje się to za każdym razem. Podczas delikatnego wciśnięcia gazu jest OK, natomiast przy wciśnieciu mocniejszym zaczynają się szopki *i to nie zawsze(. Zna ktoś odpowiedź na taką bolączkę??
Będę wdzieczny za pomoc |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-09-2008, 19:28
|
|
|
Znam twój problem przerabiałem to u siebie problemem są cewki zapłonowe a dokładniej mają one przebicie do masy silnika . Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie |
|
|
|
 |
Ellobo
Nowy Forumowicz Ellobo
Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 10 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 21-09-2008, 08:47
|
|
|
OK
Dziękuję za szybką odpowiedź ale...
Jak to jest przebicie to samochód powinien też tak głupieć na benzynie prawda??
Tak mi się przynajmniej wydaje.
A u mnie jak przełączysz na paliwo to ma super kopa bez żadnych zakłóceń
Czy przebicia są odczuwalne tylko na gazie?? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-09-2008, 10:52
|
|
|
Gaz ma to do siebie że jest bardziej czuły na układ zapłonowy niż bęzyna dlatego dba się o swiece , przewody i filtry u mnie na Pb też chodził bez zarzutu a na LPG już szarpał posmarowałem i jak ręką odjął |
|
|
|
 |
Ellobo
Nowy Forumowicz Ellobo
Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 10 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 21-09-2008, 11:09
|
|
|
Deejay
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź.
Kupię nowe przewody i dam znać czy pomogło |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2008, 20:17
|
|
|
deejay napisał/a: | Są specjalne silikony które nie powodują przebić cewek wystarczy przesmarować odrobiną silikonu koniec " fajkocewki " tam gdzie wchodzi do świecy i problem zniknie tak jak u mnie |
jak dokładnie nazywaja sie te preparaty. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-09-2008, 20:41
|
|
|
Ja uaważam ze nic nie zastąpi nowych przewdów , smary silikonowe to tak jak czyszczenie pomoze tylko na jak długo? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-09-2008, 21:44
|
|
|
Jeśli chodzi o nazwę tego specyfiku to dokładnie nie pamiętam bo używam tego w swoim serwisie a jest tam opis w języku Francuskim ale postaram się jutro napisać lub zrobić fotkę Marcino tu nie chodzi o przewody zapłonowe że mają przebicie tylko o same cewki które są wewnątrz komory tam gdzie się wkręca świecę , tam właśnie dochodzi do przebicie do ścianek głowicy i z sąd te szarpanie . Ps. pracuje w serwisie Renault i bardzo często cewki padaja w Renówkach i specjalnie dla Reno wymyślono taki Specyfik który miał ograniczyć palenie się cewek ,ten specyfik jest naprawdę rewelacyjny
Nazwa pasty do cewek FLUOSTAR 2 L " ELECTRICAL INSULATING GREASE FREE OF SILICONE FOR SPARK PLUG CONNECTORS " tak to wygląda w tłumaczeniu na Angielski |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 24-09-2008, 23:28
|
|
|
jak nie pomoże z kablami - trzeba pomierzyć czy reduktor trzyma ciśnienie na listwie.
Jeśli nie - należy zwiększyc poprawkę na spadek ciśnienia dokładając czas wtrysku (wzbogacając mieszankę). Siśnienie różnicowe - listwa - kolektor ssący ma być stałe, jesli spada - komputer gazowy musi zareagować zwiekszając czas wtrysku - o ile - to się ustala czasem indywidualnie. Czkawka przy gwałtownym depnięciu to raczej efekt za ubodiej mieszanki niż bogatej. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 02-10-2008, 17:36
|
|
|
Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika. |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2008, 18:45
|
|
|
Havoc napisał/a: | Ja mam takie problemy ale na benzynie...na gazie jest okey. Przez spiacych policjantow ciezko mi przejezdzac:
1 bieg, sprzeglo na 90% i gaz na maksa zeby uniknac szarpania. Po jakiś >2500obr/min moge wbic 2 bieg, rozpedzic go jeszcze troszeczke i dalej jechac normalnie.
Druga sprawa ze nie reaguje na pedal gazu...jakos tak, 40% gazu a 100% nie robi mu roznicy, nawet w dzwieku silnika. |
której gen LPG ?
jeżeli II lub starsza to lambda do sprawdzenia
i wszystko inne co jest emulowane
poza tym do spr wtryski benzyny |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 02-10-2008, 20:38
|
|
|
II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.
Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie? |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 02-10-2008, 21:15
|
|
|
Havoc napisał/a: | II gen z blossem zamiast miksera jeśli to robi jakąś różnicę.
Ale fakt że jest gaz ma wpływ na to jak samochód działa na benzynie? |
tak, ma wpływ. jak złą emulacja - może rozjechać mapę benzyny. |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 02-10-2008, 22:24
|
|
|
Okey to ostatnie pytanie. Jako że nie mam bladego pojęcia o czym mówisz to czy mamy gdzieś na forum info o tym jak to sprawdzić/naprawić/wymienić ? Nie wiem nawet czego szukać konkretnie więc mam małe schody ;] |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
Ellobo
Nowy Forumowicz Ellobo
Auto: Mitsubishi Galant GSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 10 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 10-10-2008, 21:14
|
|
|
Jutro jadę wymienić kable i świece i zaraz będę meldował, czy pomogło
[ Dodano: 12-10-2008, 22:02 ]
Uff
Pomogło
Dzięki Deejay za pomoc.
Myślę, że ta informacja pomoże także innym.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|