Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek rozrzadu :(
Autor Wiadomość
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2008, 16:11   Pasek rozrzadu :(

Jakie są objawy przeskoczenia paska rozrzadu??
Wczoraj przy jakis 5 tys silnik stracił moc, lekko zaczał sie trzaśc na małych obrotach. stracił bardzo moc. Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad? ew w ktorą strone zaryzykowac go przekrecic? bo zdjalem obudowe z gory i na gornym kołku napewno sie zgadza.
A jesli to nie rozrzad przeskoczył to co mogło sie stać? dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2008, 18:55   

spec-ldz napisał/a:
Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad?
spec-ldz napisał/a:
dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy)
Wygląda na to, że rzeczywiście pasek rozrządu przeskoczył. Zdejmi obudowy i się upewnij. Jak najszybciej, bo jak rzeczywiście przeskoczył to coś jest z nim nie tak.
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2008, 20:11   

spec-ldz, na 90% przeskoczył Ci pasek. Objawy tak jakby się cofnął lub najprawdopodobniej pokrzywiły się zawory :( czyli najlepiej szukaj nowej głowicy bo koszt naprawy przekroczy jej wartość
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-12-2008, 21:06   

a może świeca walnęła? od razu głowicą straszysz
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2008, 22:07   

bo znam takie przypadki wątpię by to była świeca ale obym się mylił :)
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2008, 23:15   

no ale jeden zabek to raczej nie spowodowałby skrzywienia zaworu czy sie myle? bo pasek jest dalej.. kurde pecha mam do tego lancerka cos chyba... bo rowny tydzien zlozylem go, bo wymieniana była uszczelka pod glowica itd...
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2008, 23:42   

powiem Ci tak wystarczy nawet za długo go przytrzymać na obrotach wtedy zawory nie zdążą się schować i dostaną tłokiem.
a 1 ząbek wystarczy by pokrzywić zawory.
po 1 sprawdź znaki na rozrządzie
po 2 zmierz kompresję
i wtedy już wszystko wiesz.
a jeśli chcesz sprawdzić które zawory są krzywe bo niektóre się krzywią na tyle delikatnie, że nie widać gołym okiem.
odwróć głowicę wałkiem do spodu a komorą spalania do góry i zalej benzyną ekstrakcyjną zostaw na 10 min i sprawdź z którego garnka uciekła benzyna i wtedy wiadomo co i jak
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2008, 00:02   

no to widze ładnie sie podziało :( a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole? bo tam to obudowane silnikiem jakby jest, trzeba zdjać koło pasowe? pewnie beda z tym problemy?? kompresji nie mam jak zmierzyc niestety, a głowicy nie bede zdejmował bo tydzien temu ja załozylem i to juz naprawde ostatecznosc
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2008, 00:25   

spec-ldz, napisz dokładnie co to za mitsu sprawdzę jutro w AUTODACIE w paskach rozrządu co i jak i wrzucę ci skan demontażu i montażu z rysunkami itp :)
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2008, 10:05   

lancer 1.5 12v, 4g15 z tego co sie orientuje, 91 rok 90KM
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2008, 12:00   

spec-ldz napisał/a:
a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole?
Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-12-2008, 13:05   

Hugo napisał/a:
spec-ldz napisał/a:
a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole?
Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik).

a po co? - wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie
ponadto - do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2008, 13:14   

Krzyzak napisał/a:
wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie
No racja, ale na bloku silnika też jest znacznik (pod obudową rozrządu :wink: ).
Krzyzak napisał/a:
do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego
A o tym po prostu zapomniałem. Dawno temu miałem do czynienia z tymi silnikami.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-12-2008, 13:24   

jak już przeskoczył pasek to trzeba go wymienić i tyle - dla świętego spokoju /koszt około 60 zł
sprawdzić rolke napiąć pasek i po problemie
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2008, 15:12   

no na gorze jest na kole tak trojkącik to w ktorą strone ma być skierowany? dolnego koła niestety za bardzo nie widac. I nie mam pojecia jak je odkrecic, odkreciłem 4 sruby ale nie chce zejsc, jest na to jakiś sposob?? i jak ustawic dolne kolo? MOglby ktos jak przyslowiowej krowie na granicy wytlumaczyc? Dwoch lewych rąk raczej nie mam no ale tym sie jeszcze nie zajmowałem więc nie mam doświadczenia :( (wczesniej miałem favoritke i tam był łancuch wiec bezproblemowo :P )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.