Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapala się Check engine i silnik gaśnie?
Autor Wiadomość
xMichal 
Nowy Forumowicz
xMichał

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 10-07-2009, 15:56   Zapala się Check engine i silnik gaśnie?

Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem podobnej usterki u nikogo... Otóz problem jest następujący: zapal samochód obroty wskakują na około 1500 obrotów po czym zapala sie ta nieszczęsna pomarańczowa kontrolka"check engine" i auto gaśnie:/ Próbowałem go przegazować, utrzymać na wyższych obrotach i niestety samochód gaśnie samoczynnie niezależnie od obrotów czy jest to 1000 czy 6000:/ Będe próbował wymrugac błędy wg załączonej na forum instukcji ale licze po za tym na waszą pomoc. Byłem u 2 mechaników i nie mogli sie oni połączyć z kompem ;/ . dodam takze że sytuacja ta powtarza sie nieregularnie ;/ ostanio spokój był blisko 3 tygodnie przedtem pół roku ;/ Zwykle pomaga kilkukrotna próba odpalenia albo odczekanie pewnego czasu i usterka znika po czym niespodziewanie pojawia się ponowinie. Z góry dzięki za pomoc... Silnik 1.8 GLX 116 KM
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 
 
czester_ 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-07-2009, 16:20   

Probowałeś reset kompa?
 
 
 
xMichal 
Nowy Forumowicz
xMichał

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 10-07-2009, 17:18   

próbowałem reset i problem jest ten sam ;/ Ale odczytałem błąd tak jak poradzono tu na forum i wyszedł 23. Czujnik położenia wałka rozrządu o ile dobrze zrozumiałem. Orientuje się może ktoś jaki moze być koszt naprawy / wymiany ??
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2009, 19:52   

czujnik jest mocowany na 1 srubke na klucz 10 mm po przeciwnej stronie niz rozrzad (na przedluzeniu walka rozrzadu)
koszt za uzywke od 100 do 250 zl, przecietnie ok. 200 zl
 
 
xMichal 
Nowy Forumowicz
xMichał

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 11-07-2009, 23:51   

Dzieki wielkie w najbliższym czasie sprawdze to sobie:) powiedzcie mi jeszcze jeżeli to byłby jednak czujnik położenia wału korbowego to gdzie go szukać? i ewentualne ceny jeśli znacie :)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2009, 23:07   

z uszkodzonym czujnikiem walu auto nie odpali wcale
btw - jest pod zebatka walu od rozrzadu
 
 
xMichal 
Nowy Forumowicz
xMichał

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 15-07-2009, 09:39   

No ok. to może powiedzcie mi który z tych czujników może byc przyczyną tego że auto po chwili gaśnie ?? Byłem dzisiaj u znajomego mechanika to powiedział że ten samochód nie ma czujnika położenia wałka rozrządu??: :shock:
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2009, 23:01   

a sprawdziles, co napisalem w 4 poscie? - naocznie zobaczysz czy masz czujnik czy nie
 
 
konradkj
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2009, 18:40   

Witam.
Od paru dni mam ten sam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu wyszedł błąd nr 23. Auto odpala i zaraz gaśnie, czasem uda się kawałek pojechać bez "check-engine" później kontrolka się zapali i albo zgaśnie albo nie. Wykręciłęm czujnik i zobaczyłem że jest cały mokry w oleju. Czy ten czujnik pracuje na "sucho" czy w otoczeniu oleju? proszę o sugestie i pomoc. Jeśli ma ktoś taki czujnik to chętnie kupię.
PS. czy będzie on pasował od innego silnika Cari np GDI?
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 13-10-2009, 19:32   

Cześć. Czujnik pracuje w oleju. Podejrzewam, że pasuje z GDI. Jeśli znasz angielski to w manualu np na stronie 13A-21 w Work shop manual index w zakładce Fuel znajdziesz jak sprawdzić ten czujnik, albo po wpięciu miernika między pin sygnału i masę zobacz czy pojawia się i znika napięcie ( próba odpalenia ). Ja tak go sprawdzałem mimo ze miernik pokazywał głupoty stwierdzam że jest dobry. Można też poszukać na necie jak działa czujnik Hall'a. Ja w swoim GDI nie mam iskry między innymi podejrzewałem ten czujnik ale po przeczytaniu tego wątku wykluczam.
 
 
konradkj
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2009, 19:41   

Dzięki. Ciagle mam dylemat czy czasem simering nie przepuszcza na wale i stąd ten olej na czujniku i zakłucenia w jego pracy ale pewny nie jestem jak to wkońcu jest. Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to zapraszam.
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 13-10-2009, 19:43   

ja miałem identyczna sytuacje w swojej nowej cari i jak wymieniłem ten czujnik na drugi to wszystko wróciło do normy:)
 
 
 
konradkj
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2009, 08:41   

Czujnik położenia wałka rozrządu pasował z 1.8 GDI do mojej 1.6. Po jego wymianie wszystkie problemy zniknęły. Autko smiga aż miło :lol:
 
 
xMichal 
Nowy Forumowicz
xMichał

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 12-11-2009, 23:37   

Witam po dłużej przerwie. Wymieniłem ten przeklęty czujnik (koszt czujnika ok 200zł-używany) roboty na 5 min i wszystko wróciło do normy. Jedyne co mnie zszokowało to cena nowego czujnika w serwisie (ok 870 zł) i sklepach z częściami (około 800zł) Naprawde żeby za taki mały czujniczek wołać tyle pieniędzy :shock:
A co to pytania odnośnie oleju to mój także był cały umoczony od oleju. Z tym że problem z nim polegał na tym że coś się wyrobiło i czujnik poprostu sie ruszał ( można było go delikatnie przesunąć) co z resztą na krótko rozwiązywało problem z odpaleniem bo wystarczyło nim poruszyć albo z pomocą drugiej osoby przytrzymać przy odpalaniu i można było jechać. Samochód potrafił sie co prawda wyłączyć przy przekroczeniu powiedzmy około 4 tys obrotów ale jeżeli biegi zminiało sie niżej to spokojnie szło jeździć. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.