Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samozapłon po zgaszeniu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
  Wysłany: 11-08-2006, 17:35   Samozapłon po zgaszeniu

Mam ten problem od kiedy kupiłem auto. Otóż przeważnie dzieje się to po dłuższej jeździe i gaszeniu auta. Tylko podczas pracy na LPG. Zgaszę go-gaśnie-i nagle odpala na ok. 2 sekundy i gaśnie sam. Po czymś takim trochę musi pokręcić żeby odpalił.
Wymienione:
- świece,
- kable WN,
- kopułka i palec,
- LPG po regulacji,
- zapłon ustawiony lampą stroboskopową,
Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna tego zjawiska. Macie jakieś pomysły?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-08-2006, 17:48   

Przyczym moze być wiele - pierwsze pomysły:
- dużo nagaru w komorach spalania - żarzy się po zgaszeniu i powoduje samozapłon
- ubogo ustawiona mieszanka w zakresie obrotów, których używasz w czasie "dłuższej jazdy"

Masz gaźnik?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-08-2006, 20:32   

Tak mam gaźnik.
Jeśli chodzi o nagar, to nie wiem jak długo może się tworzyć taka ilość, która spowoduje samozapłon, ale 3 miesiące temu robiłem remont silnika (wymiana pierścieni, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy oraz kapitalny remont głowicy). Głowicę dałem do najlepszego warsztatu w okolicy. Gdy ją zdemontowałem, fakt byłem w szoku-mnóstwo nagaru (aż odchodził płatami). Mechanik wyczyścił mi to na błysk.
Jeśli chodzi o skład mieszanki to rzeczywiście może jest za uboga, ale tak ustawił mi gazownik na swoich przyrządach. Ostatnio spalanie w trasie przy prędkości średnio 110 km/h (czasami 130 miałem) wyszło 6,6666666 l LPG/100 km. Chyba trochę mało. Wiem, że zbyt mało to niedobrze. Więc może to jest przyczyna. Co zrobić z tym?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-08-2006, 08:04   

Gaz masz na śrubkę czy z kompem?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-08-2006, 15:16   

Dawka gazu regulowana śrubką na wężach od parownika do gaźnika. Masz na myśli zwiększenie mu dawki gazu? Jeśli tak to o ile?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 19:59   

ubozsza dawka -> wieksza temp spalania -> łatwiej o samozapłon

jak troche mu dolozysz napewno bedzie lepiej....
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-08-2006, 12:31   

Dobra odkręcę mu śrubę regulacji dawki gazu o powiedzmy 1/4 obrotu. Napisze jak się coś zmieni.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-08-2006, 16:52   

Dokładnie - dobrze byłoby zrobić to na analizatorze spalin - bo pewnie będzie konieczność "przykręcenia" śrubki wolnych obrotów - za bogato nie jest problemem, ale jałowe obroty mogą podskoczyć.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.