Zamknięty przez: swinks_UK 12-04-2009, 16:11 |
[FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx |
Autor |
Wiadomość |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 15:48
|
|
|
Z pewnością coś jest nie tak. Może zalałeś za dużo oleju i ciśnienie wywaliło Ci jakąś uszczelkę? |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-04-2009, 16:33
|
|
|
Widać jakieś widoczne wycieki? Auto kopci?
Jeśli nie ma wycieków to spróbuj pomair kompresji na sucho i z próbą olejową...
Zmiana na półsyntetyk w przypadku braku widocznych wycieków może pomóc. Bo te 1,5 litra na 3 tys to strasznie dużo. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 08-04-2009, 16:58
|
|
|
ostatnio zmieniałem olej w skrzyni biegów i oglądałem silnik dokładnie z każdej strony,suchy ja pieprz;)Jak jeżdżę po mieście:do pracy itp. mogę w taki sposób nabić kilometrów i nic nie ubędzie,ale jak tylko pojadę w trasę i auto dobrze rozgrzeje się to zawsze coś troszkę weźmie tego oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-04-2009, 17:02
|
|
|
W trasie jedziesz dynamicznie czy raczej spokojnie? Możliwe, że jak zmienisz na 10W40 to sie uspokoi. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:52
|
|
|
Owczar napisał/a: | W trasie jedziesz dynamicznie czy raczej spokojnie? Możliwe, że jak zmienisz na 10W40 to sie uspokoi. |
raczej dynamicznie lubię jeździć,ale też nie przesadzam z pedałem gazu |
_________________
 |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2009, 15:22
|
|
|
SKUL Jeszcze raz... oleje - przeczytaj:
http://dl.getdropbox.com/u/35858/oleje.pdf
Myślę że odpowiesz sobie na pytanie, jednak nie zmieni to problemu ze znikającym olejem. Zmiana nawet na mineralny Ci nie pomorze, bo nie w bazie oleju rzecz. Pamiętaj, że półsyntetyk to tylko gorsza baza a nie uszczelniacz. Stawiam na rozszczelnienie wynikające z przelania oleju i zbyt dużego ciśnienia. |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-04-2009, 16:32
|
|
|
Ale rozszczelnienie czego? Przecież nie widać żadnych widocznych przecieków... Może brać poprzez pierścienie albo uszczelniacze zaworów. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 10-04-2009, 00:45
|
|
|
Owczar napisał/a: | Ale rozszczelnienie czego? Przecież nie widać żadnych widocznych przecieków... Może brać poprzez pierścienie albo uszczelniacze zaworów. |
tak też powiedział mi znajomy mechanik, dodał też:"jak nie musisz nie rozbieraj tego silnika" Dlatego zaczełem zastanawiać się nad olejem,dodam,że wcześniej był zalany Castrol Magnatec 5W/40 i tak nie żarł tego oleju jak teraz na Elfie.Znowu na Castrolu klepały popychacze na Elfie tylko na zimnym klepią.Jak to powiadają: jak nie urok to sraczka |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 01:54
|
|
|
To może spróbuj Mobila ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:23
|
|
|
Jak silnik nie był przegrzany i przebieg ma faktycznie taki, to nie powinien brać pierścieniami. Choć stary też nie jest żeby uszczelniacze sparciały. Zmiana na półsyntetyk może pomóc. Bodajże Akbi zrobił taki myk i się poprawiło.
Możesz jeszcze sprawdzić kompresję, może będzie wiadomo coś więcej. |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 10-04-2009, 13:30
|
|
|
Na twoim miejscu przeszedłbym na jakiś dobry półsyntetyk,niższy koszt a silnika może rzeczywiście nie rozbierać skoro poza tym jest dobrze.Półsyntetek nie jest złym wyjściem,sam się nad tym zastanawiałem ale mi nie bierze i doradzili mi zalanie syntetycznego.Obyś tylko mineralnego nie zalewał.[/b] |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 10-04-2009, 14:40
|
|
|
mineralny to już przegięcie byłoby po przeczytaniu bardzo ciekawej lektury,którą zapodał tu kolega @morosophem.Zacząłem zastanawiać się nad autentycznością tych różnych olejów np: Elf Excellium LDX 5W/40 producent opisuje tak "SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA" ,ale już przy innym produkcie Elf Excellium Full-Tech 0W30 opis taki "100 % SYNTETYCZNY OLEJ SILNIKOWY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA" Tak jak w tym artykule napisano,że mało jest na rynku olejów 5W40 w pełni syntetycznych.Myślę teraz o oleju który już był poruszany tu na forum:
Olej GDI
Importer odpisał mi na e-mail,że już różne cuda i cyrki z olejami słyszał od użytkowników Mitsubishi z silnikami GDI,dopiero zastosowanie odpowiedniego oleju specjalnie dedykowanego do tych konstrukcji przyniosło oczekiwany rezultat.
Sorrki że odbiegłem od tematu który dotyczy silnika EA5W |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-04-2009, 16:03 [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx
|
|
|
W tym temacie znajdziecie zebrane informacje z całego forum dotyczące stosowanych olei silnikowych. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|