| Zapala się Check engine i silnik gaśnie? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | xMichal   Nowy Forumowicz
 xMichał
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: POZNAŃ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-07-2009, 14:56   Zapala się Check engine i silnik gaśnie? |   
 |  
               | 
 |  
               | Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem podobnej usterki u nikogo... Otóz problem jest następujący: zapal samochód obroty wskakują na około 1500 obrotów po czym zapala sie ta nieszczęsna pomarańczowa kontrolka"check engine" i auto gaśnie:/ Próbowałem go przegazować, utrzymać na wyższych obrotach i niestety samochód gaśnie samoczynnie niezależnie od obrotów czy jest to 1000 czy 6000:/ Będe próbował wymrugac błędy wg załączonej na forum instukcji ale licze po za tym na waszą pomoc. Byłem u 2 mechaników i nie mogli sie oni połączyć z kompem ;/ . dodam takze że sytuacja ta powtarza sie nieregularnie ;/ ostanio spokój był blisko 3 tygodnie przedtem pół roku ;/ Zwykle pomaga kilkukrotna próba odpalenia albo odczekanie pewnego czasu i usterka znika po czym niespodziewanie pojawia się ponowinie. Z góry dzięki za pomoc... Silnik 1.8 GLX 116 KM |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czester_   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 20 Maj 2009
 Posty: 160
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-07-2009, 15:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Probowałeś reset kompa? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xMichal   Nowy Forumowicz
 xMichał
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: POZNAŃ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-07-2009, 16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | próbowałem reset i problem jest ten sam ;/ Ale odczytałem błąd tak jak poradzono tu na forum i wyszedł 23. Czujnik położenia wałka rozrządu o ile dobrze zrozumiałem. Orientuje się może ktoś jaki moze być koszt naprawy / wymiany ?? |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2009, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik jest mocowany na 1 srubke na klucz 10 mm po przeciwnej stronie niz rozrzad (na przedluzeniu walka rozrzadu) koszt za uzywke od 100 do 250 zl, przecietnie ok. 200 zl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xMichal   Nowy Forumowicz
 xMichał
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: POZNAŃ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2009, 22:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki wielkie w najbliższym czasie sprawdze to sobie:) powiedzcie mi jeszcze jeżeli to byłby jednak czujnik położenia wału korbowego to gdzie go szukać? i ewentualne ceny jeśli znacie   |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2009, 22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | z uszkodzonym czujnikiem walu auto nie odpali wcale btw - jest pod zebatka walu od rozrzadu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xMichal   Nowy Forumowicz
 xMichał
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: POZNAŃ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-07-2009, 08:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ok. to może powiedzcie mi który z tych czujników może byc przyczyną tego że auto po chwili gaśnie ?? Byłem dzisiaj u znajomego mechanika to powiedział że ten samochód nie ma czujnika położenia wałka rozrządu??:   |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-07-2009, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | a sprawdziles, co napisalem w 4 poscie? - naocznie zobaczysz czy masz czujnik czy nie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konradkj [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2009, 17:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Od paru dni mam ten sam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu wyszedł błąd nr 23. Auto odpala i zaraz gaśnie, czasem uda się kawałek pojechać bez "check-engine" później kontrolka się zapali i albo zgaśnie albo nie. Wykręciłęm czujnik i zobaczyłem że jest cały mokry w oleju. Czy ten czujnik pracuje na "sucho" czy w otoczeniu oleju? proszę o sugestie i pomoc. Jeśli ma ktoś taki czujnik to chętnie kupię.
 PS. czy będzie on pasował od innego silnika Cari np GDI?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2009, 18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć. Czujnik pracuje w oleju. Podejrzewam, że pasuje z GDI. Jeśli znasz angielski to w manualu np na stronie 13A-21 w Work shop manual index w zakładce Fuel znajdziesz jak sprawdzić ten czujnik, albo po wpięciu miernika między pin sygnału i masę zobacz czy pojawia się i znika napięcie ( próba odpalenia ). Ja tak go sprawdzałem mimo ze miernik pokazywał głupoty stwierdzam że jest dobry. Można też  poszukać na necie jak działa czujnik Hall'a. Ja w swoim GDI nie mam iskry między innymi podejrzewałem ten czujnik ale po przeczytaniu tego wątku wykluczam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konradkj [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2009, 18:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki. Ciagle mam dylemat czy czasem simering nie przepuszcza na wale i stąd ten olej na czujniku i zakłucenia w jego pracy ale pewny nie jestem jak to wkońcu jest. Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to zapraszam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adaśko   Mitsumaniak
 
 Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Posty: 590
 Skąd: bielsk podlaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2009, 18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja miałem identyczna sytuacje w swojej nowej cari i jak wymieniłem ten czujnik na drugi to wszystko wróciło do normy:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konradkj [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 07:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik położenia wałka rozrządu pasował z 1.8 GDI do mojej 1.6. Po jego wymianie wszystkie problemy zniknęły. Autko smiga aż miło   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xMichal   Nowy Forumowicz
 xMichał
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Maj 2008
 Posty: 21
 Skąd: POZNAŃ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2009, 23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam po dłużej przerwie. Wymieniłem ten przeklęty czujnik (koszt czujnika ok 200zł-używany) roboty na 5 min i wszystko wróciło do normy. Jedyne co mnie zszokowało to cena nowego czujnika w serwisie (ok 870 zł) i sklepach z częściami (około 800zł) Naprawde żeby za taki mały czujniczek wołać tyle pieniędzy   A co to pytania odnośnie oleju to mój także był cały umoczony od oleju. Z tym że problem z nim polegał na tym że coś się wyrobiło i czujnik poprostu sie ruszał ( można było go delikatnie przesunąć) co z resztą na krótko rozwiązywało problem z odpaleniem bo wystarczyło nim poruszyć albo z pomocą drugiej osoby przytrzymać przy odpalaniu i można było jechać. Samochód potrafił sie co prawda wyłączyć przy przekroczeniu powiedzmy około 4 tys obrotów ale jeżeli biegi zminiało sie niżej to spokojnie szło jeździć. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |