Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki prostownik
Autor Wiadomość
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 22-03-2009, 16:17   jaki prostownik

witam

mam pytanie dotyczace kupna prostownika do ladowania akumulatora.
jaki najlepiej jest kupic ? jaki powinien miec prad ladowania i ile amperow (ba sa prostowniki o roznych V i roznych A) ? a moze jeszcze sa przydatne jakies funkcje prostownikach ktore przy okazji kupna prostownika warto bylo by wybrac ? za pomoc thx
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-03-2009, 16:44   

Zależy jaki masz aku. Jak masz np 40 Ah to powinieneś mieć prostownik 12V 4A i ładować 10 godzin aku jeśli jest pusty. Zasada jest taka, że ładujesz aku 1/10 pojemności przez 10h.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 22-03-2009, 18:59   mam teraz

44 ah czyli musze kupic prostownik 4 A 12 V , ale zamierzam niedlugo zmienic aku na 60Ah wiec powinien w tym przypadku byc na 6 A ? tak ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-03-2009, 19:31   

p0gr0m napisał/a:
zamierzam niedlugo zmienic aku na 60Ah wiec powinien w tym przypadku byc na 6 A ? tak ?

Tak :) powyżej napisał Maretzky85
Jeszcze:
ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 60Ah ładuje się prądem 3A);
doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 60Ah ładuje się prądem 6A);
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 22-03-2009, 21:06   a co by bylo

w przypadku ladowania aku 60 ah przez prostownik np 12V i 4 A ? czy taki akumulator poprostu tylko by sie dluzej ladowal czy moze do konca wtedy by sie nie naladowal ? albo co by bylo gdyby ladowac powiedzmy 40 Ah prostownikiem na 8 A ?

pozatym moglibyscie polecic jakis prostownik w miare dobry , sprawdzony , ktory posluzu przez pare, parenascie lat (jedno auto , wiadomo ladowanie z raz moze 2 w roku) do 200 zl
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-03-2009, 21:14   

Podejrzewam, że lepiej ładować mniejszym prądem przez 10h i jak będzie naładowany w 80% wsadzić do samochodu żeby się sam doładował, niż ładować większym prądem, bo możesz skrócić żywotność aku lub nawet go uszkodzić w najgorszej wersji wypadków.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-03-2009, 22:15   

p0gr0m napisał/a:
w przypadku ladowania aku 60 ah przez prostownik np 12V i 4 A ? czy taki akumulator poprostu tylko by sie dluzej ladowal czy moze do konca wtedy by sie nie naladowal ? albo co by bylo gdyby ladowac powiedzmy 40 Ah prostownikiem na 8 A ?
im mniejszy prąd ładowania tym ładowanie dłuższe, lecz (hmmm) dokładniejsze, myślę że jeżeli chodzi o okresowe doładowanie, to dla akumuatorów do 60Ah wystarczy 6A, powyżej można się pokusic o 7A , a dla dużych pojemności akumulatora (np akumulator do jakiegoś Ducato 2.5TD czy VW LT np 95Ah) - 8A lub więcej
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 23-03-2009, 20:08   

a mozecie cos doradzic z allegro do 200 zl
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-03-2009, 15:50   

Też uznałem że przydało by mi się takie coś , moje pytanie : jakiego sprzętu zdecydowanie unikać? Bo tani też może być dostatecznie dobry tyle że bez czasem zbędnych bajerów za które słono sobie liczą.
_________________
http://www.siemanko.eu/
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-03-2009, 21:22   

Prostownik powinien mieć:
1. wskaźnik prądu ładowania
2. automatyczny bezpiecznik zabezpieczający przed zwarciem wygodniejszy niż topikowy
3. dobre masywne szczęki które zapinamy na klemy
4. oczywiście w miarę dobre przewody
5. może też mieć zmianę prądu ładowania przez użytkownika
6. funkcję wymuszenia ładowania, przy prostownikach z automatem zdarza sie że prostownik nie chce "ruszyć" do stanu ładowania jak aku jest 0 wtedy przydaje się wymuszenie tylko nie wiem czy taką funkcję udostępniają te sprzedawane, Ja zawsze miałem prostownik robiony prawie samodzielnie.

Nie ładujemy dużym prądem przez długi czas bo się płyty powykrzywiają i tracimy trwałość akumulatora w skrajnych przypadkach może rozsadzić aku.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.