| Witam. Stuki w kierownicy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | baracuda [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 10:58   Witam. Stuki w kierownicy. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam forumowiczow. Mam maly klopot z Carisma 1,8. Jadac po "kocich łbach" z kierownicy (z oklic kalksonu) wydobywa sie metaliczny dzwiek pukania.
 Szukalem na forum ale jakos nie dokopalem sie do takiego tematu. (moze zle szukem)
 
 Jeden z mechanikow twierdzi ze jest to poduszka powietrzna. Drugi ze lozysko w koloumnie kierowniczej albo krzyzaki.
 
 Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem i moglby podpowiedziec co moze byc przyczyna ??
 
 Stuki nie wystepuja podczas jazdy po normalnej drodze. Opiero na sporych nierownosciach tak jakby cos wpadalo w wibracje.
 
 Luzy w zawieszeniu posprawdzane i nie stwierdzone.
 Pozdawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak krecisz fajera czujesz przeskok lub deliktany luz? w carismach przekladnia jest zrobiona w taki sposob aby przy wypadku skladala sie w gore i wlasnie na tych krzyzakach/laczach czy jak to tam nazwac pojawia sie czesto luz, jednym slowem sprawdz przekladnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baracuda [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 12:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesli jest zgaszony silnik to rzeczywiscie ruch kolem kierownicy powoduje klepanie w przekaldni kierowniczej. Odpale silnik i klepanie znika bo przekladnia wypelnie sie olejem czy jakos tak. 
 Natomiast nie czuje zadnych luzow kierownica gora-dol. wlazilem pod kolumne kierownicza i szarpalem za  to wszytkie polaczenia luzu tam nie czuje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 12:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | HEhe mialem to samo...... stukal............... lewy zawias maski.... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baracuda [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie sadze zeby to byl zawias   Slychac dokladnie jakby to sie wydobywal dzwiek z klaksonu
   
 Ale sprawdze moze..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | baracuda napisał/a: |  	  | nie sadze zeby to byl zawias | 
 Miałem kiedyś takiego nauczyciela w technikum - całkiem niegłupi gość i dość dużo o samochodach wiedział. Zawsze powtarzał: jak stuka ci z lewej strony z przodu to szukaj z prawej strony z tyłu
   |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-05-2006, 13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | zawiasy potrafią stukać - też swoje klepałem... ale u mnie przyczyną mocnych stuków był amortyzator (oczywiście testy na szarpakach itd. przechodził pozytywnie)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |