Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
tadeusz 
Forumowicz
kontrola silnika

Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 16-04-2009, 17:48   [Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego

Witam, mam pytanko, co to może być, dziś zajrzałem do zbiornika płynu chłodzącego ,a tam czarno, oleju aż grubo, czy gdzieś walnęła uszczelka? proszę o radę, z góry dzięki. pozdrawiam.
Mam cari 1,9TD z97.
_________________
tadek
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 16-04-2009, 18:00   

Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
tadeusz 
Forumowicz
kontrola silnika

Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 16-04-2009, 18:26   

barthez2183 napisał/a:
Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa?

Tak, po ostatniej wymianie oleju zrobiłem jakieś 5000 km i niedawno dolałem ok.0,5l
_________________
tadek
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2009, 23:41   

Uszczelka to mze byc optymistyczna wersja.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-04-2009, 00:03   

To będzie uszczelka. Ja jak kupiłem cari też to miałem i wymieniłem uszczelkę i koniec. Ale dla pewności proponuję sprawdzić głowicę na szczelność.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-2009, 08:18   

Witam.
Mam dokładnie to samo. Oleju dużo w zbiorniczku wyrównawczym, mam wrażenie że w przewodach z chłodnicy też. Ale co dziwne, okolice zbornika wyrównawczego płynu chłodzącego są spryskane mgłą olejową, która sie skrapla, tak w promnieniu 25-30 cm, mniej jwiecej. Myślicie że to głowica? I że w zborniczku jest nadciśnienie z przedmuchów spod głowicy? Oleju oczywiście ubywa. Jestem już umowiony u mechanika, dobrze by było wiedzieć czego sie spodziewać...
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2009, 11:54   

Jaro1974 napisał/a:
To będzie uszczelka.

Ja tez mialem taka nadzieje jak sciagalem "czapke". Niestety okazalo sie ze to jednak glowica.
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-2009, 13:24   

Mozna spytaćile cie to kosztowało?
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2009, 10:19   

heron napisał/a:
Mozna spytaćile cie to kosztowało?

To pytanie do mnie? Jesli tak to juz dokladnie nie pamietam ile kosztuje sprawdzenie glowicy na szczelnosc, uszczelka i robocizna.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 18-04-2009, 17:07   

sprawdzenie glowicy 50 pln, uszczelka plus robocizna ok.200 pln wiec w moim przypadku 250 pln.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-04-2009, 13:29   

przerabiałem temat jakieś pół roku temu w vectrze 1,7td (isuzu) pękła głowica.
koszty to:
spawanie głowicy u kolegi 30 PLN
sprawdzenie na szczelnośc 2x 50 PLN przed spawaniem i po
uszczelki Victor Reinz 250 PLN pod głowicę, kolektory i dekiel zaworów
planowanie płaszczyzny głowicy i wstawianie gniazda zaworowego plus dotarcie zaworów na jednym cylindrze 120 PLN
regulacja zaworów 50 PLN
pasek rozrządu, napinacze (przy okazji) ok 200 PLN
olej, płyn chłodniczy 80+35 PLN
robocizna NIC sam rozkręcałem i składałem
suma ponad 900 PLN
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-04-2009, 13:21   

dzięki. tak i mniej wiecej u mnie wstępnie oszacowali, plus robocizna ok 600 zł.
Jeszcze jedno pytanie. Ktoś ostatnio mi sugerował, że przy wymianie rozrządu warto jeszcze wymienic, dla pewności, pompe wody. Ma to sens?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-04-2009, 22:31   

jeśli pompa wody kręci się na pasku rozrządu to jak najbardziej tak bo zasadą wymiany rozrządu jest wymiana wszystkich elementów które pracują na tym pasku. Z doświadczenia wiem że oszczędzanie się nie opłaca bo kiedyś wymieniałem sobie rozrząd (vectra 1,7D) bez pompy i zrobiłem wakacyjną trasę 1500 km i pompa wody się rozleciała. Wprawdzie kosztowało mnie to TYLKO drugi raz robotę ale teraz już wymieniam wszystko za pierwszym razem. W Cari TD pompa wody pracuje na wieloklinowym pasku więc jeśli się rozsypie to jest mniej pracy. Mechanik określi Ci stan pompy czy jest do wymiany. jak nie ma luzów i nie cieknie z niej to zostaw. Po co wymieniać z dobrej na nową :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-04-2009, 02:41   

w tym silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu należy ją wymieniać co 200k km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.