Odpowietrzenie sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-08-2009, 21:35 Odpowietrzenie sprzęgła
|
|
|
Witam. Mam mały problem z odpowietrzeniem sprzęgła. Otóż zakupiłem zestaw naprawczy wysprzęglika od japaneze (tłoczek + gumki). Z wymiana nie miałem problemów, lecz mam problem w odpowietrzeniem (biegi niby wchodzą ok, ale wsteczny strasznie zgrzyta wcześniej tego nie było). Jak mam to zrobić, czy potrzebna będzie 2ga osoba do tego? Teraz robiłem to tak: odkręciłem odkręciłem zbiorniczek płynu wlałem jakiś płyn valeo dot 5.1 na maxa. Zacząłem pompować sprzęgło po około 10 razy i odkręcałem odpowietrznik na moment, aż piana i bąbelki przestały się wytwarzać (tak z 10 razy) aż zaczął lecieć sam płyn. Następnie zakręciłem odpowietrznik i zbiornik. Może robię coś źle? Proszę MM o poradę... |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-08-2009, 22:31
|
|
|
Ja robiłem to z drugą osobą...
Wiec najpierw zalałem płyn, potem pompowałem z 4 razy kończąc z pedałem w podłodze. Gdy trzymałem pedał druga osoba odkręcała odpowietrznik. Po zleceniu płynu zakręcała odpowietrznik i czynność powtarzałem jeszcze 3 razy po tym jak skończyły lecieć bąbelki.
Jeżeli to nie pomoże to dochodzi jeszcze regeneracja pompki sprzegła. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-08-2009, 23:12
|
|
|
Ja nie polecam pompowania chyba że chcesz szybciej usunąć stary płyn z układu. Najlepiej wlać płynu na max odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku i czekać aż wyleci spieniony płyn i wszystkie bąbelki. To jest moim zdaniem najlepszy sposób u mnie także pompowanie dawało marne efekty. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2009, 00:01
|
|
|
Zrobiłem jak napisałeś w odnośniku. Napompowałem sprzęgło kilka razy i przytrzymałem pedał sprzęgła w podłodze "kijem od miotły" a następnie odkręciłem odpowietrznik na sekundkę. Płyn siknął ciurkiem (jakbym widział siebie po kilku piwach). Czynność powtórzyłem kilka razy i nic. Pedał sprzęgła twardy biegi wchodzą gładko prócz wstecznego (jeden wielki zgrzyt, choć nie za każdym razem). Jak z całej siły wgniotę sprzegło do podłogi to niby jest ok. Czy można wyregulować jakoś wysokość sprzęgła? Czy płyn którego użyłem jest ok. Niby powinien być dot 4, ale koleś w sklepie powiedział, że ten dot 5.1 podejdzie na bank z tym że ma lepsze parametry (wyższa temp. wrzenia) .? |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 21-08-2009, 07:41
|
|
|
Regulację skoku pedału sprzęgła wykonujesz wkręcając lub wykręcając popychacz tłoczka. Kręcąc w lewo (wkręcanie w pedał) skracasz jego skok w przeciwną stronę wydłużasz. Kręcąc wyczujesz jego jałowe położenie bez naprężeń i nacisków, wówczas pokręć w prawo do lekkiego oporu tak by oparł się na tłoczkach i wówczas będziesz kiał jego największy skok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2009, 13:01
|
|
|
Regulacja nie będzie już potrzebna. Wstałem dziś z rana trochę się przeleciałem i wszystko zrobiło do normy, a nawet lepiej niż do normy, teraz po wymianie tego tłoczka i gumek skrzynia g sprzegło chodzą jak nowe Thnx wszystkim za pomoc... |
|
|
|
 |
|