Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Świecąca kontrolka ABS
Autor Wiadomość
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 19-10-2009, 15:32   

to co by nie zakladac nowego tematu,
pytalem w innym, odpowiedzi jednoznaczej nie otrzymalem, na forum nic nie znalazlem wiec pytam jeszcze raz

swiecila sie kontrolka absu- okazalo sie ze byl odpiety komputer,
wczesniej hamulce odbrze dzialaly, no ale nie bylo absu
podlaczylem komputer zresetowalem stare bledy aby dowiedziec sie o aktualnych. po jezdzie nic nie wyskoczylo. na szutrowej drodze jadac ok 40km/h przy hamowaniu do pewnego momentu wcisniecia hamowal normalnie ale az w koncu pedal hamulca dziwnie z lekkoscia wpadl w podloge, kola sie zblokowaly, puszczajac hamulec dalej byly zblokowane, dopiero pod kompletnym zatrzymaniu hamulce odpuscily
przy nastepnej probie z ta sama predkoscia pedal znowu wpadl w podloge, hamulce sie zblokowaly po odpuszczeniu dalej zblokowane, ale po wcisnieciu jeszcze raz nie za mocno odblokowaly sie.
kontrolka ABSu nie swieci sie jak by byl blad.
po podpieciu 1pinu pod mase nie wymryguje zadnych bledow tylko mruga jak by ich nie bylo..
co moze byc wina takiej sytuacji?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 18:45   

P1r4t, juz w tym poscie odpisalem Ci na twój problem >>KLICK<< staraj sie nie dublowac i nie rozszerzac tematu w innych postach, moja odpowiedz brzmiala następujaco:
W nowszych samochodach pompy hamulcowe ABS (ESP) ustawia sie na kompie, koryguje sie ich nastawy wzgledem mocy silnika, zastosowanego zawieszenia (wazne oznaczenie sprezyn), koduje sie je z numerem VIN samochodu i pompa powinna dzialac OK, podejrzewam ze tutaj tez jest dokladnie taki sam system, jednak nie dam sobie glowy uciac ze pompa bedzie przypisana do numeru VIN samochodu, bo jezeli tak bedzie to czeka Cie kupno nowej pompy, gdyz raz zaprogramowana pompa w danym samochodzie bedzie dzialac tylko w nim, w tym przypadku Twoim jedynym ratunkiem jest podjechanie do fachowego warsztatu diagnostycznego i diagnoza pompy ABS na kompie, ewentualnie ASO, pompa jest sterowania elektroniczne, tutaj tez moze byc wada samego komputera sterujacego co tez sie zdarza (moze dlatego ktos go wypial).
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 19-10-2009, 22:59   

no dobrze, ale czakalem az odpowie jeszcze ktos, ale moje pytanie przeminelo za czyims innym i jedynie Ty sie wypowiedziales i nie jestes pewien.
Moze ktos mial podobny przypadek i moze stwierdzic ze u niego tez tak bylo i np wymienil pompe i bylo ok, albo pojechal na diagnostyke i tam usunal blad..
Stracliem prace i nie stac mnie na wydanie 150z w asol zeby ktos tylko mi powiedzial "do wymiany pompa" albo "do wymiany komputer" i ze musze kupic nowa ktora zapewne ma horendalna cene.
nie jest to nowszy samochod tylko z 97roku, wiec nie mniemam ze bylo takie przypisywanie.
Dlatego moze ktos jeszcze sie wypowie, i np jesli to wina pompy to jesli jest mozliwosc to kupie pompe uzywana (sprawna) i bedzie ok. nie chce sie ladowac w zbedne koszta.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-10-2009, 00:34   

P1r4t, sytuacja niestety nie jest jednoznaczna, ja moglbym napisac ze mialem taki sam przypadek i pompa byla do wymiany, ktos inny napisalby ze komputer byl walniety, i tak tasowaliby uzytkownicy swoje przejscia i doswiadczenia, a ty bys mial mocny metlik w glowie, dlatego pisze diagnostyka komputerem powinna rozwiazac twoj problem i zaoszczedzic wiele twoich pieniedzy, nie ma gwarancji tez ze VIN byl czy tez nie byl przypisywany do pompy, znajac technike japonska w tych latach moglobyc to juz robione, tak jak chocby dla porownania chlodenie turbin ciecza, stosowane w galu pod koniec lat 90, zachodnie koncerny (niemieckie, francuskie) zaczely te rozwiazanie stosowac co najwyzej 2 do 3 lat temu. Wiec jak sam widzisz nikt Ci nie poda rozwiazania na tacy, najwidoczniej ktos musial miec powod aby wypiac pompe ABS, zawsze mozesz zadzwonic do uprzedniego wlasciciela i zapytac sie czy cos wie na ten temat, ale przedewszystkim powiedziec mu zeby nie sciemnial bo i tak woda po kisielu, musisz go usiadomic ze zalezy Ci na sprawnym rozwiazaniu problemu, i zapytac sie dlaczego bylo zrobione w taki sposob. Zycze POWODZENIA
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-10-2009, 11:09   

Rozwieję wątpliwości co do zależności pompy z VIN. Oczywiście jest pewna zależność, że w aucie z takim i takim VIN jest taka i taka pompa, ale można spokojnie włożyć pompę o takim samym numerze z innego auta i będzie działać.

P1r4t, Twój problem jest raczej precedensowy. Sprawdź hamulce na asfalcie, najlepiej suchym i zobacz czy koła się zblokują. Bez błędów ciężko prorokować.
Czy na tym szutrze blokują się wszystkie koła?
 
 
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 20-10-2009, 12:22   

oba przednie, teraz na suchy asfalt nei wiek kiedy trafie bo deszcz pada :/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-10-2009, 14:25   

Możliwe, że tłoczki stają i dlatego hamulce nie odpuszczają. Na Twoim miejscu zrobiłbym przegląd stanu zacisków i tłoczków...
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 23-10-2009, 20:00   

witam wszystkich to teraz ja mam pytanie odnośnie abs-u.powiem tak kupiłem samochód z niesprawnym absem nie działał przez ostatnie 4 lata.a jako ze ja wolę jak mam wszystko sprawne.więc pojechałem na komputer odczyt błędów: przedni prawy czujnik brak komunikacji 2 tylnie zwarcie.ł zrobiłem kable się przetarły z przodu okazała się obcięta wtyczka więć dorobiłem podłączyłem i tak kontrolka absu zgasłą.prawie happy i tu jazda po trasie pierwsze normalne(zwykłe) hamowanie i pedał barabani jak głupi.i robi się strasznie twardy.samochód staje się niestabilny......miałem samochody z absem i takiej jazdy nie miałem nigdy. dodam także że przy hamowaniu coś cyka pod maską ale tutaj akurat wydaje mi się że to pompa.i teraz mam pytanie czy takie problemy mogą być spowodowane przez krzywe tarcze????czy może macie jeszcze jakiś pomysł????
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-10-2009, 20:10   

bieniak, krzywe tarcze daja efekt bicia na kierownicy, opisz w jaki sposob samochod staje sie niestabilny, boczmoze sekcje pompy ABS sa zastane dlatego efekt sztywnego pedalu hamulca, zmieniales moze plyn hamulcowy?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-10-2009, 07:43   

nie płynu jeszcze nie zmieniałem.a z tymmi sekcjami to moze i racja bo wkońcu 4 lata nie używane:)a w jaki sposób staje się niestailny tzn że jak mocniej wcisne pedał to czuć binie i to mocne na pedale hamulca i na kierownicy a samochód hamuje jakoś dziwnie troche ciągnie w lewo potem w prawo potem znowu prosto i tak o.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-10-2009, 20:59   

bieniak, wyglada na nieregularna prace pompy, jakby podowala na kazde kolo inne cisnienei plynu hamujacego, wtedy nierownomierna sila na akzdym kle moze powodowac wibracje, wibracje na pedale sa spowodowane ukladem ABS, jezeli nie miales takich objawow przed podpieciem komputera i resetem bledow, to napewno bedzie wina albo sterowania albo pompy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-10-2009, 02:24   

nowe spostrzeżenia a mianowicie bez absu samochód hamuje równo z biciem na tarczach .jak podemne abs to faktycznie coś jest nie tak bo jak chce zachamować to tak jakby lewe koło nie hamowało albo hamowało za mocno, przy prędkościach tak do 40km/h wszystko ładnie pięknie działa i normalnie łapie i równo i wogule normalnie pedał chodzi jak tylko przekroczy ta prędkość to pedał jest twardy i czuć duże wibracje (takie jakby podnoszenie się pedału)i z pod maski dochodzi takie dziwne cykanie.a moze wymiana płynu pomoże może pompa absu zapowietrzona
 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 25-10-2009, 02:30   

A u mnie zapalila sie kontrolka ABS przy 50km/h z rana o 7am dwa dni temu, hantle hamuja jak najbardziej poprawnie, pomimo tego kontrolka nie zgasla do dnia dzisiejszego.
Jakas diagnoza :?: :?: :?:
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 08:14   

bieniak, jezeli nie wymieniales plynu, albo poprzedni wlasciciel nie wymienial, to mozesz go wymienic, podejrzewam ze efekt bedzie ale malo zauwazalny, powiem Ci nawet ze jezeli pompa ABS bylaby zapowietrzona to wogole nie byloby hamulca nawet przy podpietej pompie, sprawdz a noz chcialbym sie pomylic dla Twego dobra i zeby wszystko dzialalo.

P.S. plyn hamulcowy wymienia sie co 2 lata (lub 40tys) gdyz jest higroskopijny, czyli chlonie wode
tucci, moja propozycja to wymrugac bledy, jak to zrobic i zrozumiec znajdziesz >>>TUTAJ<<<
jak juz wymrugasz bledy napisz na forum, co ci wyszlo, ja osobiscie podejrzewam ze jak w czasie jazdy zapalila sie kontrolka to prawdopodobnie mogl sie uszkodzic jakis kabel czujnika predkosci kola.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-10-2009, 09:29   

zobaczymy może się rozchodzi bo jak narazie to jest tragedia normalnie.zobaczymy.co do płynu to wiem że chłonie wodę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.