 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:52 [Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania
|
|
|
Witam!
Może ktoś zmierzyć napięcie na wtyczce zasilające zawór sterujący ssaniem (ten zawór obok zaworu do EGR). U mnie jest tak, że jak przekręce kluczyk bez zapłonu to mam około 6.5V DC, a jak silnik pracuje to wzrasta do około 8.5V DC. Podejrzewam, że padło coś co nim steruje (i tu druga sprawa, wie ktoś czy ta cewka jest sterowana bezpośrednio z komputera - który swoją drogą nie zawiera nic oprócz procesora paru scalaków - peryferia i kupę elementów SMD, czy jakoś inaczej?).
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
siwyV40
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 13 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 19-05-2009, 12:52
|
|
|
w dieslu nie ma czegoś takiego jak ssanie albo jest zwiększana dawka tak jak tu albo jak w VW przestawiany jest kąt na wcześniejszy.
W TD jest podciśnienie odpowiedzialne za wzrost obrotów i jak możesz to zacznij od sprawdzenia czy membrana w tym czarnym mieszku jest cała to najczęstsza przyczyna braku wyższych obrotów biegu jałowego - podłącz bezpośrednio i zobacz czy obroty wzrastają. Ten elektromagnes który puszcza lub nie podciśnienie psuje się sporadycznie - ale czasem jednak |
_________________ http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15579 |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19-05-2009, 13:04
|
|
|
Zawór jest OK, właśnie musiałem go wymienić bo stary miał 0 omów rezystancji, no i to "ssanie" nie działało. Teraz jest nowy - sprawny na 100% - zawór i jak już linka się napręży to tak zostaje, dlatego podejrzewam złe sterowanie zawóru, a konkretnie napięcie.
Pozdrawiam
Werwolf
[ Dodano: 25-05-2009, 06:28 ]
To nikt nie może zmierzyć tego napięcia??
Jeżeli znajdzie się chętny ale nie będzie wiedział jak to mogę opisać sposób pomiaru, jakby ktoś z Krosna albo okolic chciał pomóc ale nie miał miernika to mogę podjechać ze swoim.
Może jakiś uczynny kolega albo koleżanka się znajdzie.
Werwolf |
|
|
|
 |
|
|