Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Napięcie ładowania
Autor Wiadomość
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-12-2009, 14:33   [EA2A/W 2.0] Napięcie ładowania

Cześć!

Rekin nie zapalił, postał sobie od wtorku na mrozie i... ledwo zakręcił, podpiąłem na kablach do innej baterii i załapał jak złoto. W akumulatorze mało wody, dodatkowo jak podłączyłem prostownik to z jednej celi wykipiało - znaczy trup. Dzisiaj jadę po nowy akumulator. Pytanie mam odnośnie prądu ładowania, mierzyłem i tak (2000obrotów):

Zimny silnik, wyłączone wszystkie odbiorniki, temperatura -18, na mierniku: 15,00V
zimny silnik, włączone światła, radio, dmuchawa, temperatura -18, na mierniku: 14,80V
ciepły silnik, włączone światła, radio, dmuchawa, temperatura -18, na mierniku: 14,60V

Czy to nie jest odrobinę za dużo? Żyłem w przekonaniu, że prawidłowe ładowanie to 13,9-14,6V, więc byłoby za dużo, ale serwisówka twierdzi co następuje:


To jak w końcu? Przejmować się, czy nie?
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-12-2009, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-12-2009, 15:02   

Dzięki, BigTomala, tamto wszystko przerobiłem dobierając akumulator - w mojej loterii wygrała Varta 52Ah. Droga dość, ale powinna wytrzymać :) Natomiast nie było tam o prądach - ale jak się nie przejmować, to się nie przejmuję, że mi nowy nabytek ugotuje :)
Dziękuję.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2009, 18:03   

Koyocik, powinieneś załóżyć akumulator od 54-62Ah. Ponadto małe sprostowanie, wyrażasz się o napięciu ładowania (wyrażone w Voltach [V]), a nie o pradzie (wyrażone w amperach [A])
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-12-2009, 18:52   

robertdg, instrukcja na to:


Natomiast co do prądu, masz oczywiście rację - mój (karygodny, jako że podobno mam coś z elektroniką wspólnego) błąd.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2009, 19:13   

Koyocik, ja to doskonale rozumiem, jednak sam niedawno wymieniałem akumulator i załozyłem sobie 55Ah, pomimo tego że większość katalogów pokazuje 60Ah a instrukcja 52Ah, sądze jednak że różnica tkwi w tym, że oryginalny akumulator ma większy prąd rozruchowy, a mi sie udalo dobrać akumulator względem zalecanego prądu rozruchowego, 540A, tak jak miałem w oryginale.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-12-2009, 19:54   

Brałem prąd rozruchowy bardzo pod uwagę, kupiłem Vartę Silver Dynamic: 52Ah, 520A - te 520 amper powinno sobie swobodnie dać radę :)
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
pa_pi 
Mitsumaniak
Piotrek


Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 123
Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
Wysłany: 03-01-2010, 15:37   

Witam, serdecznie polecam aby przy zakupie nowego akumulatora poprosić sprzedawcę o sprawdzenie przy was akumulatora. Tam gdzie ja ostatnio kupowałem aku do mojego Forda mieli ostatni aku centry z zaciskami do forda takie płaskie, zakupiłem. Po zamontowaniu okazało się iż samochód nawet nie jęknął aku miał 9,5 V :shock: , po 24 godzinach ładowania małym prądem miał 10,5 V :shock: więc wymontowałem i zawiozłem z powrotem do sprzedawcy, a on do mnie "powinien pan go podładować" !!! kuźwa mówię ładowałem go przez 24 h. Zażądałem sprawdzenia czujnikiem, okazało się że aku miał 25 % sprawności!!! facet dał mi inny niestety już z okrągłymi wyjściami ale zaq to aku miał 90 % sprawność :) po założeniu autko bez problemu odpaliło i śmiga aż miło :) . Żądajcie sprawdzenia aku przy zakupie aby nie wciśnięto wam szajsu.
_________________
Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...

Ursus - dziękuję :)

Mój Galant!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.