Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach
Autor Wiadomość
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
  Wysłany: 13-08-2009, 11:10   [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach

Witam.Ostatnio wymieniałem w swoim E54 tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach(TRW).Po wymianie zaobserwowałem dziwne tarcie z tylnych hamulców podczas szybszego wchodzenia w ostrzejsze zakręty!Zastanawiam się czy to normalne bo przejechałem na nowych hamulcach już ponad 200 km a tarcie nadal występuje.Proszę o jakieś sugestie w tym temacie. :(
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 13-08-2009, 12:12   

Może klocki są luźne, nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały właśnie na zakretach ??
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-08-2009, 12:46   

frost83 napisał/a:
nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały

Dokładnie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 13-08-2009, 12:49   

Blaszki założyłem stare,ale sprawdzę może to one są przyczyną.Dzięki za podpowiedzi i czekam na inne sugestie. :D
 
 
dziamba 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: legionowo
Wysłany: 13-08-2009, 16:28   

Kolego miałem identyczny objaw wymieniałem łożysko w kole i ciiiiisza tylko wydatek ogromny i pustka w portfelu:(( ale sprawdz te blaszki moze to to
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 13-08-2009, 16:45   

Może też być tak jak pisałem kiedyś:
Cytat:
To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.
Efekt tego jest taki że klocek trze cały czas o tarczę , rozgrzewa ją a ta zaczyna wibrować.
Tłoczek można dobrać od innego auta, ja zakupiłem cały zestaw szczęk z innego gala.
Miałem tak e E54A z '96 a w E33A z '89 o dziwo problem nie występuje.


Tyle że z tyłu nie czujesz drgań.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 13-08-2009, 21:36   

Tłoczki są w porządku,chodzą leciutko a dla pewności wszystko oczyściłem i nasmarowałem miedzią.Jeśli chodzi o łożysko to ono raczej huczy niż wydaje odgłos tarcia.Problem pojawia się na niektórych zakrętach.Na prostej jest git. :?:
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 13-08-2009, 22:29   

Jedyne co pozostaje mi doradzić to wycieczka na szarpaki, może w tylnym zawieszeniu jest gdzieś luz i koło nie ma zbieżności.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 13-08-2009, 22:44   

Problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków na nowe .Na starych nie było takich odgłosów.Luzów jako takich raczej nie ma a zbieżność chyba się nie przestawiła podczas wymiany :D .Mam nadzieje że to te blaszki,ale dzięki za sugestie.Czekam na kolejne :D
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-08-2009, 10:16   

Może przewód hamulcowy przykręciłeś w złym miejscu?
_________________

 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 14-08-2009, 10:34   

No to może po prostu te tarcze mają za małą średnicę wewnętrzną ?
Zmierz stare i nowe.

Jeszcze pozostaje układ ręcznego, może jakiś kawałek utlenionej starej tarczy wpadł
pod sprężynę odbijającą okładziny.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
robsky001 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi galant 2.0V6 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 14-08-2009, 15:35   

Witam.Odbyłem dzisiaj dłuższą podróż autem i zaobserwowałem że tarcie występuje nie za każdym razem podczas pokonywania zakrętu.Np.zjeżdżałem na obwodnicę prędkość ok.60km/h w prawo i było słychać chrobotanie a przy zjeździe z obwodnicy podobna prędkość i też w prawo CISZA :shock: ,150 km/h na łuku cisza natomiast kilka razy w mieście na skrzyżowaniach - tarcie :!: Dziwne?!
 
 
gronostaj 
Forumowicz


Auto: galant 2.0 v6 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 97
Skąd: Trzemeśnia
Wysłany: 16-08-2009, 14:52   

witam. a może to blacha która osłania zaciski itd przed wodą i brudami z drogi. lekko zardzewiała a wygieta przy montarzu nowych części daje odgłos tarcia przy naprężeniach w jedną strone gdy nacisk przenosi sie wchodząc w zakręt..
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-08-2009, 09:13   

Jak najbardziej może tak być !
Tyle że to tarcza termiczna do ochrony elementów zawieszenia.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.