jaki prostownik |
Autor |
Wiadomość |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22-03-2009, 16:17 jaki prostownik
|
|
|
witam
mam pytanie dotyczace kupna prostownika do ladowania akumulatora.
jaki najlepiej jest kupic ? jaki powinien miec prad ladowania i ile amperow (ba sa prostowniki o roznych V i roznych A) ? a moze jeszcze sa przydatne jakies funkcje prostownikach ktore przy okazji kupna prostownika warto bylo by wybrac ? za pomoc thx |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-03-2009, 16:44
|
|
|
Zależy jaki masz aku. Jak masz np 40 Ah to powinieneś mieć prostownik 12V 4A i ładować 10 godzin aku jeśli jest pusty. Zasada jest taka, że ładujesz aku 1/10 pojemności przez 10h. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22-03-2009, 18:59 mam teraz
|
|
|
44 ah czyli musze kupic prostownik 4 A 12 V , ale zamierzam niedlugo zmienic aku na 60Ah wiec powinien w tym przypadku byc na 6 A ? tak ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-03-2009, 19:31
|
|
|
p0gr0m napisał/a: | zamierzam niedlugo zmienic aku na 60Ah wiec powinien w tym przypadku byc na 6 A ? tak ? |
Tak powyżej napisał Maretzky85
Jeszcze:
ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 60Ah ładuje się prądem 3A);
• doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 60Ah ładuje się prądem 6A); |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22-03-2009, 21:06 a co by bylo
|
|
|
w przypadku ladowania aku 60 ah przez prostownik np 12V i 4 A ? czy taki akumulator poprostu tylko by sie dluzej ladowal czy moze do konca wtedy by sie nie naladowal ? albo co by bylo gdyby ladowac powiedzmy 40 Ah prostownikiem na 8 A ?
pozatym moglibyscie polecic jakis prostownik w miare dobry , sprawdzony , ktory posluzu przez pare, parenascie lat (jedno auto , wiadomo ladowanie z raz moze 2 w roku) do 200 zl |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-03-2009, 21:14
|
|
|
Podejrzewam, że lepiej ładować mniejszym prądem przez 10h i jak będzie naładowany w 80% wsadzić do samochodu żeby się sam doładował, niż ładować większym prądem, bo możesz skrócić żywotność aku lub nawet go uszkodzić w najgorszej wersji wypadków. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-03-2009, 22:15
|
|
|
p0gr0m napisał/a: | w przypadku ladowania aku 60 ah przez prostownik np 12V i 4 A ? czy taki akumulator poprostu tylko by sie dluzej ladowal czy moze do konca wtedy by sie nie naladowal ? albo co by bylo gdyby ladowac powiedzmy 40 Ah prostownikiem na 8 A ? | im mniejszy prąd ładowania tym ładowanie dłuższe, lecz (hmmm) dokładniejsze, myślę że jeżeli chodzi o okresowe doładowanie, to dla akumuatorów do 60Ah wystarczy 6A, powyżej można się pokusic o 7A , a dla dużych pojemności akumulatora (np akumulator do jakiegoś Ducato 2.5TD czy VW LT np 95Ah) - 8A lub więcej |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:08
|
|
|
a mozecie cos doradzic z allegro do 200 zl |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-03-2009, 15:50
|
|
|
Też uznałem że przydało by mi się takie coś , moje pytanie : jakiego sprzętu zdecydowanie unikać? Bo tani też może być dostatecznie dobry tyle że bez czasem zbędnych bajerów za które słono sobie liczą. |
_________________ http://www.siemanko.eu/
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 31-03-2009, 21:22
|
|
|
Prostownik powinien mieć:
1. wskaźnik prądu ładowania
2. automatyczny bezpiecznik zabezpieczający przed zwarciem wygodniejszy niż topikowy
3. dobre masywne szczęki które zapinamy na klemy
4. oczywiście w miarę dobre przewody
5. może też mieć zmianę prądu ładowania przez użytkownika
6. funkcję wymuszenia ładowania, przy prostownikach z automatem zdarza sie że prostownik nie chce "ruszyć" do stanu ładowania jak aku jest 0 wtedy przydaje się wymuszenie tylko nie wiem czy taką funkcję udostępniają te sprzedawane, Ja zawsze miałem prostownik robiony prawie samodzielnie.
Nie ładujemy dużym prądem przez długi czas bo się płyty powykrzywiają i tracimy trwałość akumulatora w skrajnych przypadkach może rozsadzić aku. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|