Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-08-2009, 17:29   [CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku

Witam !
Podczas porannego odpalania silnika auto za każdym razem gaśnie tzn. pierwsze przekręcenie i silnik załapie i od razu zgaśnie i tak dwa trzy razy. Za którymś razem załapie ale ma niskie obroty ok. 1000 obr/min ale po dodaniu gazu wchodzi normalnie na ssanie i trzyma ok. 1500-2000 obr/min.
Można normalnie jechać ale jeśli silnik się nie nagrzeje do normalnej temperatury to zdarza się tak ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadną bardzo nisko i ciężko go wprowadzić na normalne. Tak jak by go zalewało. Dzieje się tak na paliwie i gazie ( sekwencja ) , natomiast po zagrzaniu wszystko jest dobrze.
Czyściłem przepustnice, zmieniałem świece i przewody wysokiego napięcia, sprawdzałem silnik krokowy (czyściłem i smarowałem), sprawdzałem kondensatory w ECU ale niestety bez efektu.
Co jeszcze można zrobić ?
Pozdr.
_________________

 
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16-08-2009, 09:30   

To coś w tych aparatach zapłonowych się starzeje ?
Cewkę akurat mam zamontowaną nową bo poprzednia się spaliła natomiast moduł pozostał stary.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie silniczka krokowego… przekręcam kluczyk – słychać bzyczenie silniczka ( ok. 2-3 sek.) zapalam auto i wówczas gdy silnik nie odpali i zgaśnie to jak zapalam za drugim razem to tez powinien bzyczeć jak za pierwszym razem czy nie ?
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-08-2009, 23:52   

Stein napisał/a:
podmienił bym aparat zapłonowy od kogoś na chwile, może nie dawać rady na zimnym silniku


nie. Jego aparat zapłonowy powinien sprawdzić w innym colcie, nie na odwrót, bo może komuś uszkodzić aparat, jeśli coś u niego go zepsuło. Tak będzie bezpieczniej.
 
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-08-2009, 20:54   

Dzisiaj wymieniłem cały aparat zapłonowy i dalej to samo ...
Co to może jeszcze być ?
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2009, 08:34   

Kiedy ostatni raz były regulowane zawory?
_________________
7,60/100
 
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29-08-2009, 15:05   

Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam
 
 
 
Muri 
Forumowicz
Żółtodziób

Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-08-2009, 22:24   

Jezeli moge podpiac sie pod temat i nie zakladac nowego.
Czy tykanie silnika (najprawdopodobniej zawory) mozna zlikwidowac?
I kolejne pytanie: czy duzo roboty jest przy regulacji zaworow?


Pozdro
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2009, 08:32   

oko_81 napisał/a:
Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam


No właśnie tak stawiałem :)
_________________
7,60/100
 
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 03-09-2009, 16:29   

Jeśli zawory masz za lużno ustawione to bedzie je słychac ( tak jak piszesz tykanie)
Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka ;)
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2009, 16:32   

oko_81 napisał/a:
Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka ;)


...za to jaka frajda jak nie ma problemów przy odpalaniu na zimnym a i autko się lepiej zbiera z dolnego zakresu obrotów :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Muri 
Forumowicz
Żółtodziób

Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-09-2009, 21:23   

Specjalnych problemow przy odpalaniu nie ma, ale czasami trzeba dluzej zakrecic.
Moglby ktos z grubsza wytlumaczyc co jest potrzebne i jak sie do tego zabrac? ;:
Z gory dzieki.


Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.