[E33A 2.0] Wymiana uszczelek pod zaworami |
Autor |
Wiadomość |
Jaski82
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-12-2009, 10:06 [E33A 2.0] Wymiana uszczelek pod zaworami
|
|
|
Witam,
noszę się z zamiarem wymienienia uszczelek pod zaworami jednak chciałbym mieć pewność że warto.
Autko to E33A 91r 2.0 GLSi benzyna nigdy gazu nie widziało.
Przebieg 296tyś km.
Niestety pali litr oleju na 1000km:(
Wymienione świece na ngk, kable ngk, pompa paliwa nowa, filtr paliwa nowy, wszystkie paski nowe, kondensatory ECU wymienione.
Przy próbach przyspieszania od 0-100 szedł jak burza czas niższy niz w książkach 10s przy czym jest rurka przelotowa zamiast kata.
W auto zainwestowałem sporo dlatego chciałbym uzdrowić miśka na sicher.
Czy jest sens sprawdzać kompresję przed wymianą uszczelek skoro mocy mu nie brakuje? Na 2 biegu kręci równo pod 100 do czerwonego pola?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 23-12-2009, 08:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:29
|
|
|
chodzi Ci o uszczelniacze trzonków zaworowych? Auto ma swoje lata i tak może być, ale 1l na 1000km, to może oznaczać nie tylko uszczelniacze... Musisz dokładnie się mu przyjrzeć, czy nie ma żadnych dodatkowych wycieków. Podejrzewam, że przy ten operacji nie obędzie się bez ściągania głowicy, tak więc przy okazji będziesz miał pole do popisu. Możesz zrobić kompleksowo głowicę (uszczelniacze, planowanie oraz docieranie zaworów), zobaczyć można jak wyglądają gładzie cylindrów oraz czy nie ma za dużych luzów między tłokiem a cylindrem (da to obraz w jakim mniej więcej stanie są pierścienie...). |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:33
|
|
|
Jeżeli uda ci się je wymienić samemu, bez ściągania głowicy to warto bo koszty są małe - kilkadziesiąt PLN. Grzebanie w pierścieniach to już większa robota a uszczelniacze jak nie były ostatnio robione albo założyłeś jakąś "chińszczyznę" to i tak trzeba wymienić. W manualu zalecają wymianę uszczelniaczy przy bodajże 200tys. km.
A pod silnikiem sucho? Nic nie kapie? |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-12-2009, 08:09
|
|
|
Ja bym najpierw sprawdził uszczelniacze obrotowe od strony rozrządu pod kątem wycieków. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 23-12-2009, 08:38
|
|
|
a te uszczelniacze obrotowe da rade wymienić nie rozbierając silnika? Wystarczy tylko rozrząd zdjąć? Jak one są tam założone? Co je trzyma? I w ogóle jak je wymienić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-12-2009, 08:47
|
|
|
Moim zdaniem warto wymienić uszczelniacze zaworowe, można to zrobić bez zdejmowania głowicy, u mnie w eclipse trzeba było wyjmować wałki rozrządu, więc i rozrząd przy okazji warto zrobić. U mnie spalanie oleju dochodziło do 1,5l/1000km, po wymianie uszczelniaczy zmniejszyło się conajmniej 10-krotnie. Koszt naprawy zwrócił się po dwóch wymianach oleju (zaoszczędzone 20l oleju na "dolewki"). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-12-2009, 09:53
|
|
|
Cytat: | a te uszczelniacze obrotowe da rade wymienić nie rozbierając silnika? Wystarczy tylko rozrząd zdjąć? Jak one są tam założone? Co je trzyma? I w ogóle jak je wymienić? | Te uszczelniacze ubrotowe zwane sa fachowo zimeringami, zrzucasz rozrząd, odkrecasz koła zębate rozrządu, musisz zaobatrzyć sie w szpikulec na młotek, następnie szpikulcem przebijasz zimering i go wyrywasz, nie ma niestety mozliwosci na wybicie go od drugiej strony na zabudowanym silniku, musisz tylku uwazac aby nie pokancerowac przylgni zewnetrzej uszczelniacza oraz samego walka, dlatego musisz celowac tak w okolice środka scianki uszczelniacza i wyrywac go do siebie. Nowe zimeringi przed zalozeniem musisz posmarowac olejem w miejscu gdzie pracuje wałek, bo inaczej taki zimering dlugo nie wytrzyma, zimeringi sa na wcisk, do jego wbijania mozna uzyc malego mloteczka i kawalek rureczki odpowiedniej srednicy, ewentualnie zestaw montazowy do prasowania zimeringów, wyglada jak nasadka do klucza |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jaski82
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-12-2009, 10:30
|
|
|
Tak chodziło mi o uszczelniacze trzonków zaworowych.
