Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:50 |
Coś skrzypi w kole:/ |
Autor |
Wiadomość |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 01-07-2009, 07:48 Coś skrzypi w kole:/
|
|
|
Witam, wczoraj wieczorem zaczęło mi coś skrzypieć (w zasadzie piszczeć) tak jak metal tarty o metal (przypomina trochę pociąg jadący po łuku ) i tak musiałem zrobić 300 km. Myślałem że to klocek może się zapiekł ale nie śmierdziało nic, auto hamuje normalnie. Nie piszczy cały czas tylko najczęściej przy skręcaniu (rzadziej przy jeździe na wprost). Co to może być??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 09:09
|
|
|
prawdopodobnie klocki się skończyły od wew strony a ze się ścierały nie równo to cześć klocka może jeszcze mieć min okładziny a druga cześć będzie pozbawiona jej, może być jeszcze problem przegniłej blachy osłaniającej wew cześć tarczy , przegniła i mogla gdzieś zacząć dolegać do tarczy , tak czy siak musisz zdjąć kola i zrobić wizjera lokalnego |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:15
|
|
|
To tak zwany "czujnik zużycia" okładzin klocków hamulcowych. Na klocku jest sprężynka w kształcie litery U końcówka jest ustawiona tak że trze o tarczę i hałasuje jak zostanie ok 4-5mm okładziny. Możesz ją podgiąć i zamówić klocki. Patent spotkałem tylko w japońcach (w fordzie np o kończącym się klocku informował chrobot blachy o tarczę i brak hamulców ..w pasacie '76 też) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 02-07-2009, 07:02
|
|
|
OK, dzięki za pomoc! |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2009, 08:30
|
|
|
Zajc3w, a mam takie pytanie , a od kiedy sigma ma czujniki zużycia klocków, coś się chyba kolego pomyliłeś bo sigma nie posiada takiego systemu!!!!!! |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-07-2009, 09:21
|
|
|
Nic mi się nie pomyliło. Sam niedawno te czujniki podginałem u siebie, moim zdaniem 4 z 9 mm okładziny to lekka przesada, ustawiłem na 2 mm i śmigam dalej. Z tyłu w kombi '95 są na 100% z przodu nie przyglądałem się dokładniej ale pewnie też. Zresztą jak taki Swift ma czujniki to IMHO Sigma tym bardziej powinna mieć
Może kwestia producenta klocków....np Ferrodo w IC maja czujniki ATE, Jakoparts, i inne też |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-07-2009, 12:16
|
|
|
To są takie blaszki w klockach. Żadna wielka technika, (w Vectrze C to jest tak zrealizowane że jak klocek jest za cienki to przeciera się drucik w czujniku i komputer wtedy zapala kontrolkę bo ma otwarty obwód) W naszych tak to wygląda:
A wg specyfikacji to minimalna grubość okładzin to 2 mm - przód i tył |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-07-2009, 19:27
|
|
|
OTOTOTOTo co Łukasz pokazał :D:D
No właśnie 2 mm to rozsądne minimum a mi mi piszczało przy 4-5mm |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2009, 20:53
|
|
|
a to zwracam honor bo już myślałem ze masz na myśli jakieś przewody ele. , przepraszam bo źle was zrozumiałem
[ Dodano: 02-07-2009, 20:54 ]
|
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-07-2009, 23:54
|
|
|
Kosior spoko, byłem raczej zszokowany że nie wiesz ;P;P .
System blaszkowy ma tą przewagę nad kabelkologią, że "na ucho" wiadomo które koło lub która oś jest na wykończeniu i nie trzeba 4 kół ściągać żeby sprawdzić I najważniejsze: nie zaśniedzieją styki, nie przetrze się izolacja - zadziała zawsze (no może przy głuchym kierowcy się nie sprawdzi ) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2009, 11:20
|
|
|
Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 04-07-2009, 13:18
|
|
|
No ja nie wiem jak to jest, co miesiąc zabieram się za zrobienie całego wydechu a w międzyczasie kasa idzie na inną usterkę:/ Jeszcze raz dzięki! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 04-07-2009, 15:14
|
|
|
Herdi napisał/a: | Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce |
Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2009, 15:35
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Herdi napisał/a: | Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce |
Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. |
no oczywiście że przez niski poziom, ale to świadczy o tym że już naprawde tam nic nie ma a nie dolewać i czekać aż się zespawa blaszka z tarczą |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 04-07-2009, 16:31
|
|
|
Herdi napisał/a: | Zajc3w napisał/a: | Herdi napisał/a: | Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce |
Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. |
no oczywiście że przez niski poziom, ale to świadczy o tym że już naprawde tam nic nie ma a nie dolewać i czekać aż się zespawa blaszka z tarczą |
Ja mam z przodu 6mm z tyłu 5mm i musiałem dolać - a do końca klocków jeszcze rok minimum wymieniam zwykle przy 2-3mm. Wycieków też nie widziałem, a szukałem pilnie |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|