 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-12-2009, 14:33 [EA2A/W 2.0] Napięcie ładowania
|
|
|
Cześć!
Rekin nie zapalił, postał sobie od wtorku na mrozie i... ledwo zakręcił, podpiąłem na kablach do innej baterii i załapał jak złoto. W akumulatorze mało wody, dodatkowo jak podłączyłem prostownik to z jednej celi wykipiało - znaczy trup. Dzisiaj jadę po nowy akumulator. Pytanie mam odnośnie prądu ładowania, mierzyłem i tak (2000obrotów):
Zimny silnik, wyłączone wszystkie odbiorniki, temperatura -18, na mierniku: 15,00V
zimny silnik, włączone światła, radio, dmuchawa, temperatura -18, na mierniku: 14,80V
ciepły silnik, włączone światła, radio, dmuchawa, temperatura -18, na mierniku: 14,60V
Czy to nie jest odrobinę za dużo? Żyłem w przekonaniu, że prawidłowe ładowanie to 13,9-14,6V, więc byłoby za dużo, ale serwisówka twierdzi co następuje:
To jak w końcu? Przejmować się, czy nie? |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-12-2009, 18:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-12-2009, 15:02
|
|
|
Dzięki, BigTomala, tamto wszystko przerobiłem dobierając akumulator - w mojej loterii wygrała Varta 52Ah. Droga dość, ale powinna wytrzymać Natomiast nie było tam o prądach - ale jak się nie przejmować, to się nie przejmuję, że mi nowy nabytek ugotuje
Dziękuję. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2009, 18:03
|
|
|
Koyocik, powinieneś załóżyć akumulator od 54-62Ah. Ponadto małe sprostowanie, wyrażasz się o napięciu ładowania (wyrażone w Voltach [V]), a nie o pradzie (wyrażone w amperach [A]) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-12-2009, 18:52
|
|
|
robertdg, instrukcja na to:
Natomiast co do prądu, masz oczywiście rację - mój (karygodny, jako że podobno mam coś z elektroniką wspólnego) błąd. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2009, 19:13
|
|
|
Koyocik, ja to doskonale rozumiem, jednak sam niedawno wymieniałem akumulator i załozyłem sobie 55Ah, pomimo tego że większość katalogów pokazuje 60Ah a instrukcja 52Ah, sądze jednak że różnica tkwi w tym, że oryginalny akumulator ma większy prąd rozruchowy, a mi sie udalo dobrać akumulator względem zalecanego prądu rozruchowego, 540A, tak jak miałem w oryginale. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-12-2009, 19:54
|
|
|
Brałem prąd rozruchowy bardzo pod uwagę, kupiłem Vartę Silver Dynamic: 52Ah, 520A - te 520 amper powinno sobie swobodnie dać radę |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:37
|
|
|
Witam, serdecznie polecam aby przy zakupie nowego akumulatora poprosić sprzedawcę o sprawdzenie przy was akumulatora. Tam gdzie ja ostatnio kupowałem aku do mojego Forda mieli ostatni aku centry z zaciskami do forda takie płaskie, zakupiłem. Po zamontowaniu okazało się iż samochód nawet nie jęknął aku miał 9,5 V , po 24 godzinach ładowania małym prądem miał 10,5 V więc wymontowałem i zawiozłem z powrotem do sprzedawcy, a on do mnie "powinien pan go podładować" !!! kuźwa mówię ładowałem go przez 24 h. Zażądałem sprawdzenia czujnikiem, okazało się że aku miał 25 % sprawności!!! facet dał mi inny niestety już z okrągłymi wyjściami ale zaq to aku miał 90 % sprawność po założeniu autko bez problemu odpaliło i śmiga aż miło . Żądajcie sprawdzenia aku przy zakupie aby nie wciśnięto wam szajsu. |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
|
|