Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzenie sprzęgła
Autor Wiadomość
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2009, 21:35   Odpowietrzenie sprzęgła

Witam. Mam mały problem z odpowietrzeniem sprzęgła. Otóż zakupiłem zestaw naprawczy wysprzęglika od japaneze (tłoczek + gumki). Z wymiana nie miałem problemów, lecz mam problem w odpowietrzeniem (biegi niby wchodzą ok, ale wsteczny strasznie zgrzyta wcześniej tego nie było). Jak mam to zrobić, czy potrzebna będzie 2ga osoba do tego? Teraz robiłem to tak: odkręciłem odkręciłem zbiorniczek płynu wlałem jakiś płyn valeo dot 5.1 na maxa. Zacząłem pompować sprzęgło po około 10 razy i odkręcałem odpowietrznik na moment, aż piana i bąbelki przestały się wytwarzać (tak z 10 razy) aż zaczął lecieć sam płyn. Następnie zakręciłem odpowietrznik i zbiornik. Może robię coś źle? Proszę MM o poradę...
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2009, 22:31   

Ja robiłem to z drugą osobą...

Wiec najpierw zalałem płyn, potem pompowałem z 4 razy kończąc z pedałem w podłodze. Gdy trzymałem pedał druga osoba odkręcała odpowietrznik. Po zleceniu płynu zakręcała odpowietrznik i czynność powtarzałem jeszcze 3 razy po tym jak skończyły lecieć bąbelki.

Jeżeli to nie pomoże to dochodzi jeszcze regeneracja pompki sprzegła.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-08-2009, 23:12   

Ja nie polecam pompowania chyba że chcesz szybciej usunąć stary płyn z układu. Najlepiej wlać płynu na max odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku i czekać aż wyleci spieniony płyn i wszystkie bąbelki. To jest moim zdaniem najlepszy sposób u mnie także pompowanie dawało marne efekty.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2009, 23:40   

Grahamos,
dawało marne efekty, bo nie było to zrobione jak należy

opisywałem dokładnie jak postepować z wysprzeglikiem i jak odpowietrzyć skutecznie układ:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28856

powodzenia
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2009, 00:01   

Zrobiłem jak napisałeś w odnośniku. Napompowałem sprzęgło kilka razy i przytrzymałem pedał sprzęgła w podłodze "kijem od miotły" :-) a następnie odkręciłem odpowietrznik na sekundkę. Płyn siknął ciurkiem (jakbym widział siebie po kilku piwach). Czynność powtórzyłem kilka razy i nic. Pedał sprzęgła twardy biegi wchodzą gładko prócz wstecznego (jeden wielki zgrzyt, choć nie za każdym razem). Jak z całej siły wgniotę sprzegło do podłogi to niby jest ok. Czy można wyregulować jakoś wysokość sprzęgła? Czy płyn którego użyłem jest ok. Niby powinien być dot 4, ale koleś w sklepie powiedział, że ten dot 5.1 podejdzie na bank z tym że ma lepsze parametry (wyższa temp. wrzenia) .?
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 21-08-2009, 07:41   

Regulację skoku pedału sprzęgła wykonujesz wkręcając lub wykręcając popychacz tłoczka. Kręcąc w lewo (wkręcanie w pedał) skracasz jego skok w przeciwną stronę wydłużasz. Kręcąc wyczujesz jego jałowe położenie bez naprężeń i nacisków, wówczas pokręć w prawo do lekkiego oporu tak by oparł się na tłoczkach i wówczas będziesz kiał jego największy skok.
_________________

 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2009, 13:01   

Regulacja nie będzie już potrzebna. Wstałem dziś z rana trochę się przeleciałem i wszystko zrobiło do normy, a nawet lepiej niż do normy, teraz po wymianie tego tłoczka i gumek skrzynia g sprzegło chodzą jak nowe :-) Thnx wszystkim za pomoc...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.