[E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach |
Autor |
Wiadomość |
robsky001
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 13-08-2009, 11:10 [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach
|
|
|
Witam.Ostatnio wymieniałem w swoim E54 tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach(TRW).Po wymianie zaobserwowałem dziwne tarcie z tylnych hamulców podczas szybszego wchodzenia w ostrzejsze zakręty!Zastanawiam się czy to normalne bo przejechałem na nowych hamulcach już ponad 200 km a tarcie nadal występuje.Proszę o jakieś sugestie w tym temacie. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 13-08-2009, 12:12
|
|
|
Może klocki są luźne, nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały właśnie na zakretach ?? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-08-2009, 12:46
|
|
|
frost83 napisał/a: | nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały |
Dokładnie.
 |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
robsky001
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 13-08-2009, 12:49
|
|
|
Blaszki założyłem stare,ale sprawdzę może to one są przyczyną.Dzięki za podpowiedzi i czekam na inne sugestie. |
|
|
|
 |
dziamba
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: legionowo
|
Wysłany: 13-08-2009, 16:28
|
|
|
Kolego miałem identyczny objaw wymieniałem łożysko w kole i ciiiiisza tylko wydatek ogromny i pustka w portfelu:(( ale sprawdz te blaszki moze to to |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 13-08-2009, 16:45
|
|
|
Może też być tak jak pisałem kiedyś:
Cytat: | To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.
Efekt tego jest taki że klocek trze cały czas o tarczę , rozgrzewa ją a ta zaczyna wibrować.
Tłoczek można dobrać od innego auta, ja zakupiłem cały zestaw szczęk z innego gala.
Miałem tak e E54A z '96 a w E33A z '89 o dziwo problem nie występuje. |
Tyle że z tyłu nie czujesz drgań. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
robsky001
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 13-08-2009, 21:36
|
|
|
Tłoczki są w porządku,chodzą leciutko a dla pewności wszystko oczyściłem i nasmarowałem miedzią.Jeśli chodzi o łożysko to ono raczej huczy niż wydaje odgłos tarcia.Problem pojawia się na niektórych zakrętach.Na prostej jest git. |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 13-08-2009, 22:29
|
|
|
Jedyne co pozostaje mi doradzić to wycieczka na szarpaki, może w tylnym zawieszeniu jest gdzieś luz i koło nie ma zbieżności. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
robsky001
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 13-08-2009, 22:44
|
|
|
Problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków na nowe .Na starych nie było takich odgłosów.Luzów jako takich raczej nie ma a zbieżność chyba się nie przestawiła podczas wymiany .Mam nadzieje że to te blaszki,ale dzięki za sugestie.Czekam na kolejne |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-08-2009, 10:16
|
|
|
Może przewód hamulcowy przykręciłeś w złym miejscu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 14-08-2009, 10:34
|
|
|
No to może po prostu te tarcze mają za małą średnicę wewnętrzną ?
Zmierz stare i nowe.
Jeszcze pozostaje układ ręcznego, może jakiś kawałek utlenionej starej tarczy wpadł
pod sprężynę odbijającą okładziny. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
robsky001
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 14-08-2009, 15:35
|
|
|
Witam.Odbyłem dzisiaj dłuższą podróż autem i zaobserwowałem że tarcie występuje nie za każdym razem podczas pokonywania zakrętu.Np.zjeżdżałem na obwodnicę prędkość ok.60km/h w prawo i było słychać chrobotanie a przy zjeździe z obwodnicy podobna prędkość i też w prawo CISZA ,150 km/h na łuku cisza natomiast kilka razy w mieście na skrzyżowaniach - tarcie Dziwne?! |
|
|
|
 |
gronostaj
Forumowicz

Auto: galant 2.0 v6 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 97 Skąd: Trzemeśnia
|
Wysłany: 16-08-2009, 14:52
|
|
|
witam. a może to blacha która osłania zaciski itd przed wodą i brudami z drogi. lekko zardzewiała a wygieta przy montarzu nowych części daje odgłos tarcia przy naprężeniach w jedną strone gdy nacisk przenosi sie wchodząc w zakręt.. |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 17-08-2009, 09:13
|
|
|
Jak najbardziej może tak być !
Tyle że to tarcza termiczna do ochrony elementów zawieszenia. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
|