Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!!
Autor Wiadomość
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 08-04-2009, 08:28   

U mnie samochód poszedł w górę z mechanikiem i w czasie gdy tamten u góry coś naciskał drugi odkręcał przedłużonym na 1.1/2m kluczem i poszło. Ale słyszałem o przypadku kiedy nie chciało pójść i mechanik podpowiedział klientowi by ten sprzedał auto pozbywając się problemu. Mało humanitarne ale skuteczne.
_________________

 
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 08-04-2009, 09:44   

Raczej nie zamierzam sprzedać auta, gdyż cieszę się moją Cari dopiero 2 tygodnie.
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 10:26   

Kolejne miejscem do odkręcenia tej śruby jest wulkanizacja, maja mocne sprężarki oraz dobre klucze.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-04-2009, 12:56   

Piwor, jest metoda - skuteczna 100%, ale niestety bardzo niebezpieczna dla wału korbowego..... klucz na śrubę, zostawić trochę luzu do zawieszenia i zakręcić rozrusznikiem..... niestety często kończy się zwichrowaniem wału. Dlatego należy blokować wał - jak żedne środki nie pomogą zawsze można zdjąć miskę olejową i zablokować wał na pierwszym wykorbieniu.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-04-2009, 12:58   

Michał i jak, udało się ruszyć z miejsca?
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 11-04-2009, 00:07   

Tak, udało się. Dziś odebrałem Cari z serwisu i już mogę się nią trochę pocieszyć. Dziękuję wszystkim za pomoc.
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-04-2009, 06:50   

To napisz co pomoglo.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
MichalGubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Gubin
Wysłany: 11-04-2009, 11:29   

Tak jak mi tłumaczyli, czyli dobry klucz pneumatyczny + odpowiednia sprężarka.
_________________
MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-04-2009, 18:43   

Czyli tak jak mówiłem ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2009, 22:06   

Bartek napisał/a:
Piwor, jest metoda - skuteczna 100%, ale niestety bardzo niebezpieczna dla wału korbowego..... klucz na śrubę, zostawić trochę luzu do zawieszenia i zakręcić rozrusznikiem..... niestety często kończy się zwichrowaniem wału. Dlatego należy blokować wał - jak żedne środki nie pomogą zawsze można zdjąć miskę olejową i zablokować wał na pierwszym wykorbieniu.....

ja do tej pory tak robilem, ale odkrylem pewniejsza metode - jak sie nie ma klucza o odpowiedniej mocy (takie maja w serwisach aut ciezarowych): blokada kola zamachowego - najczesciej skrzynka ma od dolu blaszke na kilka srub i po odkreceniu widac wieniec, wiec wystarczy wsadzic spory sruboket i zablokowac a z drugiej strony odkrecac wal :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2009, 07:34   

Krzyzak, jest to sporo bezpieczniejsze, ale dalej cały moment obrotowy jest przenoszony przez cały wał - słabsze silniki mają bardzo miękkie wały - nie muszą mieć pancernych (masa i księgowi też się do tego przyczyniają), bo produkują niewiele ponad 100 Nm momentu (zwłaszcza 1 i 2 cylinder - tu moment nie przekracza 1/2 nominalnego momentu), a siła zrywająca potrzebna do odkręcenia śruby centralnej może przekraczać 300 Nm
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
seba010772 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Stargard
  Wysłany: 14-04-2009, 08:02   Lancer 1.6 GLXi nie pali

Krzyzak potrzebuję pomocy ! Lancer 1.6 GLXi ! Seba. wszystko niby Ok ( rozrusznik kręci ) a nie pali . Przy startowaniu słychać pstrykanie z okolic ECU . Jak dłużej postoi to zapali od pierwszego kopa . Dzisiaj np. zapalił bez problemu . Ale nie wyjeżdżam z garażu bo strach . Ostatnio jechałem do Kamienia Pomorskiego i zgasł w czasie jazdy . Zapstrykało i zgasł . Już nie odpalił - holowanie . Po tygodniu postoju w garażu zapalił od razu . Wyjechałem z zamiarem zrobienia małej rundki , ale do garażu już nie wróciłem zapstrykało i zgasł . Było blisko to zepchnąłem do garażu . Co to jest , co robić ? Wyjąłem ECU i zajżałem do środka ( nic nie śmierdzi , nic nie widzę ) może to te kondensatorki , które opisywałeś ? Czy coś innego ? Nie bardzo kumam elektronikę Proszę poradź co robić .
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 09:30   

sprawdź połączenia masowe ecu, w komorze silnika i w okolicach bezpiecznikków pod deską.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2009, 10:39   

seba010772 proponuję założyć na poczatek nowy temat, bo ten zupełnie nic się nie ma do Twojego problemu. Z tego co piszesz możesz mieć problem z ECU. Czasem na pierwszy rzut oka nic nie widać... W tej kwestii możesz zwrócić się z zapytaniem do Bartka lub Krzyzaka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.