BEZKOLIZYJNY CZY KOLIZYJNY?! |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:51 BEZKOLIZYJNY CZY KOLIZYJNY?!
|
|
|
Witam!! jestem nowy (niedawno kupilem) ale juz oczytany przebrnolem przez wlasnoreczne lutowanie ecu ho ho ho (ciekawe czy dobrze, aler puki co dziala) Pytani: Czy silnik 1.5 na wtrysku z 88 roku colt model C50 ma silnik co robi kuku czy jest luzik?? bo mam najechane ciut ponad 180 tysi i mechanika umuwionego ale za 2 tygnie i nie wiem czy odstawic na plac i niech czeka czy jeździc na luzie. POMOCY! |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:55
|
|
|
Domniemywam, że pytasz o rozrząd Każdy silnik przy strzale paska oberwie mniej lub bardziej. Baaaardzo rzadko zdarza się, że nic się nie stanie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-12-2008, 21:16
|
|
|
Np w Oplach tych z początków lat 90 (Vectra A) przy strzele paska raczej nic się nie działo (sprawdzone na własnej skórze). Jeżeli chodzi o Colta i jego wszystkie silniki to jest CUD jak się nic nie stanie . Także radzę wymienić pasek, bo przy ewentualnym strzale do wymiany, w najlepszym przypadku, cała góra silnika |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-12-2008, 23:01
|
|
|
londolut napisał/a: | Każdy silnik przy strzale paska oberwie mniej lub bardziej | Nie każdy |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-12-2008, 01:11
|
|
|
docencik87 napisał/a: | w Oplach |
Hugo napisał/a: | Nie każdy | Pisząc 'każdy' zawęziłem się tylko do silników Coltowych |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-12-2008, 16:08
|
|
|
londolut napisał/a: | Pisząc 'każdy' zawęziłem się tylko do silników Coltowych | Aha, OK. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 24-12-2008, 07:09
|
|
|
8 zaworowe silniki 4G15 podobno są bezkolizyjne. Ty masz pewnie 12 więc możesz mieć problem w przypadku pęknięcia paska. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-12-2008, 08:14
|
|
|
Artii, nie siej zamętu...... setki razy pisałem, że są 4g1x kolizyjne i 8V i 12V i 16V, a pojedyńcze przypadki zerwania paska bez sktuków ubocznych rozpatrywać należy w kategoriach cudów
Wojmi1 urwał pasek i nic się nie stało, wymienił go, przelatał 1000 km i...... zgubił koło pasowe na wale, które za słado dokręcił - ale wtedy szczęścia już zabrakło: klik |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-12-2008, 09:00
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wojmi1 urwał pasek i nic się nie stało |
a to nie bylo 4G37 przypadkiem? - podobno ten (wg amerykancow) jest niekolizyjny
no i ostatnio udalo mi sie wskrzesic 4G63 DOHC po puszczeniu rolki mimosrodowej i spadnieciu paska - sam jestem w szoku, ze wszystko gra... (to bylo zamiast 6 w lotku) - pamietasz Bartku, jak pytalem jakie sa szanse? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-12-2008, 14:33
|
|
|
niestety 4 g15 to kolizyjne jest ustrojstwo - ale czasem można mieć szczęście a co do gubienia koła
to warto sprawdzić bo z czasem potrafi się gwint wyrobić i wtedy warto kręcić śrubke na kleju do gwintów
warto też pomyśleć- w chwili po zgaśnięciu bo wg. moich obserwacji to próby rozruchu po zerwaniu
paska minimalizuję tzw. szczęście |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Marek_L [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 13:54
|
|
|
4g1x są kolizyjne jak cholera. na szczęście części są wymienne między 13 i 15. mi pękł pasek, powyginały zawory, i pękła dźwigienka zaworu.
a na odpadające koło na wale korbowym jest jeszcze prymitywny sposób: podkładka sprężysta 12mm |
|
|
|
 |
czornykamil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5 12V C52A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 26 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 27-01-2009, 18:35
|
|
|
To ja mam pytanko powiązane co do rozrządu, tylko z innej strony, ponieważ mój colciak (1,5i 12V 1990 kat) dopomina się po ilości kilometrów tejże wymiany;)
Więc możę potrawi ktoś ocenić ile wyniesie koszt tej zabawy(bez liczenia robocizny)??
Pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2009, 20:19
|
|
|
pasek mitsuboshi 35zł-50zł napinacz 45zł + ewentualne uszczelniacze no to bedzie z 15 zł za szt (2 sztuki masz) no moze byc jeszcze pompa wodna ale nie musi 130-150
[ Dodano: 27-01-2009, 20:20 ]
http://mitsubishifan.webpark.pl/ -> -Dane naprawczo-regulacyjne ->Rozrząd Colt C52 tu masz krok po kroku Ja dałem razde |
|
|
|
 |
czornykamil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.5 12V C52A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 26 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:55
|
|
|
Dzięki serdeczne za pomoc, zresztą jak mogłem zapomnieć o manualach Krzyżaka:)
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki, mam nadzieje że dam sobie rade;) |
|
|
|
 |
|