Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Komputer pokładowy
Autor Wiadomość
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 04-03-2009, 12:12   

sądze że to że jest to JOBD to tylko kwestia oprogramowania.
Jednak skoro standart ma być ten sam wszędzie, to raczej dowolny program to powinien odczytać.
Jak coś to na przyszły tydzień wezne kabelek OBD do poznania i możemy się zgadać, pasują mi głównie czwartki, ewentualnie piątki (czasami tylko z rana)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 04-03-2009, 22:17   

ubek napisał/a:
siudii napisał/a:
ubek napisał/a:
... Podaj więcej szczegółów.

Trochę do poczytania na temat tego komputerka jest TUTAJ.

A znasz kogoś, kto to zastosował w EA 2.5 V6?


no ja mam juz od ponad 1.5 roku, nawet fajnie działa kwestia regulacji, będę miał chwile porobie foto jak w aucie to wygląda,
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-03-2009, 11:46   

migro napisał/a:

Jeżeli w VR4 jest OBD II to powinno działać
Nie lutuj EPROMA bezposrednio na płytce (w razie nowej wersji łatwiej wymienić, jak nie umiesz lutowac nie przegrzejesz go (tu podstawka), nie lutuj monitorka na płytce, możesz go później wmontować, gdzie chcesz (np.: gniazdo)



Już zmontowany. Wersja C. Jeszcze nie sprawdziłem czy łączy się z 6A13TT, bo auto mam w serwisie i bedę miał jutro.
Póki co to mam kilka innych uwag do tego kitu:
1. Trzeba uważnie przeczytać kilka razy instrukcję, by wpaść na to, że mamy tam LEDa i fotodiodę (obie wyglądają identycznie) - w pierwszej chwili myślałem, że dostałem jednego LEDa uwalonego (a to była fotodioda) :oops:
2. Układ dla wprawnych elektroników co potrafią "kleić" układy SMD. Amatorom nie polecam.
3. Dlatego moim zdaniem podstawki pod eproma i wyświetlacz już nie mają takiego znaczenia (choć pożyteczne), bo jak potrafi się dobrze nakleić SMD na płytkę, to i wylutowanie eproma, czy wyświetlacza to pikuś. Ja mam bezpośrednio do płytki.
4. Potencjometr od kontrastu skręcony na full, więc po pierwszym odpaleniu myślałem, że układ nie działa (wyświetlacz nic nie pokazywał), dopiero po skręceniu kontrastu wyszły znaki.
I tyle na razie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 06-03-2009, 12:29   

Można prosic jakies fotki?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 07-03-2009, 17:15   

No i dzisiaj podłączyłem to niemieckie cudo...

I... nic. :evil: :evil:
Zero komunikacji z kompem. Inny protokół. Pozostaje jeszcze mi podpiąć do zwykłych Galantów EAxx by zobaczyć czy działa w ogóle w Galantach (zaczynam podejrzewać, że ten spis aut to może być lipa).
Póki co, odkładam na półkę... :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 29-08-2009, 23:16   

swinks_UK napisał/a:
No i dzisiaj podłączyłem to niemieckie cudo...

I... nic. :evil: :evil:
U mnie działa.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 29-08-2009, 23:34   

Wrzućcie może jakies fotki bo ciekawość nie daje mi spokoju.:))
migro masz silnik 6A13?? Chętnie sprawiłbym sobie to cudeńko.
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 30-08-2009, 22:28   

O wlasnie. Migro, dawaj fotki i link do miejsca gdzie kupiles owe cudo.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-08-2009, 08:37   

migro, potwierdź też rocznik swojego Gala. Wydawało mi się że podawałeś 2001 więc nie wszystko co działa u Ciebie będzie banglać w starszych EA5x
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 31-08-2009, 11:46   

pipi_ja napisał/a:
migro masz silnik 6A13??
Tak
Faza napisał/a:
O wlasnie. Migro, dawaj fotki i link do miejsca gdzie kupiles owe cudo.
Klik
Klik
Fotki podeślę później.
Maciek napisał/a:
migro, potwierdź też rocznik swojego Gala. Wydawało mi się że podawałeś 2001 więc nie wszystko co działa u Ciebie będzie banglać w starszych EA5x
Ten komputerek działa tylko w poliftowych 2.0 i 2.5. Lista. Co mi się nie podoba w tym komputerku, to to, że nie ma średniej prędkości i średniego spalania i nie można dostosować spalania do LPG. Dobre jest pokazywanie błędów.
Ruscy wymyslili coś takiego Klik Tak to wygląda i działa. Klik Klik Zabudowanie tego podobno nie jest trudne. Trzeba się podłączyc pod licznik, wskaźnik poziomu paliwa i jeden wtryskiwacz. Gościu na niemieckim forum to podłączał i dokładnie opisał. Ten komputerek pokazuje średnie zużycie, ilość paliwa w baku, ile się jeszcze przejedzie, koszt podróży, średniaprędkość itd.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2009, 20:52   

Tylko koszt tego komputerka jest dosc spory, autor tego filmiku chce za komputerek 120euro.
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 16-11-2009, 22:39   Komputer pokładowy

hej, dobra chłopaki potrzebuje waszej opinii bo mnie to gryzie, dziś w chwili wolnej w pracy wbudowałem kompa w licznik (wcześniej miałem w zegarku na kokpicie tam na środku pod szybą) dalej by tam się znajdował ale była jedna wada w słoneczne dni słabo widać,






co o tym myślicie??


ps. nie są dopracowane szczegóły, proszę się nie czepiać o jakość wykonania w oryginale się postaram bardziej, to jest licznik do prób :)
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 16-11-2009, 22:48   

Jeżeli mam się nie czepiać estetyki, to zbieram szczękę z podłogi. Świetny pomysł, projekt i wykonanie.
Do temperatury podpiąłeś się do Galantowych czujników, czy prowadzisz własne?
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 22:52   

Wg mnie lepiej by to wygladalo pomiedzy predkosciomierzm i obrotomierzem, tylko tam zbytnio nie ma miejsca, ponadto kontrsat kolorów troche za mocny, spory gabaryt, ciezko znalezc odpowiednie miejsce w liczniku na niego :-(
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 16-11-2009, 22:55   

nie jestem autorem komputerka, ja tylko złorzyłem to wszystko do kupy,
autor komputerka : http://forum.ep.com.pl/vi...der=asc&start=0


ma dodatkowe czujniki temp 7pln szt:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.