Jeszcze jeden mankament który może da pełniejszy obraz tego co się dzieje mianowicie przy każdorazowym odpaleniu auta z rury wydechowej leci ogromna smuga dymu jednorazowo.
Pod silnikiem jest sucho z tego co się orientuję. |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-12-2009, 12:14
|
|
|
Jaski82 napisał/a: | Jeszcze jeden mankament który może da pełniejszy obraz tego co się dzieje mianowicie przy każdorazowym odpaleniu auta z rury wydechowej leci ogromna smuga dymu jednorazowo. |
To by wskazywało własnie na uszczelniacze trzonków zaworowych. U mnie co prawda nie kopcił przy odpalaniu ale jak już się rozgrzał i stałem w korku to każde ruszenie powodowało niebieską chmurkę, podczas jazdy nie kopcił.
Taka naprawa nie kosztuje wiele a może dać naprawdę ogromną poprawę jeśli chodzi o zmniejszenie spalania oleju. Nie ma co odrazu pisać czarnych scenariuszy, z remontem głowicy lub co gorsze z dołem silnika.
Ja też miałem podobne obawy i okazało się, że niepotrzebnie. Zwłaszcza, że silnik cały czas miał niesamowitego kopa i chodził równiutko i cichutko. |
|
|
|
 |
Jaski82
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-12-2009, 17:38
|
|
|
Jeszcze pytanie czy ktos stosowal uszczelniacze Victor Reinz i czy warto w nie inwestowac? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-12-2009, 17:56
|
|
|
Jaski82 napisał/a: | uszczelniacze Victor Reinz | głownie takie stosuje i jak narazie nie było powodu do zmartwień. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-12-2009, 20:01
|
|
|
A nie lepiej Hyundaia ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Valdi_1991
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: Aleksandrów Kujawski
|
Wysłany: 27-12-2009, 00:03
|
|
|
Witam ja miałem problem z olejem w swoim Miśku.
Dokładnie podczas ostatnich mrozów nie chciał zapalić choć po kupnie wymieniłem w nim sporo rzeczy tzn sprzęgło komplet, rozrząd (2 paski, napinacz, rolkę) (rozrząd i sprzęgło nie mają nic do odpalania no ale) oraz płyn w chłodnicy, płyn w sprzęgle, płyn hamulcowy, filtr paliwa, filtr powietrza.
Ale w pewnym momencie odmówił posłuszeństwa spojrzałem więc pod auto i co mnie przeraziło zobaczyłem plamę oleju szok poprostu ( a wcześniej myślałem ze będę musiał wymienić uszczelniacze na zaworach oraz na wale i rozrządzie bo były ubytki oleju)
jak mrozy odpuściły okazało się że olej mi zamarzł na szczęście nic poważnego tylko rozszczelniło filtr oleju po wymianie przejechałem ok 1500km i nie widzę żadnych ubytków choć auto ma 253tys przebiegu. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:28
|
|
|
Panowie co do wymiany uszczelniaczy trzonków zaworowych Krzyżak zamieścił na swej stronie instrukcję ich wymiany bez ściągania głowicy. Oto link: http://mitsubishifan.webpark.pl/ |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|