Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:50
Coś skrzypi w kole:/
Autor Wiadomość
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 01-07-2009, 07:48   Coś skrzypi w kole:/

Witam, wczoraj wieczorem zaczęło mi coś skrzypieć (w zasadzie piszczeć) tak jak metal tarty o metal (przypomina trochę pociąg jadący po łuku :) ) i tak musiałem zrobić 300 km. Myślałem że to klocek może się zapiekł ale nie śmierdziało nic, auto hamuje normalnie. Nie piszczy cały czas tylko najczęściej przy skręcaniu (rzadziej przy jeździe na wprost). Co to może być???
_________________
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2009, 09:09   

prawdopodobnie klocki się skończyły od wew strony a ze się ścierały nie równo to cześć klocka może jeszcze mieć min okładziny a druga cześć będzie pozbawiona jej, może być jeszcze problem przegniłej blachy osłaniającej wew cześć tarczy , przegniła i mogla gdzieś zacząć dolegać do tarczy , tak czy siak musisz zdjąć kola i zrobić wizjera lokalnego
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-07-2009, 00:15   

To tak zwany "czujnik zużycia" okładzin klocków hamulcowych. Na klocku jest sprężynka w kształcie litery U końcówka jest ustawiona tak że trze o tarczę i hałasuje jak zostanie ok 4-5mm okładziny. Możesz ją podgiąć i zamówić klocki. Patent spotkałem tylko w japońcach :) (w fordzie np o kończącym się klocku informował chrobot blachy o tarczę i brak hamulców :evil: ..w pasacie '76 też)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 02-07-2009, 07:02   

OK, dzięki za pomoc!
_________________
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 08:30   

Zajc3w, a mam takie pytanie , a od kiedy sigma ma czujniki zużycia klocków, coś się chyba kolego pomyliłeś bo sigma nie posiada takiego systemu!!!!!!
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-07-2009, 09:21   

Nic mi się nie pomyliło. Sam niedawno te czujniki podginałem u siebie, moim zdaniem 4 z 9 mm okładziny to lekka przesada, ustawiłem na 2 mm i śmigam dalej. Z tyłu w kombi '95 są na 100% z przodu nie przyglądałem się dokładniej ale pewnie też. Zresztą jak taki Swift ma czujniki to IMHO Sigma tym bardziej powinna mieć :)

Może kwestia producenta klocków....np Ferrodo w IC maja czujniki ATE, Jakoparts, i inne też :D :badgrin:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-07-2009, 12:16   

To są takie blaszki w klockach. Żadna wielka technika, (w Vectrze C to jest tak zrealizowane że jak klocek jest za cienki to przeciera się drucik w czujniku i komputer wtedy zapala kontrolkę bo ma otwarty obwód) W naszych tak to wygląda:



A wg specyfikacji to minimalna grubość okładzin to 2 mm - przód i tył
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-07-2009, 19:27   

OTOTOTOTo co Łukasz pokazał :D :D:D
No właśnie 2 mm to rozsądne minimum a mi mi piszczało przy 4-5mm :evil:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 20:53   

a to zwracam honor bo już myślałem ze masz na myśli jakieś przewody ele. , przepraszam bo źle was zrozumiałem

[ Dodano: 02-07-2009, 20:54 ]
:wink:
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-07-2009, 23:54   

Kosior spoko, byłem raczej zszokowany że nie wiesz ;P;P :lol: .

System blaszkowy ma tą przewagę nad kabelkologią, że "na ucho" wiadomo które koło lub która oś jest na wykończeniu i nie trzeba 4 kół ściągać żeby sprawdzić :D I najważniejsze: nie zaśniedzieją styki, nie przetrze się izolacja - zadziała zawsze :D (no może przy głuchym kierowcy się nie sprawdzi :P )
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2009, 11:20   

Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce :P
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 04-07-2009, 13:18   

No ja nie wiem jak to jest, co miesiąc zabieram się za zrobienie całego wydechu a w międzyczasie kasa idzie na inną usterkę:/ Jeszcze raz dzięki!
_________________
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 04-07-2009, 15:14   

Herdi napisał/a:
Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce :P

Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. :D
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2009, 15:35   

Zajc3w napisał/a:
Herdi napisał/a:
Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce :P

Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. :D

no oczywiście że przez niski poziom, ale to świadczy o tym że już naprawde tam nic nie ma :D a nie dolewać i czekać aż się zespawa blaszka z tarczą :D
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 04-07-2009, 16:31   

Herdi napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
Herdi napisał/a:
Jak już skatujecie klocki do końca to i tak zacznie mrugać kontrolka na desce :P

Ale to przez niski stan płynu, mona dolać, ale wtedy przy wymianie trzeba odessać bo się przeleje i zapaskudzi wszystko od pompy hamulcowej w dół. :D

no oczywiście że przez niski poziom, ale to świadczy o tym że już naprawde tam nic nie ma :D a nie dolewać i czekać aż się zespawa blaszka z tarczą :D


Ja mam z przodu 6mm z tyłu 5mm i musiałem dolać - a do końca klocków jeszcze rok minimum wymieniam zwykle przy 2-3mm. Wycieków też nie widziałem, a szukałem pilnie :D
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.