Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 19-05-2009, 10:52   [Cari 1.9TD] Napięcie sterujące zaworem ssania

Witam!

Może ktoś zmierzyć napięcie na wtyczce zasilające zawór sterujący ssaniem (ten zawór obok zaworu do EGR). U mnie jest tak, że jak przekręce kluczyk bez zapłonu to mam około 6.5V DC, a jak silnik pracuje to wzrasta do około 8.5V DC. Podejrzewam, że padło coś co nim steruje (i tu druga sprawa, wie ktoś czy ta cewka jest sterowana bezpośrednio z komputera - który swoją drogą nie zawiera nic oprócz procesora paru scalaków - peryferia i kupę elementów SMD, czy jakoś inaczej?).

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
siwyV40 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: B-stok
Wysłany: 19-05-2009, 12:52   

w dieslu nie ma czegoś takiego jak ssanie :roll: albo jest zwiększana dawka tak jak tu albo jak w VW przestawiany jest kąt na wcześniejszy.
W TD jest podciśnienie odpowiedzialne za wzrost obrotów i jak możesz to zacznij od sprawdzenia czy membrana w tym czarnym mieszku jest cała to najczęstsza przyczyna braku wyższych obrotów biegu jałowego - podłącz bezpośrednio i zobacz czy obroty wzrastają. Ten elektromagnes który puszcza lub nie podciśnienie psuje się sporadycznie - ale czasem jednak :wink:
_________________
http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15579
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 19-05-2009, 13:04   

Zawór jest OK, właśnie musiałem go wymienić bo stary miał 0 omów rezystancji, no i to "ssanie" nie działało. Teraz jest nowy - sprawny na 100% - zawór i jak już linka się napręży to tak zostaje, dlatego podejrzewam złe sterowanie zawóru, a konkretnie napięcie.

Pozdrawiam
Werwolf

[ Dodano: 25-05-2009, 06:28 ]
To nikt nie może zmierzyć tego napięcia??
Jeżeli znajdzie się chętny ale nie będzie wiedział jak to mogę opisać sposób pomiaru, jakby ktoś z Krosna albo okolic chciał pomóc ale nie miał miernika to mogę podjechać ze swoim.
Może jakiś uczynny kolega albo koleżanka się znajdzie.

Werwolf
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.