Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 08-04-2009, 08:28
|
|
|
U mnie samochód poszedł w górę z mechanikiem i w czasie gdy tamten u góry coś naciskał drugi odkręcał przedłużonym na 1.1/2m kluczem i poszło. Ale słyszałem o przypadku kiedy nie chciało pójść i mechanik podpowiedział klientowi by ten sprzedał auto pozbywając się problemu. Mało humanitarne ale skuteczne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 08-04-2009, 09:44
|
|
|
Raczej nie zamierzam sprzedać auta, gdyż cieszę się moją Cari dopiero 2 tygodnie. |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:26
|
|
|
Kolejne miejscem do odkręcenia tej śruby jest wulkanizacja, maja mocne sprężarki oraz dobre klucze. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-04-2009, 12:56
|
|
|
Piwor, jest metoda - skuteczna 100%, ale niestety bardzo niebezpieczna dla wału korbowego..... klucz na śrubę, zostawić trochę luzu do zawieszenia i zakręcić rozrusznikiem..... niestety często kończy się zwichrowaniem wału. Dlatego należy blokować wał - jak żedne środki nie pomogą zawsze można zdjąć miskę olejową i zablokować wał na pierwszym wykorbieniu..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-04-2009, 12:58
|
|
|
Michał i jak, udało się ruszyć z miejsca? |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 11-04-2009, 00:07
|
|
|
Tak, udało się. Dziś odebrałem Cari z serwisu i już mogę się nią trochę pocieszyć. Dziękuję wszystkim za pomoc. |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 11-04-2009, 06:50
|
|
|
To napisz co pomoglo. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 11-04-2009, 11:29
|
|
|
Tak jak mi tłumaczyli, czyli dobry klucz pneumatyczny + odpowiednia sprężarka. |
_________________ MITSUBISHI CARISMA 1.6 16V 66kW/90KM 1998r.
VOLVO V40 1.8 16V 85kW/115KM 1997r. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-04-2009, 18:43
|
|
|
Czyli tak jak mówiłem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2009, 22:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | Piwor, jest metoda - skuteczna 100%, ale niestety bardzo niebezpieczna dla wału korbowego..... klucz na śrubę, zostawić trochę luzu do zawieszenia i zakręcić rozrusznikiem..... niestety często kończy się zwichrowaniem wału. Dlatego należy blokować wał - jak żedne środki nie pomogą zawsze można zdjąć miskę olejową i zablokować wał na pierwszym wykorbieniu..... |
ja do tej pory tak robilem, ale odkrylem pewniejsza metode - jak sie nie ma klucza o odpowiedniej mocy (takie maja w serwisach aut ciezarowych): blokada kola zamachowego - najczesciej skrzynka ma od dolu blaszke na kilka srub i po odkreceniu widac wieniec, wiec wystarczy wsadzic spory sruboket i zablokowac a z drugiej strony odkrecac wal |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-04-2009, 07:34
|
|
|
Krzyzak, jest to sporo bezpieczniejsze, ale dalej cały moment obrotowy jest przenoszony przez cały wał - słabsze silniki mają bardzo miękkie wały - nie muszą mieć pancernych (masa i księgowi też się do tego przyczyniają), bo produkują niewiele ponad 100 Nm momentu (zwłaszcza 1 i 2 cylinder - tu moment nie przekracza 1/2 nominalnego momentu), a siła zrywająca potrzebna do odkręcenia śruby centralnej może przekraczać 300 Nm |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
seba010772
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14-04-2009, 08:02 Lancer 1.6 GLXi nie pali
|
|
|
Krzyzak potrzebuję pomocy ! Lancer 1.6 GLXi ! Seba. wszystko niby Ok ( rozrusznik kręci ) a nie pali . Przy startowaniu słychać pstrykanie z okolic ECU . Jak dłużej postoi to zapali od pierwszego kopa . Dzisiaj np. zapalił bez problemu . Ale nie wyjeżdżam z garażu bo strach . Ostatnio jechałem do Kamienia Pomorskiego i zgasł w czasie jazdy . Zapstrykało i zgasł . Już nie odpalił - holowanie . Po tygodniu postoju w garażu zapalił od razu . Wyjechałem z zamiarem zrobienia małej rundki , ale do garażu już nie wróciłem zapstrykało i zgasł . Było blisko to zepchnąłem do garażu . Co to jest , co robić ? Wyjąłem ECU i zajżałem do środka ( nic nie śmierdzi , nic nie widzę ) może to te kondensatorki , które opisywałeś ? Czy coś innego ? Nie bardzo kumam elektronikę Proszę poradź co robić . |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:30
|
|
|
sprawdź połączenia masowe ecu, w komorze silnika i w okolicach bezpiecznikków pod deską. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:39
|
|
|
seba010772 proponuję założyć na poczatek nowy temat, bo ten zupełnie nic się nie ma do Twojego problemu. Z tego co piszesz możesz mieć problem z ECU. Czasem na pierwszy rzut oka nic nie widać... W tej kwestii możesz zwrócić się z zapytaniem do Bartka lub Krzyzaka. |
|
|
|
 |
|