[CA1A 1.3] Regulacja zaworów... problem |
Autor |
Wiadomość |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:19 [CA1A 1.3] Regulacja zaworów... problem
|
|
|
Witam. Chciałbym wyregulować zawory w moim mitsu. CA1A 1,3 12v 75 km 4 pkt wtrysk 1993 rok. Ma ktoś jakaś instrukcej regulacji zaworów? Z góry dzięki i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-11-2009, 11:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:47
|
|
|
Czyli rozumiem ze w tym silniku na ssących ma być 0,20 mm a na wydechowych 0,25 mm tak? Jest ktos pewien na 100%? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:59
|
|
|
pamiętaj że inne wartości są na ciepłym silniku ,a inne na zimnym |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:02
|
|
|
Nawet nie myślałem zeby regulować na ciepłym silniku... |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:03
|
|
|
auxtech napisał/a: | Czyli rozumiem ze w tym silniku na ssących ma być 0,20 mm a na wydechowych 0,25 mm tak? |
Tak
Miroslaw1305 napisał/a: | pamiętaj że inne wartości są na ciepłym silniku ,a inne na zimnym |
Reguluje się na ciepłym i to są wartości do regulacji na ciepłym właśnie. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:04
|
|
|
Regulacja zaworów na ciepłym silniku?? raczej nie... a jesli tak to jak ciepłym 30stopni 60 stopni czy jak sie wiatrak załączy?? przy każdej z temperatur metal zmienia swoją gestość... i rozszerza sie bądz kurczy |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:08
|
|
|
auxtech napisał/a: | a jesli tak to jak ciepłym 30stopni 60 stopni czy jak sie wiatrak załączy?? |
Ja u siebie miałem dwu czy trzykrotnie regulowane. Zawsze na ciepłym. I chwilę po przyjechaniu do garażu/warsztatu. Nigdy też nie miałem później z tym kłopotów. Ale zrobisz jak uważasz |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:10
|
|
|
ok dzięki za podpowiedzi i pokmoc |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:19 zawory
|
|
|
jeśli masz wątpliwość co do wartosci luzów zaworowych to podnieś maskę i na niej po wewnętrznej stronie powinna być wklejona naklejka co prawda po angielsku ale jednak , są na niej luzy zaworów
i wyprzedzenie zapłonu
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:13
|
|
|
Jak ustawisz takie wartości luzów zaworowych na zimnym silniku to Twój silnik będzie pracował jak zajechany czołg . W silnikach Mitsubishi zawory reguluje się na ROZGRZANYM silniku. |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:27
|
|
|
a jak mocno rozgrzany? |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2009, 07:39
|
|
|
auxtech napisał/a: | a jak mocno rozgrzany? |
Temperatura robocza. Już Ci pisałem... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 12:09
|
|
|
ok dzięki.. zaworki wyregulowane.... ale nadal problem z miesznka i odpalaniem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-11-2009, 12:23
|
|
|
auxtech, 90 stopni i masz około godziny w pomieszczeniu z temperaturą pokojową żeby to zrobić. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|