Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
12-04-2009, 16:11
[FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx
Autor Wiadomość
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 15:48   

Z pewnością coś jest nie tak. Może zalałeś za dużo oleju i ciśnienie wywaliło Ci jakąś uszczelkę?
_________________
morosophem
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-04-2009, 16:33   

Widać jakieś widoczne wycieki? Auto kopci?
Jeśli nie ma wycieków to spróbuj pomair kompresji na sucho i z próbą olejową...
Zmiana na półsyntetyk w przypadku braku widocznych wycieków może pomóc. Bo te 1,5 litra na 3 tys to strasznie dużo.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 08-04-2009, 16:58   

ostatnio zmieniałem olej w skrzyni biegów i oglądałem silnik dokładnie z każdej strony,suchy ja pieprz;)Jak jeżdżę po mieście:do pracy itp. mogę w taki sposób nabić kilometrów i nic nie ubędzie,ale jak tylko pojadę w trasę i auto dobrze rozgrzeje się to zawsze coś troszkę weźmie tego oleju.
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-04-2009, 17:02   

W trasie jedziesz dynamicznie czy raczej spokojnie? Możliwe, że jak zmienisz na 10W40 to sie uspokoi.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 08-04-2009, 19:52   

Owczar napisał/a:
W trasie jedziesz dynamicznie czy raczej spokojnie? Możliwe, że jak zmienisz na 10W40 to sie uspokoi.

raczej dynamicznie lubię jeździć,ale też nie przesadzam z pedałem gazu :wink:
_________________

 
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2009, 15:22   

SKUL Jeszcze raz... oleje - przeczytaj:
http://dl.getdropbox.com/u/35858/oleje.pdf
Myślę że odpowiesz sobie na pytanie, jednak nie zmieni to problemu ze znikającym olejem. Zmiana nawet na mineralny Ci nie pomorze, bo nie w bazie oleju rzecz. Pamiętaj, że półsyntetyk to tylko gorsza baza a nie uszczelniacz. Stawiam na rozszczelnienie wynikające z przelania oleju i zbyt dużego ciśnienia.
_________________
morosophem
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-04-2009, 16:32   

Ale rozszczelnienie czego? Przecież nie widać żadnych widocznych przecieków... Może brać poprzez pierścienie albo uszczelniacze zaworów.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-04-2009, 00:45   

Owczar napisał/a:
Ale rozszczelnienie czego? Przecież nie widać żadnych widocznych przecieków... Może brać poprzez pierścienie albo uszczelniacze zaworów.

tak też powiedział mi znajomy mechanik, dodał też:"jak nie musisz nie rozbieraj tego silnika" Dlatego zaczełem zastanawiać się nad olejem,dodam,że wcześniej był zalany Castrol Magnatec 5W/40 i tak nie żarł tego oleju jak teraz na Elfie.Znowu na Castrolu klepały popychacze na Elfie tylko na zimnym klepią.Jak to powiadają: jak nie urok to sraczka :wink:
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 01:54   

To może spróbuj Mobila ? :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-04-2009, 10:23   

Jak silnik nie był przegrzany i przebieg ma faktycznie taki, to nie powinien brać pierścieniami. Choć stary też nie jest żeby uszczelniacze sparciały. Zmiana na półsyntetyk może pomóc. Bodajże Akbi zrobił taki myk i się poprawiło.
Możesz jeszcze sprawdzić kompresję, może będzie wiadomo coś więcej.
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 10-04-2009, 13:30   

Na twoim miejscu przeszedłbym na jakiś dobry półsyntetyk,niższy koszt a silnika może rzeczywiście nie rozbierać skoro poza tym jest dobrze.Półsyntetek nie jest złym wyjściem,sam się nad tym zastanawiałem ale mi nie bierze i doradzili mi zalanie syntetycznego.Obyś tylko mineralnego nie zalewał.[/b]
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-04-2009, 14:40   

mineralny to już przegięcie byłoby :wink: po przeczytaniu bardzo ciekawej lektury,którą zapodał tu kolega @morosophem.Zacząłem zastanawiać się nad autentycznością tych różnych olejów np: Elf Excellium LDX 5W/40 producent opisuje tak "SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA" ,ale już przy innym produkcie Elf Excellium Full-Tech 0W30 opis taki "100 % SYNTETYCZNY OLEJ SILNIKOWY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA" :biggrin: Tak jak w tym artykule napisano,że mało jest na rynku olejów 5W40 w pełni syntetycznych.Myślę teraz o oleju który już był poruszany tu na forum:
Olej GDI
Importer odpisał mi na e-mail,że już różne cuda i cyrki z olejami słyszał od użytkowników Mitsubishi z silnikami GDI,dopiero zastosowanie odpowiedniego oleju specjalnie dedykowanego do tych konstrukcji przyniosło oczekiwany rezultat.
Sorrki że odbiegłem od tematu który dotyczy silnika EA5W :)
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-04-2009, 16:03   [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx

W tym temacie znajdziecie zebrane informacje z całego forum dotyczące stosowanych olei silnikowych.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.