 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Samozapłon po zgaszeniu |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2006, 17:35 Samozapłon po zgaszeniu
|
|
|
Mam ten problem od kiedy kupiłem auto. Otóż przeważnie dzieje się to po dłuższej jeździe i gaszeniu auta. Tylko podczas pracy na LPG. Zgaszę go-gaśnie-i nagle odpala na ok. 2 sekundy i gaśnie sam. Po czymś takim trochę musi pokręcić żeby odpalił.
Wymienione:
- świece,
- kable WN,
- kopułka i palec,
- LPG po regulacji,
- zapłon ustawiony lampą stroboskopową,
Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna tego zjawiska. Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-08-2006, 17:48
|
|
|
Przyczym moze być wiele - pierwsze pomysły:
- dużo nagaru w komorach spalania - żarzy się po zgaszeniu i powoduje samozapłon
- ubogo ustawiona mieszanka w zakresie obrotów, których używasz w czasie "dłuższej jazdy"
Masz gaźnik? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2006, 20:32
|
|
|
Tak mam gaźnik.
Jeśli chodzi o nagar, to nie wiem jak długo może się tworzyć taka ilość, która spowoduje samozapłon, ale 3 miesiące temu robiłem remont silnika (wymiana pierścieni, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy oraz kapitalny remont głowicy). Głowicę dałem do najlepszego warsztatu w okolicy. Gdy ją zdemontowałem, fakt byłem w szoku-mnóstwo nagaru (aż odchodził płatami). Mechanik wyczyścił mi to na błysk.
Jeśli chodzi o skład mieszanki to rzeczywiście może jest za uboga, ale tak ustawił mi gazownik na swoich przyrządach. Ostatnio spalanie w trasie przy prędkości średnio 110 km/h (czasami 130 miałem) wyszło 6,6666666 l LPG/100 km. Chyba trochę mało. Wiem, że zbyt mało to niedobrze. Więc może to jest przyczyna. Co zrobić z tym? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-08-2006, 08:04
|
|
|
Gaz masz na śrubkę czy z kompem? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-08-2006, 15:16
|
|
|
Dawka gazu regulowana śrubką na wężach od parownika do gaźnika. Masz na myśli zwiększenie mu dawki gazu? Jeśli tak to o ile? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2006, 19:59
|
|
|
ubozsza dawka -> wieksza temp spalania -> łatwiej o samozapłon
jak troche mu dolozysz napewno bedzie lepiej.... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-08-2006, 12:31
|
|
|
Dobra odkręcę mu śrubę regulacji dawki gazu o powiedzmy 1/4 obrotu. Napisze jak się coś zmieni. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-08-2006, 16:52
|
|
|
Dokładnie - dobrze byłoby zrobić to na analizatorze spalin - bo pewnie będzie konieczność "przykręcenia" śrubki wolnych obrotów - za bogato nie jest problemem, ale jałowe obroty mogą podskoczyć. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|