| [E32A 1.8] swap silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Smalcyk   Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Lis 2008
 Posty: 86
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 21:49   [E32A 1.8] swap silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam czy ktoś może robił już swap w tym modelu galanta? mam rok 89 z silnikiem 1.8 8v i chciałbym zmienić silnik nie koniecznie z galanta  zeby było jaśnie napisze kilka pytań 
 1: czy da rade ze swapować silnik z colta 1.6 16v ?
 2:do samego samego silnika jakie elementy sa jeszcze potrzebne?
 3: jakie silniki z stajni mitsu mozna swadzić do tego modelu galanta zeby nie przerabiać łap w komorze?
 
 narazie tyle
  z góry wielkie dzieki za info |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-01-2009, 07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. PO CO? - do wyrzeźbienia wszystkie 4 łapy + wszystko to, co wymieniasz przy 4g63DOHC a zyskujesz 113 zamiast 144 lub 150 koni 2. silnik, skrzynia, półosie, wiązka silnikowa (pasująca z Galanta tak, że nie zlutujesz ani jednego kabelka), komputer
 3. w miejsce 4g37 wejdzie każdy "lewostronny" 4g6x
 
 Jak potrzebujesz dokładnego info - wal śmiało 2 (w zasadzie nie do końca 2, bo 1 silnik wsadziłem do 2 bud, z czego jedna to było E32) swapy 4g63 dohc zdrobiłem. Mając wiązkę elektryczną, jest to dzień roboty....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Smalcyk   Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Lis 2008
 Posty: 86
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-01-2009, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za info nastepne pytanka : 
 1) ile cie taki swap wyniósł
 2) nie znam sie na oznaczeniach silników wiec prosił bym o info pojemnosciami , jaki silnik w galantach miał moc 120-150 KM?
 3)ile czasu schodzi z takim swapem?
 4)gdzie najlepiej szukać silnika i reszty rzeczy tak zebym odrazu mógł kupić wszytsko za jednym razem
 |  
				| _________________ Galant 89r. 1.8 -29.05.09 sprzedany
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateoa19   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Montero 3, 3.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 3
 Skąd: Kartuzy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2009, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek, włączając  sie do tematu:  mam galanta 91r  z silnikiem 2.0 8V , 4G63, uszkodził mi sie więc szukam jakiegos innego. Jaki silnik bedzie chodzil bez wiekszych przeróbek mocowania i instal. elektrycznej?? Auto chce jeździc a bez silnika nie da rady!! pomocy!!:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2009, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bez przeróbek mocowania (tylko biorąc poduszkę rozrządową z nowego) 2.0 DOHC. Do wymiany wtedy jest wiązka silniko(lub do włożenia z dawcy) 
 bez przeróbek prawie wogóle 4g37 sohc
  czyli 1,8 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateoa19   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Montero 3, 3.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 3
 Skąd: Kartuzy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2009, 22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | przy drugiej opcji  komputer  trzeba zmienic czy nie? piszą różnie. Podobnie ze  zamiana na dohc - wyczytalem  na innym temacie ze  nawet wchodzi w gre koniecznosc wymiany skrzyni...począwszy od półosi.?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 07:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | warto - komputer od 1.8 odpala w 2.0, ale jest ubogo w benzynę, kicha, prycha i słabo jedzie.... 
 Przy DOHC masz zupełnie inny komputer (takie samo jest tylko sterowanie wtryskami i purge valve
   
 Ja jeździłem długo (ponad 60 000 km) z silnikiem dohc i skrzynią i półosiami 2.0 sohc. Jak się robi to z głową nic się nie dzieje
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateoa19   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Montero 3, 3.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 3
 Skąd: Kartuzy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2009, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok.. dzieki wielkie !! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |