Przygasanie świateł |
Autor |
Wiadomość |
marcin_k15
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 30-05-2009, 21:43 Przygasanie świateł
|
|
|
Witam. Mam pytanie co może być przyczyną przygasania świateł? Chodzi o to, że kiedy obroty są tak na 800 to przygasają światła mijania jak i oświetlenia deski rozdzielczej (zegary, nawiewy itp). A w momencie kiedy dodam gazu lub po prostu jadę to jest ok. Jest to trochę denerwujące zwłaszcza wieczorem. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-05-2009, 21:53
|
|
|
spada napiecie. Albo masz kiepskie ladowanie albo cos nie tak z akumulatorem. Zmierz jakie masz napiecie przy wlaczonych swiatlach |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-05-2009, 09:25
|
|
|
Na 99% regulator napięcia... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
marcin_k15
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-05-2009, 09:44
|
|
|
Za jakąś godzinkę pomierzę napięcie na akumulatorze i napiszę.
A gdzie znajduje się ten regulator napięcia? Trudna wymiana i koszty??
[ Dodano: 31-05-2009, 10:27 ]
Napięcie mi bardzo skacze tak od 13,4V do 14,1V. Ciężko pomierzyć |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-05-2009, 10:30
|
|
|
Wygląda na to, że ładowanie masz ok - sprawdzałeś na akumulatorze tak?
Regulator napięcia masz w alternatorze, koszt około 100 zł za nowy. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
marcin_k15
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-05-2009, 10:50
|
|
|
Tak na akumulatorze. I właśnie bardzo skakało napięcie w tym zakresie.
Dziękuję za pomoc. Zorientuje się jutro o koszt wymiany regulatora albo spróbuję sam. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-05-2009, 11:14
|
|
|
Mierzyłeś ładowanie na zapalonych światłach? |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 31-05-2009, 11:44
|
|
|
Kiedyś poruszałem ten temat i wyszło z opinii innych użytkowników że w wielu sztukach (i w mojej) występuje efekt przygasania, nigdy nie szukałem przyczyny bo nie mam efektu pulsowania tylko lekkiego przygasania. W 2 poprzednich autach miałem problem z regulatorem napięcia i albo nie było ładowania albo było za duże i gotowało aku. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
marcin_k15
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 31-05-2009, 14:04
|
|
|
Na zapalonych też mierzyłem i były minimalne różnice w skokach napięcia.
Właśnie ja mam tak samo, że światła nie pulsują tylko lekko przygasają. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-05-2009, 14:14
|
|
|
W Colcie miałem to samo. Padło oczywiście na regulator napięcia - po wymianie było odwrotnie, tzn. zaczęło mi przygasać w momencie dodawania gazu. Na luzie było OK, świeciło jak trzeba. Zatem, zakupiłem alternator-używkę. Zaczęło znowu przygasać na jałowym. Naciągnąłem porządnie pasek alternatora i cieszę się nie-przygasającymi światełkami |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-05-2009, 14:19
|
|
|
Ja tez to mam od jakiegos roku odkąd mam to auto i narazie się nie przejmuje . Ten typ juz tak ma |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-11-2010, 18:28
|
|
|
a u mnie jest trochę inny problem, wcześniej tego nie było. Samochód zagrzany pracuje na wolnych obrotach ok 800obr/min, ładowanie mam 14,3V kiedy przekroczę ok 1000 obr/min i puszczę gaz napięcie ładowania spada do ok 13,2V ,co powoduje oczywiście denerwujące przygasanie świateł i następnie napięcie pomału wzrasta do prawidłowych 14,3V światła się rozjaśniają chociaż silnik jest na biegu jałowym. Czy to może regulator czy jeszcze coś innego, masa ok, połączenia też wydają się w porządku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:33
|
|
|
Mi to wygląda na regulator. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 14-11-2010, 01:06
|
|
|
a z tego co ja wiem To ten typ tak ma zmieniałem alternatory w moim zmieniałem regulator napięcia itp i jest w 100% sprawny zmierzyli mi wszystko w serwisie i wszystko jest w porządku stwierdzono właśnie Ten typ tak ma,z tego co zrozumiałem od nich to alternator sterowany przez ecu i błąd tkwi tam,ale jest to nie do usunięcia i dlatego światła przygasają poniżej 1000obr |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-11-2010, 01:18
|
|
|
bieniak napisał/a: | alternator sterowany przez ecu |
ECU tylko pobiera dane z regulatora, ale nie wysterowywuje go. |
|
|
|
 |
|