Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie świateł
Autor Wiadomość
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 30-05-2009, 21:43   Przygasanie świateł

Witam. Mam pytanie co może być przyczyną przygasania świateł? Chodzi o to, że kiedy obroty są tak na 800 to przygasają światła mijania jak i oświetlenia deski rozdzielczej (zegary, nawiewy itp). A w momencie kiedy dodam gazu lub po prostu jadę to jest ok. Jest to trochę denerwujące zwłaszcza wieczorem.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-05-2009, 21:53   

spada napiecie. Albo masz kiepskie ladowanie albo cos nie tak z akumulatorem. Zmierz jakie masz napiecie przy wlaczonych swiatlach
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-05-2009, 09:25   

Na 99% regulator napięcia...
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 31-05-2009, 09:44   

Za jakąś godzinkę pomierzę napięcie na akumulatorze i napiszę.
A gdzie znajduje się ten regulator napięcia? Trudna wymiana i koszty??

[ Dodano: 31-05-2009, 10:27 ]
Napięcie mi bardzo skacze tak od 13,4V do 14,1V. Ciężko pomierzyć
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-05-2009, 10:30   

Wygląda na to, że ładowanie masz ok - sprawdzałeś na akumulatorze tak?
Regulator napięcia masz w alternatorze, koszt około 100 zł za nowy.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 31-05-2009, 10:50   

Tak na akumulatorze. I właśnie bardzo skakało napięcie w tym zakresie.
Dziękuję za pomoc. Zorientuje się jutro o koszt wymiany regulatora albo spróbuję sam.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-05-2009, 11:14   

Mierzyłeś ładowanie na zapalonych światłach?
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 31-05-2009, 11:44   

Kiedyś poruszałem ten temat i wyszło z opinii innych użytkowników że w wielu sztukach (i w mojej) występuje efekt przygasania, nigdy nie szukałem przyczyny bo nie mam efektu pulsowania tylko lekkiego przygasania. W 2 poprzednich autach miałem problem z regulatorem napięcia i albo nie było ładowania albo było za duże i gotowało aku.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 31-05-2009, 14:04   

Na zapalonych też mierzyłem i były minimalne różnice w skokach napięcia.
Właśnie ja mam tak samo, że światła nie pulsują tylko lekko przygasają.
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-05-2009, 14:14   

W Colcie miałem to samo. Padło oczywiście na regulator napięcia - po wymianie było odwrotnie, tzn. zaczęło mi przygasać w momencie dodawania gazu. Na luzie było OK, świeciło jak trzeba. Zatem, zakupiłem alternator-używkę. Zaczęło znowu przygasać na jałowym. Naciągnąłem porządnie pasek alternatora i cieszę się nie-przygasającymi światełkami :)
_________________
7,60/100
 
 
 
q67 
Mitsumaniak


Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-05-2009, 14:19   

Ja tez to mam od jakiegos roku odkąd mam to auto i narazie się nie przejmuje . Ten typ juz tak ma ;)
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-11-2010, 18:28   

a u mnie jest trochę inny problem, wcześniej tego nie było. Samochód zagrzany pracuje na wolnych obrotach ok 800obr/min, ładowanie mam 14,3V kiedy przekroczę ok 1000 obr/min i puszczę gaz napięcie ładowania spada do ok 13,2V ,co powoduje oczywiście denerwujące przygasanie świateł i następnie napięcie pomału wzrasta do prawidłowych 14,3V światła się rozjaśniają chociaż silnik jest na biegu jałowym. Czy to może regulator czy jeszcze coś innego, masa ok, połączenia też wydają się w porządku.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-11-2010, 23:33   

Mi to wygląda na regulator.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-11-2010, 01:06   

a z tego co ja wiem To ten typ tak ma zmieniałem alternatory w moim zmieniałem regulator napięcia itp i jest w 100% sprawny zmierzyli mi wszystko w serwisie i wszystko jest w porządku stwierdzono właśnie Ten typ tak ma,z tego co zrozumiałem od nich to alternator sterowany przez ecu i błąd tkwi tam,ale jest to nie do usunięcia i dlatego światła przygasają poniżej 1000obr
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-11-2010, 01:18   

bieniak napisał/a:
alternator sterowany przez ecu


ECU tylko pobiera dane z regulatora, ale nie wysterowywuje go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.