| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Werwolf   Mitsumaniak
 
 Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 180
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:52   [Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Może ktoś zmierzyć napięcie na wtyczce zasilające zawór sterujący ssaniem (ten zawór obok zaworu do EGR). U mnie jest tak, że jak przekręce kluczyk bez zapłonu to mam około 6.5V DC, a jak silnik pracuje to wzrasta do około 8.5V DC. Podejrzewam, że padło coś co nim steruje (i tu druga sprawa, wie ktoś czy ta cewka jest sterowana bezpośrednio z komputera - który swoją drogą nie zawiera nic oprócz procesora paru scalaków - peryferia i kupę elementów SMD, czy jakoś inaczej?).
 
 Pozdrawiam
 Werwolf
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | siwyV40   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo V40
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Maj 2009
 Posty: 13
 Skąd: B-stok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 11:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | w dieslu nie ma czegoś takiego jak ssanie  albo jest zwiększana dawka tak jak tu albo jak w VW przestawiany jest kąt na wcześniejszy. W TD jest podciśnienie odpowiedzialne za wzrost obrotów i jak możesz to zacznij od sprawdzenia czy membrana w tym czarnym mieszku jest cała to najczęstsza przyczyna braku wyższych obrotów biegu jałowego - podłącz bezpośrednio i zobacz czy obroty wzrastają. Ten elektromagnes który puszcza lub nie podciśnienie psuje się sporadycznie - ale czasem jednak
   |  
				| _________________ http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15579
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Werwolf   Mitsumaniak
 
 Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 180
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawór jest OK, właśnie musiałem go wymienić bo stary miał 0 omów rezystancji, no i to "ssanie" nie działało. Teraz jest nowy - sprawny na 100% - zawór i jak już linka się napręży to tak zostaje, dlatego podejrzewam złe sterowanie zawóru, a konkretnie napięcie. 
 Pozdrawiam
 Werwolf
 
 [ Dodano: 25-05-2009, 06:28 ]
 To nikt nie może zmierzyć tego napięcia??
 Jeżeli znajdzie się chętny ale nie będzie wiedział jak to mogę opisać sposób pomiaru, jakby ktoś z Krosna albo okolic chciał pomóc ale nie miał miernika to mogę podjechać ze swoim.
 Może jakiś uczynny kolega albo koleżanka się znajdzie.
 
 Werwolf
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |