Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
trzepie całym samochodem, oraz dziwny odgłos z kół
Autor Wiadomość
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 09-11-2009, 19:06   trzepie całym samochodem, oraz dziwny odgłos z kół

od czego można mieć bicie na kierownicy przy hamowaniu? ale tylko jak jadę parę minut ok 100km./h , po dłużej jeździe , jak hamuję to tak całe auto wręcz się rzuca,Telepie jakbym po torach jeździł. raczej nie są to tarczę bo wymieniłem komplet 4 miesiące temu na nacinane, a nie miałem żadnego ostrego hamowania więc nie mogły sie pokrzywić same,
najpierw myślałem ,że to felgi bo miałem krzywe je bardzo, lecz jednak ost zmieniłem na stalówki i dalej jest to samo
może być coś z piastą??
bo jeszcze jak jadę właśnie te minimum parę minut ok 100km/h to Słysze jakby z dołu auto takie jakby łuuuuf łuuuf taki dźwięk jak się snieg odgarnia z podjazdu, tego typu odgłos jakby z koła wychodzi, to chyba tylko piasta co nie?Może być krzywa? lub łożysko się zniszczyło przez krzywe felgi?
Odrazu mówię , że ten odgłos dopiero jest jak jadę ta parę minut , na początku nawet jak się do ponad 120 rozpędzam to nic nie słychać.
ciężko ten odgłoś wytłumaczyć, coś jakby koło nie było przykręcone i tak latało prawo lewo
, a uprzedzam JEST PRZYKRĘCONE
to chyba nie tarcze bo one jednak nic nie mają do wydawania tego dźwięku, i auto się trzepie całe mocno przy hamowaniu a nie tylko kierownica bije,
TO może być jeszcze coś innego?
Chcę wiedzieć na co się przygotować finansowo zanim do mechanika pojadę
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-11-2009, 11:38   

Wyczyściłeś dobrze piastę przed założeniem nowych tarcz ?

ew. tu jeszcze pisałem o podobnych objawach:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36636
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 12-11-2009, 13:14   

tak z tego co pamiętam mechanik ją czyścił ,
ale nie sądze aby to był problem z tłoczkiem bo bym zauważył ,że auto hamuję a u mnie nic nie czuję takiego

wogule to opisze dokładnie jak do tego doszło:
po wymianie łożyska, i tarcz , założyłem felgi kupione ( które jak się okazało były krzywe na mocowaniu ,ten cały otwór osadzający jak się felgę zakłada) i najpierw nic nie było, wszystko pięknie a po jakimś miesiącu zauważyłem te drgania przy hamowaniu i to buczenie z koła , myślałem , że to przez felgi ale jednak teraz zmieniłem a i tak całym autem trzęsie , a buczenie i tak słychać i tak myślę czy może piasta się nie skrzywiła od tych felg ??
na krzywych ok 3 tys. km zrobiłem niestety

hmm tak sobie myśle ,że nawet to nie tyle na kierownicy jest jak całym autem trzepie przy hamowaniu
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-11-2009, 14:19   

Możliwe że drgania były dla Ciebie nie wyczuwalne , dla łożyska niestety już tak.
Podnieś auto na lewarku i zakręć kołem jeżeli to łożysko - będzie szumieć i kręcić się z oporem .

Sam możesz dla pewności odkręcić koło , ściągnąć tarczę i sprawdzić czy jest prosta, oczyścić piastę itp.
nic nie kosztuje , i najlepiej zrób to sam, w warsztacie wszystko będziesz miał zrobione szybko i beznadziejnie.

Mi czyszczenie piast/zacisków/tarcz/klocków na przedniej osi zajęło dwa dni.
Nie uwierzę że można to zrobić w 2-3h za 50 pln.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 12-11-2009, 14:25   

w nast. tygodniu mechanik będzie miał przyrząd do sprawdzania tarcz wtedy na 100% zobacze czy to nie ona, bo tak to zmieniałem opony i patrzyłem i wydawała się cacy , prawie jak nowa ( w sumie tylkoo 4 tys. km zrobione na niej)

co do innych porad to dzięki
jak się coś więcej dowiem to zobacze

a ps. ktoś mi powiedział , że to może być podpora półosi, jest to możliwe?
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2009, 10:54   

jarekrk napisał/a:
a ps. ktoś mi powiedział , że to może być podpora półosi, jest to możliwe?
Tak, jest możliwe, że rozleciało się łożysko podpory półosi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2009, 10:58   

jarekrk napisał/a:
a ps. ktoś mi powiedział , że to może być podpora półosi, jest to możliwe?

a masz podpore? - niewiele malych Mitsu je ma - z tego co pamietam, to na pewno ma Sigma i 3000GT
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 13-11-2009, 11:12   

w tygodniu bede wiedział, oraz będę miał przyrząd do sprawdzania tarcz dokłądnie( tzn mój mechanik to się je też na 100% sprawdzi)a co do podpory nie jestem pewny czy galant ma , poprostu piszę co mi do głowy przychodzi , albo co się dowiedziałem od innych co to może być.
Ale chyba ma?

Jeżeli jednak się okażę ,że to łożysko to pytanie jakich firm unikać kupując następne? bo może mi w JC jakieś bardzo słabe sprzedali, tak jak i tarcze :twisted:
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2009, 12:53   

raczej watpie - skoro motor V6 2.5 litra nie ma podpory, to tym bardziej mniejsze nie beda mialy
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 13-11-2009, 15:13   

off topic
ale mnie to auto nie lubi jeszcze się przestało podświetlenie świecić, nawiewu, i inne w środku :)

ale to już nie ma szans musi być bezpiecznik:)
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 13-11-2009, 15:21   

Jarekrk ale żeś się uparł na zlecenie tego komuś.
Tarcze sprawdzisz sam w 20 minut.
Jeżeli są krzywe to będzie to widać, minimalne wychylenia nie będą miały takiego wpływu żeby całym autem latało.

Odnośnie samych tarcz to nawet jak kupisz ATE za 600 pln za szt. i wjedziesz rozgrzanymi w wodę to nic ich nie uratuje. I tak się wykrzywią. Sprawdź to sam posprzątaj przy zawieszeniu , będziesz miał to czego nie dostaniesz u mechanika - pewność.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 13-11-2009, 17:31   

Na długiej półośce powinny być podpory. Bynajmniej u mnie w E88A i E38A są. Oczywiście wyprzedzając "bo ty masz 4x4", mówię, że zwykła 2.0 16V w budzie E55A też miała podporę. :wink:
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 13-11-2009, 19:06   

tzn nie chodzi iż, będę zlecał to komuś bo poprostu kolega jest mechanikiem, i po jego pracy wpadnę do niego , wtedy można spokojnie na podnośnik wjechać ,i z nim sprawdzę już więcej niż sam,
a takie proste sprawdzanie tarcz, to przy zmianie opon tydzień temu patrzyłem i właśnie wydawały się prawie jak nowe, nie było żadnych rys większych ani nic, i zmieniając felgi byłem pewny ,że już będzie spokój a tu takie halo,


mitsu_pl dobrze wiedzieć dzięki:)

[ Dodano: 20-11-2009, 10:40 ]
tylnia prawa tarcza jest krzywa bardzo,
więc już zamówione na poniedziałek komplet tarczo bębnów wraz z sprężynkami do mocowania szczęk
przednie tarcze są dobre
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.