Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BEZKOLIZYJNY CZY KOLIZYJNY?!
Autor Wiadomość
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2008, 19:51   BEZKOLIZYJNY CZY KOLIZYJNY?!

Witam!! jestem nowy (niedawno kupilem) ale juz oczytany ;) przebrnolem przez wlasnoreczne lutowanie ecu ho ho ho (ciekawe czy dobrze, aler puki co dziala) Pytani: Czy silnik 1.5 na wtrysku z 88 roku colt model C50 ma silnik co robi kuku czy jest luzik?? bo mam najechane ciut ponad 180 tysi i mechanika umuwionego ale za 2 tygnie i nie wiem czy odstawic na plac i niech czeka czy jeździc na luzie. POMOCY!
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-12-2008, 19:55   

Domniemywam, że pytasz o rozrząd ;) Każdy silnik przy strzale paska oberwie mniej lub bardziej. Baaaardzo rzadko zdarza się, że nic się nie stanie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-12-2008, 21:16   

Np w Oplach tych z początków lat 90 (Vectra A) przy strzele paska raczej nic się nie działo (sprawdzone na własnej skórze). Jeżeli chodzi o Colta i jego wszystkie silniki to jest CUD jak się nic nie stanie :) . Także radzę wymienić pasek, bo przy ewentualnym strzale do wymiany, w najlepszym przypadku, cała góra silnika
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-12-2008, 23:01   

londolut napisał/a:
Każdy silnik przy strzale paska oberwie mniej lub bardziej
Nie każdy :wink:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-12-2008, 01:11   

docencik87 napisał/a:
w Oplach
Hugo napisał/a:
Nie każdy :wink:
Pisząc 'każdy' zawęziłem się tylko do silników Coltowych ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-12-2008, 16:08   

londolut napisał/a:
Pisząc 'każdy' zawęziłem się tylko do silników Coltowych
Aha, OK.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 24-12-2008, 07:09   

8 zaworowe silniki 4G15 podobno są bezkolizyjne. Ty masz pewnie 12 więc możesz mieć problem w przypadku pęknięcia paska.
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-12-2008, 08:14   

Artii, nie siej zamętu...... setki razy pisałem, że są 4g1x kolizyjne i 8V i 12V i 16V, a pojedyńcze przypadki zerwania paska bez sktuków ubocznych rozpatrywać należy w kategoriach cudów ;)

Wojmi1 urwał pasek i nic się nie stało, wymienił go, przelatał 1000 km i...... zgubił koło pasowe na wale, które za słado dokręcił - ale wtedy szczęścia już zabrakło: klik
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-12-2008, 09:00   

Bartek napisał/a:
Wojmi1 urwał pasek i nic się nie stało

a to nie bylo 4G37 przypadkiem? - podobno ten (wg amerykancow) jest niekolizyjny
no i ostatnio udalo mi sie wskrzesic 4G63 DOHC po puszczeniu rolki mimosrodowej i spadnieciu paska - sam jestem w szoku, ze wszystko gra... (to bylo zamiast 6 w lotku) - pamietasz Bartku, jak pytalem jakie sa szanse?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-12-2008, 14:33   

niestety 4 g15 to kolizyjne jest ustrojstwo - ale czasem można mieć szczęście a co do gubienia koła
to warto sprawdzić bo z czasem potrafi się gwint wyrobić i wtedy warto kręcić śrubke na kleju do gwintów
warto też pomyśleć- w chwili po zgaśnięciu bo wg. moich obserwacji to próby rozruchu po zerwaniu
paska minimalizuję tzw. szczęście :P
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Marek_L
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 13:54   

4g1x są kolizyjne jak cholera. na szczęście części są wymienne między 13 i 15. mi pękł pasek, powyginały zawory, i pękła dźwigienka zaworu.
a na odpadające koło na wale korbowym jest jeszcze prymitywny sposób: podkładka sprężysta 12mm
 
 
czornykamil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5 12V C52A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: Bełchatów/Łódź
Wysłany: 27-01-2009, 18:35   

To ja mam pytanko powiązane co do rozrządu, tylko z innej strony, ponieważ mój colciak (1,5i 12V 1990 kat) dopomina się po ilości kilometrów tejże wymiany;)
Więc możę potrawi ktoś ocenić ile wyniesie koszt tej zabawy(bez liczenia robocizny)??

Pozdrawiam:)
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2009, 20:19   

pasek mitsuboshi 35zł-50zł napinacz 45zł + ewentualne uszczelniacze no to bedzie z 15 zł za szt (2 sztuki masz) no moze byc jeszcze pompa wodna ale nie musi 130-150

[ Dodano: 27-01-2009, 20:20 ]
http://mitsubishifan.webpark.pl/ -> -Dane naprawczo-regulacyjne ->Rozrząd Colt C52 tu masz krok po kroku ;) Ja dałem razde ;)
 
 
 
czornykamil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.5 12V C52A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: Bełchatów/Łódź
Wysłany: 27-01-2009, 21:55   

Dzięki serdeczne za pomoc, zresztą jak mogłem zapomnieć o manualach Krzyżaka:)

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki, mam nadzieje że dam sobie rade;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.