Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy
Autor Wiadomość
CVC 
Nowy Forumowicz

Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: wawa
Wysłany: 20-10-2009, 14:24   [EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy

witam
na postoju silnik nagrzewa sie do swojej odpowiedenij temperatury pracy.
jednak w trakcie jazdy temperatura spada gdzies do polowy tego co powinno byc.
czy jest to wina termostatu? jesli tak to gdzie on sie znajduje?
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez robertdg 14-06-2015, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-10-2009, 14:37   

prędzej czujnik temp. , jesli to by był termostat to prędzej temp. by rosła jak malała !!
_________________
ff
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2009, 15:02   

Damooo napisał/a:
jesli to by był termostat to prędzej temp. by rosła jak malała !!
Dokładnie odwrotnie. Termostat do wymiany.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-10-2009, 15:13   

Damooo, takie usterki czujnika się nie zdarzają. Może pokazywać źle, ale z czasem nie zmieni rezystancji w tej samej temp. Na 99% termostat.
 
 
CVC 
Nowy Forumowicz

Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: wawa
Wysłany: 20-10-2009, 15:18   

no dobrze, a gdzie on sie znajduje? :) to jutro sobie wymienie :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-10-2009, 15:24   

Przy silniku, tam gdzie wchodzi powrotny wąż z chłodnicy.
 
 
CVC 
Nowy Forumowicz

Auto: ea2a at
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: wawa
Wysłany: 20-10-2009, 16:01   

rozumiem ze powrotnym wezem jest waz dolny, a wchodzi on z prawej strony silnika, czyli to by bylo to miejsce zaznaczone kolkiem?
i w ktorym miejscu najlepiej spuszczac plyn z ukladu chlodzenia w ramach jego wymiany?

Ostatnio zmieniony przez CVC 30-11-2009, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-10-2009, 16:08   

Tak, dokładnie w tym miejscu. W chłodnicy powinieneś mieć zaworek do spuszczania płynu, na samym dole, patrząc z góry to po lewej stronie...
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 25-10-2009, 22:01   

Zrobiło się zimno i też u siebie zaobserwowałem ze na trasie temperatura szybko opada...
Mam pytanie odnośnie termostatu. Wymienia się całość czy jest tam jakiś wkład i jaka orientacyjnie jest cena tej części?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 22:10   

wawer82, od 40 do 80zł, w zaleznosci od producenta, osobiscie jezeli chodzi o marke ponad 90% termostatow ktore montowałem to Wahler (stoosowane w oryginale w audi jak sie nie myle) bardzo dobrze sie spisuja, do Gala 2.0 placilem za Wahera bez znizek jakies 75zł, przy czym HBJakoparts kosztował 60zł.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-10-2009, 10:16   

A ja zapłaciłem za swój 20zł z allegro. Firmy HKT.
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 26-10-2009, 14:25   

Dzieki za szybko odpowiedz. Jeszcze mam pytanie czysto techniczne.
Montowany jest na silikon czy trzeba kupić uszczelkę?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-10-2009, 14:30   

Uszczelki są czasem w zestawie. Bardziej eleganckie rozwiązanie to uszczelka, ale silikon powinien dać radę. U mnie braku "laku" poszła tekturowa uszczelka, klej polimerowy i zero przecieków :)
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-10-2009, 16:15   

Kiedyś zakupiłem BARDZO DOBRY silikon do pomp wodnych ( niebieski ) był , i koleś w sklepie powiedział że bez wahania można go zamiast uszczelki dać pod warunkiem że zrobi sie to jak należy ( ładnie wyczyścić ,odtłuścić , i dać mu wyschnąć )a i kosztował 14 zł :D :D :D , a świetnie sie nadaje do uszczelniania innych miejsc , oczywiście w granicach rozsądku
_________________
ff
 
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 29-11-2009, 15:59   

Jestem po wymianie termostatu. O dziwo ale siedział u mnie jeszcze oryginał z roku 97 :wink:
Jeśli chodzi o sama wymiane to szybko i sprawnie. Wystarczy zdemontować przepływke i jest dobry dostęp.Na termostat zakładana jest gumowa uszczelka(dostepna razem z termostatem) która w momencie dokręcenia obudowy jest ściśnięta i wszystko jest szczelne. U mnie nie było tam śladów po jakimkolwiek sylikonie. Należny pamiętać aby termostat włożyć zaworkiem do góry.
Skręciłem na sucho i jest sucho :wink: Temperatura utrzymuje się teraz w normie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.