Zapala się Check engine i silnik gaśnie? |
Autor |
Wiadomość |
xMichal
Nowy Forumowicz xMichał
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 10-07-2009, 15:56 Zapala się Check engine i silnik gaśnie?
|
|
|
Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem podobnej usterki u nikogo... Otóz problem jest następujący: zapal samochód obroty wskakują na około 1500 obrotów po czym zapala sie ta nieszczęsna pomarańczowa kontrolka"check engine" i auto gaśnie:/ Próbowałem go przegazować, utrzymać na wyższych obrotach i niestety samochód gaśnie samoczynnie niezależnie od obrotów czy jest to 1000 czy 6000:/ Będe próbował wymrugac błędy wg załączonej na forum instukcji ale licze po za tym na waszą pomoc. Byłem u 2 mechaników i nie mogli sie oni połączyć z kompem ;/ . dodam takze że sytuacja ta powtarza sie nieregularnie ;/ ostanio spokój był blisko 3 tygodnie przedtem pół roku ;/ Zwykle pomaga kilkukrotna próba odpalenia albo odczekanie pewnego czasu i usterka znika po czym niespodziewanie pojawia się ponowinie. Z góry dzięki za pomoc... Silnik 1.8 GLX 116 KM |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-07-2009, 16:20
|
|
|
Probowałeś reset kompa? |
|
|
|
 |
xMichal
Nowy Forumowicz xMichał
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 10-07-2009, 17:18
|
|
|
próbowałem reset i problem jest ten sam ;/ Ale odczytałem błąd tak jak poradzono tu na forum i wyszedł 23. Czujnik położenia wałka rozrządu o ile dobrze zrozumiałem. Orientuje się może ktoś jaki moze być koszt naprawy / wymiany ?? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2009, 19:52
|
|
|
czujnik jest mocowany na 1 srubke na klucz 10 mm po przeciwnej stronie niz rozrzad (na przedluzeniu walka rozrzadu)
koszt za uzywke od 100 do 250 zl, przecietnie ok. 200 zl |
|
|
|
 |
xMichal
Nowy Forumowicz xMichał
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 11-07-2009, 23:51
|
|
|
Dzieki wielkie w najbliższym czasie sprawdze to sobie:) powiedzcie mi jeszcze jeżeli to byłby jednak czujnik położenia wału korbowego to gdzie go szukać? i ewentualne ceny jeśli znacie |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:07
|
|
|
z uszkodzonym czujnikiem walu auto nie odpali wcale
btw - jest pod zebatka walu od rozrzadu |
|
|
|
 |
xMichal
Nowy Forumowicz xMichał
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 15-07-2009, 09:39
|
|
|
No ok. to może powiedzcie mi który z tych czujników może byc przyczyną tego że auto po chwili gaśnie ?? Byłem dzisiaj u znajomego mechanika to powiedział że ten samochód nie ma czujnika położenia wałka rozrządu??: |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-07-2009, 23:01
|
|
|
a sprawdziles, co napisalem w 4 poscie? - naocznie zobaczysz czy masz czujnik czy nie |
|
|
|
 |
konradkj [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2009, 18:40
|
|
|
Witam.
Od paru dni mam ten sam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu wyszedł błąd nr 23. Auto odpala i zaraz gaśnie, czasem uda się kawałek pojechać bez "check-engine" później kontrolka się zapali i albo zgaśnie albo nie. Wykręciłęm czujnik i zobaczyłem że jest cały mokry w oleju. Czy ten czujnik pracuje na "sucho" czy w otoczeniu oleju? proszę o sugestie i pomoc. Jeśli ma ktoś taki czujnik to chętnie kupię.
PS. czy będzie on pasował od innego silnika Cari np GDI? |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 13-10-2009, 19:32
|
|
|
Cześć. Czujnik pracuje w oleju. Podejrzewam, że pasuje z GDI. Jeśli znasz angielski to w manualu np na stronie 13A-21 w Work shop manual index w zakładce Fuel znajdziesz jak sprawdzić ten czujnik, albo po wpięciu miernika między pin sygnału i masę zobacz czy pojawia się i znika napięcie ( próba odpalenia ). Ja tak go sprawdzałem mimo ze miernik pokazywał głupoty stwierdzam że jest dobry. Można też poszukać na necie jak działa czujnik Hall'a. Ja w swoim GDI nie mam iskry między innymi podejrzewałem ten czujnik ale po przeczytaniu tego wątku wykluczam. |
|
|
|
 |
konradkj [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2009, 19:41
|
|
|
Dzięki. Ciagle mam dylemat czy czasem simering nie przepuszcza na wale i stąd ten olej na czujniku i zakłucenia w jego pracy ale pewny nie jestem jak to wkońcu jest. Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to zapraszam. |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 13-10-2009, 19:43
|
|
|
ja miałem identyczna sytuacje w swojej nowej cari i jak wymieniłem ten czujnik na drugi to wszystko wróciło do normy:) |
|
|
|
 |
konradkj [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2009, 08:41
|
|
|
Czujnik położenia wałka rozrządu pasował z 1.8 GDI do mojej 1.6. Po jego wymianie wszystkie problemy zniknęły. Autko smiga aż miło |
|
|
|
 |
xMichal
Nowy Forumowicz xMichał
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:37
|
|
|
Witam po dłużej przerwie. Wymieniłem ten przeklęty czujnik (koszt czujnika ok 200zł-używany) roboty na 5 min i wszystko wróciło do normy. Jedyne co mnie zszokowało to cena nowego czujnika w serwisie (ok 870 zł) i sklepach z częściami (około 800zł) Naprawde żeby za taki mały czujniczek wołać tyle pieniędzy
A co to pytania odnośnie oleju to mój także był cały umoczony od oleju. Z tym że problem z nim polegał na tym że coś się wyrobiło i czujnik poprostu sie ruszał ( można było go delikatnie przesunąć) co z resztą na krótko rozwiązywało problem z odpaleniem bo wystarczyło nim poruszyć albo z pomocą drugiej osoby przytrzymać przy odpalaniu i można było jechać. Samochód potrafił sie co prawda wyłączyć przy przekroczeniu powiedzmy około 4 tys obrotów ale jeżeli biegi zminiało sie niżej to spokojnie szło jeździć. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GLX 1997r |
|
|
|
 |
|