[EAxx] ECU silnika - lokalizacja |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-10-2008, 10:58
|
|
|
Rozmawiałem dziś z elektronikiem samochodowym. Wyjaśniłem mu o co chodzi, jak sprawdzałem itd. Nie musiałem mu nawet mówić jakie wartości napięć podaje service manual. Jak usłyszał, że czujnik wału podaje 8V to odrazu mi przerwał i powiedział, że to wina ECU.
Znalazłem ECU do mojego Galanta, ale ten elektronik poleca mi naprawę mojego, bo będzie większy problem z immobiliserem :/ Niestety oni nie naprawiają komputerów.
Rozmawiałem dziś z Bartkiem, mam się z nim kontaktować wieczorem. Może coś pomoże
[ Dodano: 25-10-2008, 14:55 ]
Wyjaśniło się za wysokie napięcie na czujniku położenia wału. Powodował je uszkodzony obrotomierz. Niestety czujnik położenia wału chyba jest uszkodzony, bo błąd wciąż występuje po zrestetowaniu. Pozostaje problem wentylatora. ECU podaje cały czas potencjał zerowy. Bartek wytłumaczył mi, że w galancie jest płynnie regulowana prędkość obrotowa, proporcjonalna do napięcia podawanego przez ECU. Będę szukał, narazie nie wiem co generuje napięcie w ECU. Jest tam spory rezystor do którego doprowadzona jest cieniutka ścieżka, a za nim gruba... Ale elektryka poszła na drugi plan, bo narazie walczę z mechaniczną usterką. Więcej w dziale nasze miśki. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-09-2009, 20:48
|
|
|
Witam wszystkich. Chciałem się podpiąć do tematu ECU w galu dieslu, tzn. mam gala z 98r. i moje pytanie jest takie:czy po wymianie akumulatora należy tak jak w benzynie "uczyć kompa" od nowa??? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:50
|
|
|
BigTomala, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-09-2009, 09:09
|
|
|
A ja sięprzyznam, że diesla nigdy nie uczyłem... A kilka razy już odpinałem ECU. Obroty wzorowe... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-09-2009, 12:56
|
|
|
A ja dziś zrobiłem reset, wcześniej też odpinałem aku bez resetu i wszystko było ok. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 10-10-2009, 12:22
|
|
|
Wczoraj spróbowałem w.w. wskazówek i chyba się udało.Na biegu jałowym obroty silnika już mi tak nie spadają jak wcześniej.
Swoją drogą to czasami byłem mocno zaskoczony bo obroty spadały do 500 obr/min stojąc na światłach a silnik mimo to pracował równomiernie,wciskałem wtedy minimalnie pedał gazu bo tak niskie obroty silnika napewno miśkowi nie pasują. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2013, 18:35
|
|
|
Hej,
Czy wie ktoś może które elementy na płytce komputera ECU odpowiadają za regulację obrotów (silnik krokowy) ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2013, 18:50
|
|
|
Jeśli zadajesz to pytanie tzn że chcesz popsuć sterownik |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2013, 19:57
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jeśli zadajesz to pytanie tzn że chcesz popsuć sterownik |
to sie nazywa desperacja |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2013, 21:13
|
|
|
Napisz ze szczegółami co się dzieje. ECU raczej odpada... |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
|