Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Awaria silnika-Check engine
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 11-10-2008, 18:11   [EA2A 2.0] Awaria silnika-Check engine

Silnikiem generalnie szarpie nie wchodzi na obroty i po krótce gasnie,trochę jedzie i znowu to samo,kontrolka check engine mruga albo świeci non-stop.Miałem podobny problem przy przebiciu fajko-cewki ale kontrolka się nie świecila,a auto na 3 cylin jednak jechalo.Załozylem zapasową dobrą cewke sprawdzając na każdej z nich jest to samo-cewka raczej odpada.Czy jezeli u mechanika podepne pod kompa silnik wykaze jaka to usterka czy nie koniecznie.Jaki jest ogólnie dostęp oprogramowania do Galanta w warsztatach?Moze ktos zna dobrego mechanika w Częstochowie od "Misków" bo ja sie narazie nie spotkałem.
_________________
DARIO
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 11-10-2008, 23:21   

U "mechanika" o ile ma czym zczytać dowiesz się jaki jest błąd i czego dotyczy. Z tego co wiem są 2 rodzaje błędów. Jednej stały jest zapamiętywany na stałe w ECU 2 jest pamiętany przez pewien czas (po ustaniu awarii) po czym jest samoczynnie wykasowywany. Najlepiej podjechać na diagnostykę w chwili wystąpienia błędu lub niedaleko po tym. Zaznaczam że nie każdy posiada sprzęt do zczytywania błędów więc lepiej wcześniej się o to dopytać. Powodzenia
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2008, 14:45   

Jestem w szoku-dzisiaj odpaliłem samochód i jakby nigdy nic,silnik pracuje na postoju bez zastrzeżen nie jechałem poniewaz nie chce ryzykowac holu.Jest czujnik w momencie rozgrzania silnika który powoduje moją usterkę?jestem w kropce.Dzieki Marti za podpowiedz(na razie bez pomógł)
_________________
DARIO
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-10-2008, 17:20   

mandro33 napisał/a:
Jest czujnik w momencie rozgrzania silnika który powoduje moją usterkę?


Czujnik temperatury silnika? Albo jeszcze inny - wymrygaj sobie kody usterek i zobaczysz jaki błąd wyczaił ECU
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2008, 17:39   

saphire napisał/a:
mandro33 napisał/a:
Jest czujnik w momencie rozgrzania silnika który powoduje moją usterkę?


Czujnik temperatury silnika? Albo jeszcze inny - wymrygaj sobie kody usterek i zobaczysz jaki błąd wyczaił ECU


Saphire ma rację, wymrygaj kody usterek.

Jak już napisał Marti, warsztaty nie zawsze mają czym zczytać te błędy. Diagnostykę Miśków robią tylko w lepszych warsztatach, a co za tym idzie, mała ilość miejsc gdzie możesz to zrobić to wyższe ceny. Sam ostatnio się z tym bawiłem i jest prostsze niż myślałem.

Jakbyś miał problem z interpretacją migającej lampki przy odczycie to możesz podesłać filmik lub wrzucić na youtube. Jak tylko będę mógł to chętnie pomogę.
Jak zczytasz błędy to otwierasz service manual, rodział fuel. Masz tam wszystkie kody usterek, a także algorytmy jak sprawdzić i naprawić usterkę. Jedyny problem to, że manual jest w języku angielskim ;)
Opis zczytywania błędów na stronie Krzyzaka.
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2008, 18:49   

Tu się zaczynaja schody,tzn.miałem service manual ale przy formacie kompa straciłem go,nie wiem jak u was ale jak wpisuje obojętnie jaki temat na "szukaj" mam informacje (z powodu problemów technicznych...........zablokowana funkcja?)cos u mnie nie teges?Prosze o linka w sprawie odczytu będów ECU z krzyżaka strony lub innych postów.Powiem szczerze nigdy nie przywiązywałem wagi do tematu (sprawdz kody błędów)nie wiem czy będe w stanie je sprawdzic.POZDRO!
_________________
DARIO
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2008, 19:07   

Dasz radę ;)
Tu masz stronkę Krzyzaka: Klik

Service manual możesz zawsze pobrać z działu dwonload. Jeśli łącze Ci nie pozwala to mogę Ci zawsze podesłać tylko strony, które Cię interesują.
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2008, 19:36   

Chyba dam sobie spokój z tymi błędami we własnym zakresie poszukam jakiegos magiga u mnie w City.Krzyzak to ładnie opisuje ale w stosunku do silnika 4G37 ja mam 4G63 nie wiem czy te piny tak samo są ułożone co umnie .Dzięki Owczar ewentualnie sie odezwe.
_________________
DARIO
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2008, 20:21   

No tak, Ty masz obd2. Na stronie Krzyzaka jest o tym napisane w uwaga. Tutaj masz dokładny opis jak to jest w Galancie EA:
Kody błędów EA
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 18-11-2008, 14:32   

mandro33 napisał/a:
Jestem w szoku-dzisiaj odpaliłem samochód i jakby nigdy nic,silnik pracuje na postoju bez zastrzeżen nie jechałem poniewaz nie chce ryzykowac holu.Jest czujnik w momencie rozgrzania silnika który powoduje moją usterkę?jestem w kropce.Dzieki Marti za podpowiedz(na razie bez pomógł)


Ja mam to samo w lancerze CS0 4G63 po odczytaniu wyszły dwa błędy:
Czujnik temp silnika oraz coś ze składem mieszanki nie tak.

Czy to że padł mi ten czujnik może mieć coś wspólnego z tym że padnięty był czujnik temperatury od gazu?
(auto zaraz po odpaleniu nie czekało z przełaczeniem na gaz do temp 40stopni tylko od razu się przełączało).

Dodam że problemy zaczęły się mniej więcej w tym czasie.
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-11-2008, 15:00   

Artii napisał/a:
Czy to że padł mi ten czujnik może mieć coś wspólnego z tym że padnięty był czujnik temperatury od gazu?


Nie jestem ekspertem od LPG, bo sam posiadam wyjątkowo prostą (jak cep :twisted: ) instalację, ale nie widzę związku między tymi awariami. Choć nie wiem gdzie gazownicy wpinają się z czujnikiem, czy może korzystają z tego silnikowego i odpowiedni kalibrują (w zależności od rezystancji). Jeśli są niezależne to nie mają wpływu na wzajemne działanie. Oddziałuje na nie jedynei tem sam czynnik ;)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 18-11-2008, 15:56   

Gdzie mam szukać czujnika temperatury silnika? (chodzi mi o miejsce).

Czy do jego wymiany są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia?
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-11-2008, 19:24   

Artii a masz pewność, że ten błąd oznacza czujnik temeperatury? Robiłeś to sam, czy podjechałeś na komputer? Błędy dla różnych silników mają różne znaczenie. Nawet w obrębie jednego modelu.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 19-11-2008, 07:46   

Odczytywał koleś który się tym zajmuje. W jego skanerze nie było Lancera to powiedziałem mu aby zobaczył czy da się podłączyć do outlandera 2.0. Udało się i wyświetliło dwa błędy numer oraz opis. Pewności jednak nie mam czy to co pokazały jest prawdą.
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-11-2008, 16:11   

No właśnie, pewności nie masz. Na Twoim miejscu, zanim zacznę usuwać usterkę, upewniłbym się czy to na pewno to.Łatwo wpakować się w niepotrzebne koszty. Chętnie bym pomógł ale nie znam Twojego auta, a także silnika. Nie wiem nawet jakie masz tam złącze diagnostyczne, a service manual jest tylko po rosyjsku :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.