Pasek rozrzadu :( |
Autor |
Wiadomość |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2008, 16:11 Pasek rozrzadu :(
|
|
|
Jakie są objawy przeskoczenia paska rozrzadu??
Wczoraj przy jakis 5 tys silnik stracił moc, lekko zaczał sie trzaśc na małych obrotach. stracił bardzo moc. Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad? ew w ktorą strone zaryzykowac go przekrecic? bo zdjalem obudowe z gory i na gornym kołku napewno sie zgadza.
A jesli to nie rozrzad przeskoczył to co mogło sie stać? dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-12-2008, 18:55
|
|
|
spec-ldz napisał/a: | Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad? |
spec-ldz napisał/a: | dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy) | Wygląda na to, że rzeczywiście pasek rozrządu przeskoczył. Zdejmi obudowy i się upewnij. Jak najszybciej, bo jak rzeczywiście przeskoczył to coś jest z nim nie tak. |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 20:11
|
|
|
spec-ldz, na 90% przeskoczył Ci pasek. Objawy tak jakby się cofnął lub najprawdopodobniej pokrzywiły się zawory czyli najlepiej szukaj nowej głowicy bo koszt naprawy przekroczy jej wartość |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28-12-2008, 21:06
|
|
|
a może świeca walnęła? od razu głowicą straszysz |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 22:07
|
|
|
bo znam takie przypadki wątpię by to była świeca ale obym się mylił |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2008, 23:15
|
|
|
no ale jeden zabek to raczej nie spowodowałby skrzywienia zaworu czy sie myle? bo pasek jest dalej.. kurde pecha mam do tego lancerka cos chyba... bo rowny tydzien zlozylem go, bo wymieniana była uszczelka pod glowica itd... |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 23:42
|
|
|
powiem Ci tak wystarczy nawet za długo go przytrzymać na obrotach wtedy zawory nie zdążą się schować i dostaną tłokiem.
a 1 ząbek wystarczy by pokrzywić zawory.
po 1 sprawdź znaki na rozrządzie
po 2 zmierz kompresję
i wtedy już wszystko wiesz.
a jeśli chcesz sprawdzić które zawory są krzywe bo niektóre się krzywią na tyle delikatnie, że nie widać gołym okiem.
odwróć głowicę wałkiem do spodu a komorą spalania do góry i zalej benzyną ekstrakcyjną zostaw na 10 min i sprawdź z którego garnka uciekła benzyna i wtedy wiadomo co i jak |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2008, 00:02
|
|
|
no to widze ładnie sie podziało a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole? bo tam to obudowane silnikiem jakby jest, trzeba zdjać koło pasowe? pewnie beda z tym problemy?? kompresji nie mam jak zmierzyc niestety, a głowicy nie bede zdejmował bo tydzien temu ja załozylem i to juz naprawde ostatecznosc |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2008, 00:25
|
|
|
spec-ldz, napisz dokładnie co to za mitsu sprawdzę jutro w AUTODACIE w paskach rozrządu co i jak i wrzucę ci skan demontażu i montażu z rysunkami itp |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2008, 10:05
|
|
|
lancer 1.5 12v, 4g15 z tego co sie orientuje, 91 rok 90KM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2008, 12:00
|
|
|
spec-ldz napisał/a: | a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole? | Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-12-2008, 13:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | spec-ldz napisał/a: | a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole? | Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik). |
a po co? - wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie
ponadto - do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2008, 13:14
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie | No racja, ale na bloku silnika też jest znacznik (pod obudową rozrządu ). Krzyzak napisał/a: | do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego | A o tym po prostu zapomniałem. Dawno temu miałem do czynienia z tymi silnikami. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-12-2008, 13:24
|
|
|
jak już przeskoczył pasek to trzeba go wymienić i tyle - dla świętego spokoju /koszt około 60 zł
sprawdzić rolke napiąć pasek i po problemie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2008, 15:12
|
|
|
no na gorze jest na kole tak trojkącik to w ktorą strone ma być skierowany? dolnego koła niestety za bardzo nie widac. I nie mam pojecia jak je odkrecic, odkreciłem 4 sruby ale nie chce zejsc, jest na to jakiś sposob?? i jak ustawic dolne kolo? MOglby ktos jak przyslowiowej krowie na granicy wytlumaczyc? Dwoch lewych rąk raczej nie mam no ale tym sie jeszcze nie zajmowałem więc nie mam doświadczenia (wczesniej miałem favoritke i tam był łancuch wiec bezproblemowo ) |
|
|
|
 |
|