[EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
CVC
Nowy Forumowicz
Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20-10-2009, 14:24 [EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy
|
|
|
witam
na postoju silnik nagrzewa sie do swojej odpowiedenij temperatury pracy.
jednak w trakcie jazdy temperatura spada gdzies do polowy tego co powinno byc.
czy jest to wina termostatu? jesli tak to gdzie on sie znajduje?
pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-06-2015, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20-10-2009, 14:37
|
|
|
prędzej czujnik temp. , jesli to by był termostat to prędzej temp. by rosła jak malała !! |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:02
|
|
|
Damooo napisał/a: | jesli to by był termostat to prędzej temp. by rosła jak malała !! | Dokładnie odwrotnie. Termostat do wymiany. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:13
|
|
|
Damooo, takie usterki czujnika się nie zdarzają. Może pokazywać źle, ale z czasem nie zmieni rezystancji w tej samej temp. Na 99% termostat. |
|
|
|
 |
CVC
Nowy Forumowicz
Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:18
|
|
|
no dobrze, a gdzie on sie znajduje? to jutro sobie wymienie |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:24
|
|
|
Przy silniku, tam gdzie wchodzi powrotny wąż z chłodnicy. |
|
|
|
 |
CVC
Nowy Forumowicz
Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20-10-2009, 16:01
|
|
|
rozumiem ze powrotnym wezem jest waz dolny, a wchodzi on z prawej strony silnika, czyli to by bylo to miejsce zaznaczone kolkiem?
i w ktorym miejscu najlepiej spuszczac plyn z ukladu chlodzenia w ramach jego wymiany?
 |
Ostatnio zmieniony przez CVC 30-11-2009, 19:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-10-2009, 16:08
|
|
|
Tak, dokładnie w tym miejscu. W chłodnicy powinieneś mieć zaworek do spuszczania płynu, na samym dole, patrząc z góry to po lewej stronie... |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25-10-2009, 22:01
|
|
|
Zrobiło się zimno i też u siebie zaobserwowałem ze na trasie temperatura szybko opada...
Mam pytanie odnośnie termostatu. Wymienia się całość czy jest tam jakiś wkład i jaka orientacyjnie jest cena tej części? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 22:10
|
|
|
wawer82, od 40 do 80zł, w zaleznosci od producenta, osobiscie jezeli chodzi o marke ponad 90% termostatow ktore montowałem to Wahler (stoosowane w oryginale w audi jak sie nie myle) bardzo dobrze sie spisuja, do Gala 2.0 placilem za Wahera bez znizek jakies 75zł, przy czym HBJakoparts kosztował 60zł. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-10-2009, 10:16
|
|
|
A ja zapłaciłem za swój 20zł z allegro. Firmy HKT. |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-10-2009, 14:25
|
|
|
Dzieki za szybko odpowiedz. Jeszcze mam pytanie czysto techniczne.
Montowany jest na silikon czy trzeba kupić uszczelkę? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-10-2009, 14:30
|
|
|
Uszczelki są czasem w zestawie. Bardziej eleganckie rozwiązanie to uszczelka, ale silikon powinien dać radę. U mnie braku "laku" poszła tekturowa uszczelka, klej polimerowy i zero przecieków |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-10-2009, 16:15
|
|
|
Kiedyś zakupiłem BARDZO DOBRY silikon do pomp wodnych ( niebieski ) był , i koleś w sklepie powiedział że bez wahania można go zamiast uszczelki dać pod warunkiem że zrobi sie to jak należy ( ładnie wyczyścić ,odtłuścić , i dać mu wyschnąć )a i kosztował 14 zł , a świetnie sie nadaje do uszczelniania innych miejsc , oczywiście w granicach rozsądku |
_________________ ff |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-11-2009, 15:59
|
|
|
Jestem po wymianie termostatu. O dziwo ale siedział u mnie jeszcze oryginał z roku 97
Jeśli chodzi o sama wymiane to szybko i sprawnie. Wystarczy zdemontować przepływke i jest dobry dostęp.Na termostat zakładana jest gumowa uszczelka(dostepna razem z termostatem) która w momencie dokręcenia obudowy jest ściśnięta i wszystko jest szczelne. U mnie nie było tam śladów po jakimkolwiek sylikonie. Należny pamiętać aby termostat włożyć zaworkiem do góry.
Skręciłem na sucho i jest sucho Temperatura utrzymuje się teraz w normie. |
|
|
|
 |
|