[CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-08-2009, 17:29 [CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku
|
|
|
Witam !
Podczas porannego odpalania silnika auto za każdym razem gaśnie tzn. pierwsze przekręcenie i silnik załapie i od razu zgaśnie i tak dwa trzy razy. Za którymś razem załapie ale ma niskie obroty ok. 1000 obr/min ale po dodaniu gazu wchodzi normalnie na ssanie i trzyma ok. 1500-2000 obr/min.
Można normalnie jechać ale jeśli silnik się nie nagrzeje do normalnej temperatury to zdarza się tak ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadną bardzo nisko i ciężko go wprowadzić na normalne. Tak jak by go zalewało. Dzieje się tak na paliwie i gazie ( sekwencja ) , natomiast po zagrzaniu wszystko jest dobrze.
Czyściłem przepustnice, zmieniałem świece i przewody wysokiego napięcia, sprawdzałem silnik krokowy (czyściłem i smarowałem), sprawdzałem kondensatory w ECU ale niestety bez efektu.
Co jeszcze można zrobić ?
Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 16-08-2009, 09:30
|
|
|
To coś w tych aparatach zapłonowych się starzeje ?
Cewkę akurat mam zamontowaną nową bo poprzednia się spaliła natomiast moduł pozostał stary.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie silniczka krokowego… przekręcam kluczyk – słychać bzyczenie silniczka ( ok. 2-3 sek.) zapalam auto i wówczas gdy silnik nie odpali i zgaśnie to jak zapalam za drugim razem to tez powinien bzyczeć jak za pierwszym razem czy nie ? |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2009, 23:52
|
|
|
Stein napisał/a: | podmienił bym aparat zapłonowy od kogoś na chwile, może nie dawać rady na zimnym silniku |
nie. Jego aparat zapłonowy powinien sprawdzić w innym colcie, nie na odwrót, bo może komuś uszkodzić aparat, jeśli coś u niego go zepsuło. Tak będzie bezpieczniej. |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-08-2009, 20:54
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem cały aparat zapłonowy i dalej to samo ...
Co to może jeszcze być ? |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2009, 08:34
|
|
|
Kiedy ostatni raz były regulowane zawory? |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-08-2009, 15:05
|
|
|
Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Muri
Forumowicz Żółtodziób
Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:24
|
|
|
Jezeli moge podpiac sie pod temat i nie zakladac nowego.
Czy tykanie silnika (najprawdopodobniej zawory) mozna zlikwidowac?
I kolejne pytanie: czy duzo roboty jest przy regulacji zaworow?
Pozdro |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2009, 08:32
|
|
|
oko_81 napisał/a: | Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam |
No właśnie tak stawiałem |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
oko_81
Mitsumaniak

Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 03-09-2009, 16:29
|
|
|
Jeśli zawory masz za lużno ustawione to bedzie je słychac ( tak jak piszesz tykanie)
Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2009, 16:32
|
|
|
oko_81 napisał/a: | Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka |
...za to jaka frajda jak nie ma problemów przy odpalaniu na zimnym a i autko się lepiej zbiera z dolnego zakresu obrotów |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Muri
Forumowicz Żółtodziób
Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 45 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-09-2009, 21:23
|
|
|
Specjalnych problemow przy odpalaniu nie ma, ale czasami trzeba dluzej zakrecic.
Moglby ktos z grubsza wytlumaczyc co jest potrzebne i jak sie do tego zabrac? ;:
Z gory dzieki.
Pozdro |
|
|
|
 |
|