Przesunięty przez: Hubeeert 13-08-2006, 19:23 |
[1G] wymiana pompy wodnej |
Autor |
Wiadomość |
Waldek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2006, 17:49 [1G] wymiana pompy wodnej
|
|
|
Czy wymieniał ktoś pompe wodną w Eclisie nie wyciągając silnika jeśli tak to prosiłbym o informację jeśli chodzi o pasek rozrządu czy zdejmowac czy nie i ogólnie jak najszybciej to samemu zrobić czy też oddać to do warsztatu ale w serwisie poprosili o 500-700zł za robocizne i tutaj uważam troszkę za drogo. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 01:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matimon
Gość
|
Wysłany: 13-08-2006, 19:10
|
|
|
Witam.
o ile mi wiadomo, nie trzeba demontować rozrządu do wyiany pompy, ponieważ pompa napędzana jest przez pasek klinowy. Nie powinno być większych problemów z wymianą.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2006, 19:42
|
|
|
http://www.mitsubishi-gra...topic.php?t=362
link powyżej to rozrząd w sohc, w dohc dochodzi po prostu drugi wałek w głowicy i napinacz hydrauliczny; o ile pamiętam to pasek lub napinacz zakrywają pompę wody, więc wymieniając ją przynajmniej pasek główny musisz do tego zdjąć
jeśli nigdy tego nie robiłeś, to się nie zabieraj, bo w dohc to nie jest takie łatwe |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2006, 21:59
|
|
|
witam
dokladnie napinacz hydrauliczny zakrywa pompe i trzeba go zdemontowac |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-08-2006, 09:09
|
|
|
Sporo krzyczą.... W Wawce ok. 500 w DOHC, 400 SOHC.....
Wymiania nie jest bardzo skomplikowana - w warunkach garażowych 3-4 h bez pośpiechu....
Przy okazji warto zmienić komplet rozrządu (paski, rolki i uszczelniacze), sprawdzić napinacz i wymienić płyn chłodzący - jedyna okazja wymienić również płyn pozostający w bloku po spuszczeniu z chłodnicy. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Waldek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 13:46
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Jezdzę od dwóch lat Eclipsem i miałem spokój ale dobre trwa krótko .Mam nadzieje ze dam sobie radę , choć nie robiłem tego nigdy na DOHC. Ale zawsze jest pierwszy raz . |
|
|
|
 |
LUTEK [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 17:05
|
|
|
nie pękaj,pompa wodna często pada w Eclipsach. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2006, 17:15
|
|
|
LUTEK napisał/a: | pompa wodna często pada w Eclipsach. |
Czesto pada jak sie kiepską zakłada |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-08-2006, 18:40
|
|
|
LUTEK napisał/a: | nie pękaj,pompa wodna często pada w Eclipsach. |
trochę nieprecyzyjnie napisałeś, bo wychodzi, że powinna być wieczna - pompę się wymienia jak el. eksploatacyjny
równie dobrze można powiedzieć, że często padają klocki hamulcowe albo żarówki |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-08-2006, 18:09
|
|
|
A jeszcze dokładniej precyzując to nie pada sama pompa a jej uszczelniacz który jest niestety niewymienialny. Uszczelniacz jak każdy się starzeje - w końcu to guma, i przychodzi na niego czas, jak na te od oleju przy rozrządzie/skrzyni. |
|
|
|
 |
LUTEK [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2006, 23:24
|
|
|
josie najlepiej to sprecyzował |
|
|
|
 |
|