Ogrzewanie zależne od skrętu |
Autor |
Wiadomość |
MichalM [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 23:28 Ogrzewanie zależne od skrętu
|
|
|
Zauważyłem ostatnio dziwne zjawisko. Po dłuższej jeździe, kiedy samochód jest dobrze nagrzany, przy skręcie w lewo z kratek momentalnie zaczyna leciec znacznie cieplejsze powietrze. Jak skręcam w prawo, od razu wyraźnie schładza się. Różnica w stosunku do jazdy na wprost jest wyraźnie wyczuwalna.
Silnik nagrzewa się szybko, gazu nie mam, ogrzewanie wydaje sie działać sprawnie. Płyn w zbiorniczku jest w 1/3 dopuszczalnego zakresu.
Co o tym sądzicie ? Jeździć tylko po rondach ? |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 07:09
|
|
|
Podobna sytuacja jest w lato przy włączonej klimie (tyle że dmucha zimniejsze powietrze). W mojej Cari jest identycznie. W poprzednim Lancerzę (model CS0) miałem też takie coś. Ktoś mi mówił, że jest to spowodowane umiejscowieniem układu grzewczy/chłodzący po jednej stronie auta a nie po środku - z jednej strony powietrze ma krótsza drogę żeby dostać się do kabiny i na zakręcie się to właśnie tak objawia. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 17-01-2009, 19:23
|
|
|
Bardzo możliwe, u mnie tez to się uwidacznia zwłaszcza w lecie przy klimie. Myślałem że to jakaś bezwładność kierowania nadmuchem ale tak naprawdę to brak konkretnej przyczyny. Może faktycznie jest tak jak pisze kolega Colto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichalM [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 23:44
|
|
|
Ja nie mam klimy (żałuję bardzo ), nagrzewnica jest umiejscowiona centralnie, zaraz za środkową konsolą. Myslałem że wytłumaczeniem jest wlot świeżego powietrza po prawej stronie; jakims cudem więkrzy przepływ bo prawa strona bardziej "nadrabia drogi" przy skręcie lewo ale jakoś mi się to kupy nie trzyma bo wówczas temperatura zależyałaby od ustawienia siły nadmuchu. Raczej ma to związek z płymen chłodzącym w silniku, ewentualnie w samym obiegu nagrzewnicy.
W Peugeocie 405 jest tak samo - kolega tłumaczył to przesuwaniem mas powietrza w kabinie, ale to chyba tłumaczenie na wyrost. Sprawę traktuję jak ciekawostkę, na szczęście grzanie mam OK
Spróbuję dolać płynu na maxa, ale to może trochcę potrwać, jakoś czasu brak na wszystko. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 18-01-2009, 00:31
|
|
|
A to ciekawostka - myślałem, ze mam jakieś urojenia, bo podczas gwałtowniejszego skrętu na parking (w prawo), wyraźnie poczułem chłodniejsze powietrze. Było to przy -12 st.
Okazuje się, że tak jest |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 18-01-2009, 06:57
|
|
|
Tez tak mam i nie jestem widze sam
Chetnie dowiem sie naukowej prawdy |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 18-01-2009, 12:40
|
|
|
Cytat: | kolega tłumaczył to przesuwaniem mas powietrza w kabinie | Też tak mi sie zdaje, do tej pory tak to sobie tłumaczyłem i dopiero ten temat mnie zmusił do zastranowienia. Dla mnie to właśnie bezwładność masy powietrz i nawiew który zmienia chwilowo swój kierunek tłumaczy to odczucie .Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 13:55
|
|
|
slawek st napisał/a: | bezwładność masy powietrz i nawiew który zmienia chwilowo swój kierunek |
Bezwładność... tornado Wam się robi w autkach
Wszak przepływ mas powietrza wiatrem nazywamy
Myślę, że przyczyna bardziej prozaiczna jest: coś się poluzowało.
Możliwości kilka. Trzeba sprawdzić układ nawiewu. Wiem - niewygodnie - wszystko zakryte.
Na przykład przepustnica mieszająca (taka klapka, którą ustala się procentowy udział ciepłego i zimnego powietrza w nawiewie) jest poluzowana i pod wpływem siły odśrodkowej wychyla się dozując więcej zimnego, przy jeździe na wprost klapka opada do pozycji wyjściowej.
Albo zsunęła się opaska mocująca wąż doprowadzający ciepłe powietrze i pod wpływem siły odśrodkowej wąż przesuwa się zmniejszając ilość ciepłego powietrza, przy jeździe na wprost .... |
|
|
|
 |
MichalM [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2009, 23:33
|
|
|
To może być trop. Brzmi sensownie choć jeśli klapa ma reagować na siłę odśrodkową to raczej powinna być zawieszona na osi pionowej.
Jak nic się nie znajdzie to pozostaje tylko "Strefa Tajemnic" w Polsacie |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18-01-2009, 23:46
|
|
|
ciekawa rozrywka ten temat, ja też tak mam i wcale mi to nie przeszkadza
myślę że jest to jednak fizyka a nie mechanika |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 18-01-2009, 23:49
|
|
|
Też stawiam na Fizyke |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 19-01-2009, 14:12
|
|
|
Mnie się jednak zdaje że to zjawisko jest związanę ze zmianą bezwładnościową powietrza. U mnie jest to bardziej chwilowe dmuchnięci w twarz ciepłym lub zimnym(jak klima) powietrzem niż zmaina temperatury przy wylotach. pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 21-12-2009, 09:38
|
|
|
I ja tak mam, choć myślałem, że może mi się wydaje bo się człowiek trochę inaczej ustawia przy skręcie, ale widzę, że nie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 21-12-2009, 17:45
|
|
|
U mnie jest podobnie, choć przy nadmuchu ciepła nie zwróciłem na to uwagi, ale latem przy jeździe z klimą zauważyłem to zjawisko. Pytałem o to w punkcie nabijania klimy i powiedzieli mi, że to właśnie przemieszczanie czynnika przy zakrętach powoduje takie zjawisko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-12-2009, 17:58
|
|
|
Jest to spowodowane ruchami mas powietrza. Czysta fizyka |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|