[EAxx] Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 04-03-2009, 12:12
|
|
|
sądze że to że jest to JOBD to tylko kwestia oprogramowania.
Jednak skoro standart ma być ten sam wszędzie, to raczej dowolny program to powinien odczytać.
Jak coś to na przyszły tydzień wezne kabelek OBD do poznania i możemy się zgadać, pasują mi głównie czwartki, ewentualnie piątki (czasami tylko z rana) |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 04-03-2009, 22:17
|
|
|
ubek napisał/a: | siudii napisał/a: | ubek napisał/a: | ... Podaj więcej szczegółów. |
Trochę do poczytania na temat tego komputerka jest TUTAJ. |
A znasz kogoś, kto to zastosował w EA 2.5 V6? |
no ja mam juz od ponad 1.5 roku, nawet fajnie działa kwestia regulacji, będę miał chwile porobie foto jak w aucie to wygląda, |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-03-2009, 11:46
|
|
|
migro napisał/a: |
Jeżeli w VR4 jest OBD II to powinno działać
Nie lutuj EPROMA bezposrednio na płytce (w razie nowej wersji łatwiej wymienić, jak nie umiesz lutowac nie przegrzejesz go (tu podstawka), nie lutuj monitorka na płytce, możesz go później wmontować, gdzie chcesz (np.: gniazdo)
|
Już zmontowany. Wersja C. Jeszcze nie sprawdziłem czy łączy się z 6A13TT, bo auto mam w serwisie i bedę miał jutro.
Póki co to mam kilka innych uwag do tego kitu:
1. Trzeba uważnie przeczytać kilka razy instrukcję, by wpaść na to, że mamy tam LEDa i fotodiodę (obie wyglądają identycznie) - w pierwszej chwili myślałem, że dostałem jednego LEDa uwalonego (a to była fotodioda)
2. Układ dla wprawnych elektroników co potrafią "kleić" układy SMD. Amatorom nie polecam.
3. Dlatego moim zdaniem podstawki pod eproma i wyświetlacz już nie mają takiego znaczenia (choć pożyteczne), bo jak potrafi się dobrze nakleić SMD na płytkę, to i wylutowanie eproma, czy wyświetlacza to pikuś. Ja mam bezpośrednio do płytki.
4. Potencjometr od kontrastu skręcony na full, więc po pierwszym odpaleniu myślałem, że układ nie działa (wyświetlacz nic nie pokazywał), dopiero po skręceniu kontrastu wyszły znaki.
I tyle na razie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 06-03-2009, 12:29
|
|
|
Można prosic jakies fotki? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-03-2009, 17:15
|
|
|
No i dzisiaj podłączyłem to niemieckie cudo...
I... nic.
Zero komunikacji z kompem. Inny protokół. Pozostaje jeszcze mi podpiąć do zwykłych Galantów EAxx by zobaczyć czy działa w ogóle w Galantach (zaczynam podejrzewać, że ten spis aut to może być lipa).
Póki co, odkładam na półkę... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2009, 23:16
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | No i dzisiaj podłączyłem to niemieckie cudo...
I... nic. | U mnie działa. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29-08-2009, 23:34
|
|
|
Wrzućcie może jakies fotki bo ciekawość nie daje mi spokoju.:))
migro masz silnik 6A13?? Chętnie sprawiłbym sobie to cudeńko. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:28
|
|
|
O wlasnie. Migro, dawaj fotki i link do miejsca gdzie kupiles owe cudo. |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2009, 11:46
|
|
|
pipi_ja napisał/a: | migro masz silnik 6A13?? | Tak Faza napisał/a: | O wlasnie. Migro, dawaj fotki i link do miejsca gdzie kupiles owe cudo. | Klik
Klik
Fotki podeślę później. Maciek napisał/a: | migro, potwierdź też rocznik swojego Gala. Wydawało mi się że podawałeś 2001 więc nie wszystko co działa u Ciebie będzie banglać w starszych EA5x | Ten komputerek działa tylko w poliftowych 2.0 i 2.5. Lista. Co mi się nie podoba w tym komputerku, to to, że nie ma średniej prędkości i średniego spalania i nie można dostosować spalania do LPG. Dobre jest pokazywanie błędów.
Ruscy wymyslili coś takiego Klik Tak to wygląda i działa. Klik Klik Zabudowanie tego podobno nie jest trudne. Trzeba się podłączyc pod licznik, wskaźnik poziomu paliwa i jeden wtryskiwacz. Gościu na niemieckim forum to podłączał i dokładnie opisał. Ten komputerek pokazuje średnie zużycie, ilość paliwa w baku, ile się jeszcze przejedzie, koszt podróży, średniaprędkość itd. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2009, 20:52
|
|
|
Tylko koszt tego komputerka jest dosc spory, autor tego filmiku chce za komputerek 120euro. |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 16-11-2009, 22:39 Komputer pokładowy
|
|
|
hej, dobra chłopaki potrzebuje waszej opinii bo mnie to gryzie, dziś w chwili wolnej w pracy wbudowałem kompa w licznik (wcześniej miałem w zegarku na kokpicie tam na środku pod szybą) dalej by tam się znajdował ale była jedna wada w słoneczne dni słabo widać,
co o tym myślicie??
ps. nie są dopracowane szczegóły, proszę się nie czepiać o jakość wykonania w oryginale się postaram bardziej, to jest licznik do prób |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 16-11-2009, 22:48
|
|
|
Jeżeli mam się nie czepiać estetyki, to zbieram szczękę z podłogi. Świetny pomysł, projekt i wykonanie.
Do temperatury podpiąłeś się do Galantowych czujników, czy prowadzisz własne? |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2009, 22:52
|
|
|
Wg mnie lepiej by to wygladalo pomiedzy predkosciomierzm i obrotomierzem, tylko tam zbytnio nie ma miejsca, ponadto kontrsat kolorów troche za mocny, spory gabaryt, ciezko znalezc odpowiednie miejsce w liczniku na niego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
|
|
|
 |
|