[Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 16-04-2009, 17:48 [Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego
|
|
|
Witam, mam pytanko, co to może być, dziś zajrzałem do zbiornika płynu chłodzącego ,a tam czarno, oleju aż grubo, czy gdzieś walnęła uszczelka? proszę o radę, z góry dzięki. pozdrawiam.
Mam cari 1,9TD z97. |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 16-04-2009, 18:00
|
|
|
Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 16-04-2009, 18:26
|
|
|
barthez2183 napisał/a: | Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa? |
Tak, po ostatniej wymianie oleju zrobiłem jakieś 5000 km i niedawno dolałem ok.0,5l |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2009, 23:41
|
|
|
Uszczelka to mze byc optymistyczna wersja. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
heron
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-2009, 08:18
|
|
|
Witam.
Mam dokładnie to samo. Oleju dużo w zbiorniczku wyrównawczym, mam wrażenie że w przewodach z chłodnicy też. Ale co dziwne, okolice zbornika wyrównawczego płynu chłodzącego są spryskane mgłą olejową, która sie skrapla, tak w promnieniu 25-30 cm, mniej jwiecej. Myślicie że to głowica? I że w zborniczku jest nadciśnienie z przedmuchów spod głowicy? Oleju oczywiście ubywa. Jestem już umowiony u mechanika, dobrze by było wiedzieć czego sie spodziewać... |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2009, 11:54
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | To będzie uszczelka. |
Ja tez mialem taka nadzieje jak sciagalem "czapke". Niestety okazalo sie ze to jednak glowica. |
|
|
|
 |
heron
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-2009, 13:24
|
|
|
Mozna spytaćile cie to kosztowało? |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 10:19
|
|
|
heron napisał/a: | Mozna spytaćile cie to kosztowało? |
To pytanie do mnie? Jesli tak to juz dokladnie nie pamietam ile kosztuje sprawdzenie glowicy na szczelnosc, uszczelka i robocizna. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 19-04-2009, 13:29
|
|
|
przerabiałem temat jakieś pół roku temu w vectrze 1,7td (isuzu) pękła głowica.
koszty to:
spawanie głowicy u kolegi 30 PLN
sprawdzenie na szczelnośc 2x 50 PLN przed spawaniem i po
uszczelki Victor Reinz 250 PLN pod głowicę, kolektory i dekiel zaworów
planowanie płaszczyzny głowicy i wstawianie gniazda zaworowego plus dotarcie zaworów na jednym cylindrze 120 PLN
regulacja zaworów 50 PLN
pasek rozrządu, napinacze (przy okazji) ok 200 PLN
olej, płyn chłodniczy 80+35 PLN
robocizna NIC sam rozkręcałem i składałem
suma ponad 900 PLN |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
heron
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-04-2009, 13:21
|
|
|
dzięki. tak i mniej wiecej u mnie wstępnie oszacowali, plus robocizna ok 600 zł.
Jeszcze jedno pytanie. Ktoś ostatnio mi sugerował, że przy wymianie rozrządu warto jeszcze wymienic, dla pewności, pompe wody. Ma to sens? |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 23-04-2009, 22:31
|
|
|
jeśli pompa wody kręci się na pasku rozrządu to jak najbardziej tak bo zasadą wymiany rozrządu jest wymiana wszystkich elementów które pracują na tym pasku. Z doświadczenia wiem że oszczędzanie się nie opłaca bo kiedyś wymieniałem sobie rozrząd (vectra 1,7D) bez pompy i zrobiłem wakacyjną trasę 1500 km i pompa wody się rozleciała. Wprawdzie kosztowało mnie to TYLKO drugi raz robotę ale teraz już wymieniam wszystko za pierwszym razem. W Cari TD pompa wody pracuje na wieloklinowym pasku więc jeśli się rozsypie to jest mniej pracy. Mechanik określi Ci stan pompy czy jest do wymiany. jak nie ma luzów i nie cieknie z niej to zostaw. Po co wymieniać z dobrej na nową |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-04-2009, 02:41
|
|
|
w tym silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu należy ją wymieniać co 200k km |
|
|
|
 |
|